Inlägg från: Arzu82 |Visa alla inlägg
  • Arzu82

Hur gör man en baby smörgås??

jaa! hur gör man en baby smörgås??de blir så dyrt att köpa massa fruktpureer och yogurtar, är det någon som har tips på vad man kan ge en nyss fyllda 8 månaders bebis till mallanmål? Hon har bara en liten tand som har börjat synas.

Jätte tacksam för alla förslag

• Svar på tråden Hur gör man en baby smörgås??
  • Arzu82

Tack!!! dagens projekt är att inhandla vitt bröd,leverpastej och mjukost då!!
     för visst ska man inte ge grovt bröd till de?
    Vilken bra ide med turkisk yogurt och bär!! ska man bara låta de äta den som den e eller kan man blanda i lite socker? de blir kanske lite surt annars??

• Arzu82

Ok!! tack!! en annan kanske dum fråga haha men jag är rätt ny här...hur svarar man på ett specifikt inlägg??

• Arzu82
    Tittij skrev 2010-06-04 12:10:09 följande:

Ost och smör, mjukost, leverpastej är bra pålägg enl BVC.

Många i min föräldragrupp har barn som är både ägg- och mjölkallergiska. De mosar avokado och har på smörgåsen. Ungarna verkar älska det

gumtree skrev 2010-06-04 12:02:22 följande:

Tur att du menar en smörgås till en baby och inte nåt annat

Men hur som helst. Använd lite vitt bröd, dra på lite smör och sedan bredbar leverpastej. Vik dubbel och skär bort kanterna. Sedan kan du dela den i små bitar så får lilltjejen mumsa på dem.

haha eller hur!! nee ja tänkte inte göra en smörgås av mitt kära barn:) men man vet aldrig när de kommer upp i trots åldern. hehe ;)
  • Arzu82
    kokos skrev 2010-06-04 12:29:10 följande:
    Klicka på citationstecknet " uppe i högra kanten på svaret
    åhhh ja fattar haha:) tänk vad jag har lärt mig på 10 minuter;)
  • Arzu82
    MariaOMarkus skrev 2010-06-04 12:32:39 följande:
    jaa samma här..vi ger hellre dottern mörkt bröd eftersom ljust bröd inte är lika nyttigt lr va man ska säga =)
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
    Om magen verkar fungera bra är det nog inte så farligt.
  • Arzu82
    MariaOMarkus skrev 2010-06-04 12:37:42 följande:
    den fungerar fint för henne när hon äter mörkt bröd =) men skulle de ändras så får jag byta bröd :)

(ursäkta om jag lånade din tråd för min fråga men blev lite nyfikenSolig )
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
    Ingen fara! fråga på Glad
  • Arzu82

Formfranska är väl ett bra bröd för en bsbysmörgås? Drömmer

• Arzu82
    Tittij skrev 2010-06-04 14:07:50 följande:
    Mörkt bröd innehåller mycket fibrer och de små magarna kan ha svårt att smälta det, vilket leder till diarré. Men det är ju individuellt, bara testa om de tål eller inte. Från cirka 1 år ska mörkt bröd inte vara nåt problem, är bara i början innan de fått ordning på matbiten.

Ang socker så är det dumt att vänja dem. De flesta barn äter osötad yoghurt och osötade kex lika glatt ändå, eftersom de inte vet nåt annat. har man väl lärt dem att äta sött så är det kört
    Så kör på turkisk eller naturell yoghurt så länge de gillar det är mitt tips. Tids nog lär de sig att det finns söt fruktyoghurt, kalaspuffar och lördagsgodis och annat gott....
    Så sant så. Socker går inte att undvika ändå...tänk  om ja kunde de hehe. Nepp nu ska jag iväg och handla fredagsgodis. Selin har precis ätit gröt och frukt pure. Det duger för henne:) trevlig helg!!
  • Arzu82
    Pyreluringen skrev 2010-06-04 18:57:48 följande:

Har du testat smörgåsrån? Det är lättsmält i munnen.  Jag gav det till min lilleman ibörjan med lite räkost. Mumma för både honom och migSkrattande

Ja men de kan jag testa!! Skrattande
Svar på tråden Hur gör man en baby smörgås??