Första barnet, i Göteborg?
Condeco, Linné, Måndag 18:00Kiaa
MorMaria81
MHEK
Kajsa30
Snöflinga04
Sassy
Englastar
RUL idag men den mest stressade morgonen man kan tänka sig... Mannens syster fick bebis igår eftermiddag, så vi fick hämat deras dotter (Olivia 9 år) igår morse. Allt gick kanon men Olivia fick ju sova över hos oss och då var det plötsligt två olika skolor man skulle till på morgonen. Så jag kom till jobbet strax efter 9 och insåg snart att jag tagit fel på dag, trodde vårt RUL var i morgon men det visade sig att det var idag!! Det var bara att ringa hem, vända i dörren och packa sig iväg igen...
Som tur var såg allt superbra ut, alla mått var bra, två armar, två ben och den snurrade runt som attan hela tiden. Blev bara flyttat 1 dag till 31/1 2011... Men hon lyckades få till en bra bild till slut - förresten måste bilderna vara en speciell stolek för att kunn laddas upp i forumet..?
Ja jisses, det var en gedigen sammanställning. Tror inte heller min man är sådär särskilt sugen på sjal, så det får nog bli bärsele men ska man ha en "äkta" babybjörn så blir det dyrt. Synd att man aldrig passade på när man såg dem på rea för ett par år sen, men det är lätt att vara efterklok.
Vi funderar (eller rätatre sagt har väl bestämt oss) för att testa och köpa en babysound (hemma-kit för att lyssna på hjärtat) finns på www.babysounds.se för 379:- inkl frakt. Skulle det fungera vore det kanonkul. Tänk att kunna lyssna på hjärtat när man vill :o) Säkert speciellt kul för syskon som ju inte får följa med på RUL...
javisst, tradera är livsfarligt men roligt :o) har även köpt mycket bra mammabyxor på tradera för runt 100-lappen istället för 4-600:- nytt. Hittills har det varit kanonbra för mig i alla fall... Med tanke på hur pass stor jag redan är så vet jag ju att det är kläder som jag kan behöva använda i c:a 5 månader och då kan det vara värt lite extra pengar och få en "ny" garderob... Tipset om att vänta in i det sista med att lägga bud är ett superbra tips - då kan man oftast få det till extra bra priser.
Den som ändå hade obegränsat med tillgångar - herregud vad man hade handlat :o)
Åh jag förstår att ni är glada... Men visst kändes det som att det gick alldeles för fort? Det tyckte i alla fall jag :o) Det är roligt att kolla på filmer efteråt när man märker hur mycket man inte hann kolla på under tiden...
Lite värk här och där är ganska normalt nu annars, så det behöver inte vara en infektion även om det är säkrast att lämna ett prov. Har själv haft lite diffus värk av och till.
Magplask är gravid vattenjympa - bokade precis tid för mig själv, ska börja 25/10. Finns i Klippan (på morgonen, i Majorna/Klippan) och även Högsbo (på kvällar) bör väl vara närmast dig oxå. www.magplasket.se
Inte gått själv men fått det varm rekommenderat av en kompis som fick barn förra året, hon tyckte det var guld värt och har mycket nära kontakt med de som gick på samma kurs som henne. Fördelen är att kursen hålls av barnmorskor också och kombineras med förslossningssamtal och profylax. Man kan även boka in en kväll utöver där både man själv och pappan kan vara med. Kostar en del men det får det vara värt :o)
Började känna av bebisen för 2-3 veckor sedan (är i vecka 20) och mycket tydligt nu, dock mest på sidorna eftersom min livmoder ligger i framkant. Men man känner att det bubblar vid sidan av magen och två ggr har det känts som att något fastnat under revbenskanten, typ en fot eller nåt. Grymt obehagligt :o) händer speciellt när man sitter och kör bil, antar att man är lite ihopklämd då eller nåt...
Verkar oxå kunna bero på hur gott om plats det är för bebben, för oss påpekade de flera ggr är det är VÄLDIGT GOTT OM PLATS (antagligen eftersom jag bara ökat i storlek på magen) för den att röra sig och det gör den ju tydligen så det räcker och blir över.
Cotton: ha ett superkul RUL, vi var så koncentrerade på allt möjligt som de pekade ut att ignen av oss ens tänkte på att kika eller fråga efter könet... Vi ska i och för sig inte kolla innan men ändå... lite nyfiken är man allt... eller ja, mest jag då.
Ja man är absolut public property numera - har dock inget emot det personligen, utan visar upp min mage ordentligt. Sa det redan innan gravididteten, att när det väl är dags ska jag gå i tajta och uppvisande kläder och inget som döljer alls - och det är ett löfte jag hållt ganska bra hittills :o)
Hoppas bara den ligger lite still då så de kan se, på vår hade det nog varit en omöjlighet med alla de kullerbyttorna. Daniel (min man) har fått för sig att det är en kille just på grund av all aktivitet, vad han nu grundar det på vet jag inte?
Får väl sätta samman en fika lista som innan, måndag 13/9 kl.18 Condeco
Englastar
Vi har funderat på 3D men då blir det lite svårt om man inte vill veta könet innan.... tror dock det hade varit himla coolt och att Casper (bonussonen) hade tyckt att det var superhäftigt eftersom han inte fick vara med på RUL.
Jag vill gärna bli klappad på magen men som sagt så ser jag mest bara lite mer tjock ut. Haha.