• Anonym

Vi fick inte låna av swedbank till lägenhet..

jag tycker det är märkligt va tycker ni?

båda jobbar heltid, ut ca 31´ ihop i månaden, vill låna 800´ tll en bostadsrätt,lägger in 10% men de sätter stopp eftersom vi har ett billån på 50´ o detta måste tydligen lösas först.....

vafan gud o alla människor får låna hit o dit, vi klarar det elakaste kalakylen o får tom ´4´ över när ALLT är betalt, ändå säger de nej.

jag är såå ledsen faktiskt o besviken...

• Svar på tråden Vi fick inte låna av swedbank till lägenhet..
  • Trillian

Pröva en annan bank. SBAB har jag haft de senaste åren och är väldigt nöjd.

• Johanna S

Prova hos någon annan bank. Jag ser ingen orsak till varför ni inte skulle få lån...

• Anonym
    Trillian skrev 2010-06-03 12:33:37 följande:
    Pröva en annan bank. SBAB har jag haft de senaste åren och är väldigt nöjd.
    ja satt precis o kollade på dom, ringde du eller ansökte du över internet? jag vill helst prata med någon därför vågar jag inte riktigt....får man någon personlig bankman som man kan prata med om man lånar?
  • Anonym
    Johanna S skrev 2010-06-03 12:34:30 följande:
    Prova hos någon annan bank. Jag ser ingen orsak till varför ni inte skulle få lån...
    inte vi heller.....tack ska kolla med sbab då.
  • Trillian
    Anonym skrev 2010-06-03 12:35:33 följande:
    ja satt precis o kollade på dom, ringde du eller ansökte du över internet? jag vill helst prata med någon därför vågar jag inte riktigt....får man någon personlig bankman som man kan prata med om man lånar?
    Jag ansökte över nätet. Sen ringde en person från SBAB upp mig och vi pratade lite. Jag hade då jag lånade två andra mindre lån som jag ville baka in i lägenhetslånet och det gick alldeles utmärkt när vi hade pratat över telefonen.
  • Anonym

Vad trist för er..
    Har ni betslningsanärkningar som lurar?

Annars förstår jag faktiskt inte varför de sa nej..
    När vi skaffade lån på huset på 900´ hade vi inte ens pengar som täckte 10%, utan fick låna till det också. Vi hade även ett billån på 120´ .
    Inget större sparande hade vi heller.
    När vi skaffade lånet var jag mammaledig, vi fick väl ut ca 22-23´i månaden med sambons lön och min ersätting.
    Båda har fast jobb.
    Lånet blev beviljat hos swedbank.

Tycker ni kan ringa till dom igen, och kanske be att få prata med någon annan denna gången.
    Annars får ni väl söka er till en annan bank.

Föresten, lägenheten, var det Fastighetsbyrån som stod för den, eller något annat bolag? Isåfall kan ni ju testa med detn bank som är "kopplat" till den mäklare som säljer lägenheten.

• Anonym

nej inga anmärkningar så klart =) jobbar själv på inkasso

• Anonym
    Anonym skrev 2010-06-03 12:38:29 följande:
     Vad trist för er..
    Har ni betslningsanärkningar som lurar?

Annars förstår jag faktiskt inte varför de sa nej..
    När vi skaffade lån på huset på 900´ hade vi inte ens pengar som täckte 10%, utan fick låna till det också. Vi hade även ett billån på 120´ .
    Inget större sparande hade vi heller.
    När vi skaffade lånet var jag mammaledig, vi fick väl ut ca 22-23´i månaden med sambons lön och min ersätting.
    Båda har fast jobb.
    Lånet blev beviljat hos swedbank.

Tycker ni kan ringa till dom igen, och kanske be att få prata med någon annan denna gången.
    Annars får ni väl söka er till en annan bank.

Föresten, lägenheten, var det Fastighetsbyrån som stod för den, eller något annat bolag? Isåfall kan ni ju testa med detn bank som är "kopplat" till den mäklare som säljer lägenheten.
    de har 10% som krav nu o 7% ränta. fastighetsbyrån ja.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-03 12:40:26 följande:
    nej inga anmärkningar så klart =) jobbar själv på inkasso
  • Anonym

1. Det är andra tider nu. Och det på grund av att bankerna varit för frikostiga med lån som vi har nu en finanskris. 

2. 4000 när allt är betalt är inte speciellt mycket pengar om du frågar mig och jag förstår att banken sade nej.

Svar på tråden Vi fick inte låna av swedbank till lägenhet..