• Zaria

15 månaders som slåss

15 månader, då körde jag på att avleda och "visa" hur man gjorde, många barn har inte fullt fullt utvecklad impulskontroll vid den åldern.

Min egen flinade också tillbaka när han var i den åldern, men mer oförstående och av lycka av att ha fått en reaktion mer än att han förstod buskapet i varför jag blev arg.

• Zaria
    goabarn77 skrev 2010-06-04 21:07:19 följande:
    Lars H Gustavsson berättade nyligen på en föreläsning om fenomenet. Barn i den åldern har ingen större impulskontroll och de är forskare. Det gör exempelvis att barnet undersöker många gånger, precis som en forskare, vad som händer om man kastar tallriken i golvet. Alltså är det bara att säga nej, men inte vänta sig förändring direkt precis. Han beskrev hur barnet 1. Tänker att det vill slå. 2. Slår 3. Tänker tanken att "men det ska jag inte göra". Då är det ju dock redan för sent...
    Så som jag trodde då, däremot blir jag ARG idag, men nu är han 5 år...tyckte snarare att de gånger jag "sa ill på skarpen" när han var runt 15 månader så testade han igen och igen...han fick ju respons =)
Svar på tråden 15 månaders som slåss