• Anonym

kondylom!

Tag kontakt med en hudläkare och gå dit tillsammans med pojkvännen. Läkaren kan då prata med er båda tillsammans och ni får chans att ställa frågor i enrum då läkaren undersöker er båda.
    Detta hände mig och min man för ca 15 år sen. Vi gick till doktorn tillsammans och han redde ut alla frågetecken. Det fanns inga "bad feelings" efter det.

Tyvärr kan det komma tillbaka. Min man var drabbad i några år och har efter det inte haft något. Jag hade senast när jag var gravid ï förra året.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-12 11:21:11 följande:
    Tag kontakt med en hudläkare och gå dit tillsammans med pojkvännen. Läkaren kan då prata med er båda tillsammans och ni får chans att ställa frågor i enrum då läkaren undersöker er båda.
    Detta hände mig och min man för ca 15 år sen. Vi gick till doktorn tillsammans och han redde ut alla frågetecken. Det fanns inga "bad feelings" efter det.

Tyvärr kan det komma tillbaka. Min man var drabbad i några år och har efter det inte haft något. Jag hade senast när jag var gravid ï förra året.
    Anonym (Undrar) skrev 2010-06-07 21:23:02 följande:
    Någon?
    jag har också kondylom vart smittad av min  kk som inte visst om att han hadde det jag fick mitt utbrott i slutet på Juli 2010  och efter besök hos Barnmorska hade jag  besvär i en vecka och sedan började vårtorna försvinna utan någon behandlig för könsvåror  och nu har jag inga hoppas det dröjer innan de kommer tillbaka
  • Anonym

Man behöver inte alls ha kvar kondylomen resten av livet.

"Om man varit fri från kondylom fyra till sex månader är det sannolikt att vårtvirusinfektionen har läkt ut och att man inte är smittsam. Man kan dock bli smittad med en ny vårtvirusinfektion."
    Källa: Smittskyddsinstitutet
    www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/kondylom/

"Efter ett tag tar kroppens eget immunsystem hand om viruset så att det försvinner."
    Källa: Umo
    www.umo.se/sex/Konssjukdomar/Kondylom/

Svar på tråden kondylom!