Inlägg från: Sommartroll |Visa alla inlägg
  • Sommartroll

Våga släpp taget

Jag har pratat med många föräldrar  som nästan får panik när  deras barn skall flytta hemifrån ...
    Jag förstår inte detta , jag vet inte vad dessa föräldrar är rädda för ... Är det rädsla för ensamhet , är det att inte vara behövd  , är det kanske så att man upptäcker att man bara har levt igenom sina barn .....???
    2 av våra barn har flyttat hemifrån  ( ett kvar hemma ) 
    Jag ( även min fru ) tycker det är skönt att dom lämnat hemmet och står på egna ben 
    Vi har hela tiden  stöttat dom när dom har börjat prata om att flytta  ( så även med han som bor kvar hemma t ex att plugga på annan ort )

Relationen mellan oss har blivit mycket bättre  ( även om den alltid har varit god  ) 
    Vi umgås på ett helt annat sätt  som är mycket positivt 

Min fru och jag har fått tid för varandra - vi kan göra saker spontant  -.vårt sexliv blomstrar - listan kan göras lååååååång 

Föräldrar våga släpp taget om era barn.....

• Svar på tråden Våga släpp taget
  • Sommartroll

Hej Bankok
    Härligt det du skriver

Som du skriver  många glömer bort sig själva och varandra när man har barn
    Barn är underbara  .och jag är oerhört glad att vi har kunnat fått barn.
    Men man måste också våga säga att alla dagar är inte det kul att ha barn - vågar man säga detta  så anser jag att man har  lite distans till  sitt föräldrarskap

När barnen flyttat  så börjar man också känna sitt barn på ett annat sätt  - jätte häfftigt  att få börja en ny spännande resa tillsammans

Ha det gott

Svar på tråden Våga släpp taget