• minigos mamma

Ingår mat på flyget? Ryanair?

Man kunde inte lägga mat eller ta bort, utgår därför ifrån att det ingår. Men det är ju bra att veta säkert.
     Har aldrig flugit men Ryanair förut. Åker till Sicilien på söndag!

• Svar på tråden Ingår mat på flyget? Ryanair?
  • idisb
    Mornie Alantie skrev 2010-06-08 17:14:54 följande:
    Vad får du för service på SAS? Jag väljer bort dem om jag kan på grund av den dåliga servicen.

Vill man ha riktigt lågpris tycker jag om Easyjet och Norwegian, även om antalet destinationer är något begränsat. Ingen service ingår, men man kan få löjligt billiga biljetter.
    har fått bra service alla gånger utan en och då va dom väll stressade kanske. Dom kommer med filtar och kuddar till barnen, leksaker dom kan leka med och erbjöd tom gratis dricka till dom och godis :)
  • evaoregon
    Mornie Alantie skrev 2010-06-08 17:09:30 följande:
    Jag känner inte till något flygbolag som serverar mat på resor inom Europa. Många serverar dock smörgåsar, te/kaffe och vatten gratis. Att ett lågprisbolag inte gör det tycker jag är naturligt, däremot blir jag arg när SAS som är ett av de dyrare bolagen inte ens kan bjuda på ett enda glas vatten.
    Vilka serverar smörgåsar inom Europa?  Det är ju generöst!  Glad

Med SAS fick inte vi heller något alls när vi flög inom Europa.  Inom USA brukar man få juice/te/kaffe och lite salta pinnar eller dylikt gratis.  Jag har inte varit med om något bolag som inte bjudit på det, t om lågprisbolag som Southwest bjuder på det.
  • Mornie Alantie
    evaoregon skrev 2010-06-08 20:57:39 följande:

Med SAS fick inte vi heller något alls när vi flög inom Europa.  Inom USA brukar man få juice/te/kaffe och lite salta pinnar eller dylikt gratis.  Jag har inte varit med om något bolag som inte bjudit på det, t om lågprisbolag som Southwest bjuder på det.
    Swiss bjuder på mackor, tror även KLM gör det.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • evaoregon
    Mornie Alantie skrev 2010-06-08 17:14:54 följande:
    Vad får du för service på SAS? Jag väljer bort dem om jag kan på grund av den dåliga servicen.
    Jag håller med om att SAS oftast inte har någon vidare bra service.  Jag har flugit mycket med dem (både kortare resor och långresor över Atlanten) och oftast är personalen supersur...  Rynkar på näsan
  • Protea

BA bjuder pa mackor och valfri dryck. Aven ol, vin och starkare drycker. Dock ar de ju lite val strejkglada for min smak for tillfallet!

• evaoregon
    idisb skrev 2010-06-08 18:40:43 följande:
    har fått bra service alla gånger utan en och då va dom väll stressade kanske. Dom kommer med filtar och kuddar till barnen, leksaker dom kan leka med och erbjöd tom gratis dricka till dom och godis :)
    Trevligt, min erfarenhet är att personalen med få undantag är ohjälpsamma och sura.  Rynkar på näsan
  • evaoregon
    Mornie Alantie skrev 2010-06-08 20:58:42 följande:
    Swiss bjuder på mackor, tror även KLM gör det.
    Jag ska ha det i åtanke nästa gång jag flyger inom Europa.  SAS hoppar jag över om de inte har kanonpriser eller nåt...
  • Mornie Alantie
    evaoregon skrev 2010-06-08 21:03:11 följande:
    Jag ska ha det i åtanke nästa gång jag flyger inom Europa.  SAS hoppar jag över om de inte har kanonpriser eller nåt...
    Ingen risk, de brukar vara dyrast
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • vackrastarflow
    evaoregon skrev 2010-06-08 20:57:39 följande:

British Midlands bjöd på supergoda ciabatta senast jag åkte med dem Köpenhamn-Edinburgh
    Protea skrev 2010-06-08 21:00:27 följande:
    BA bjuder pa mackor och valfri dryck. Aven ol, vin och starkare drycker. Dock ar de ju lite val strejkglada for min smak for tillfallet!
    Ja, för tusan... De måste vara igång till 20:e juni igen!! Sen bryr jag mig inte, om jag blir "tvungen" att stanna kvar i USA några dagar extra gör det mig inte så mycket
  • evaoregon
    Mornie Alantie skrev 2010-06-08 22:07:32 följande:
    Ingen risk, de brukar vara dyrast
    Jo...  Flört
  • evaoregon
    vackrastarflow skrev 2010-06-08 22:13:57 följande:
    British Midlands bjöd på supergoda ciabatta senast jag åkte med dem Köpenhamn-Edinburgh
    Protea skrev 2010-06-08 21:00:27 följande:
    Det ska jag lägga på minnet!  Glad
  • patti87

nope ingen mat när man flyger med ryanair.

Svar på tråden Ingår mat på flyget? Ryanair?