• Arzu82

Hur gör man en baby smörgås??

jaa! hur gör man en baby smörgås??de blir så dyrt att köpa massa fruktpureer och yogurtar, är det någon som har tips på vad man kan ge en nyss fyllda 8 månaders bebis till mallanmål? Hon har bara en liten tand som har börjat synas.

Jätte tacksam för alla förslag

• Svar på tråden Hur gör man en baby smörgås??
  • gumtree

Tur att du menar en smörgås till en baby och inte nåt annat

Men hur som helst. Använd lite vitt bröd, dra på lite smör och sedan bredbar leverpastej. Vik dubbel och skär bort kanterna. Sedan kan du dela den i små bitar så får lilltjejen mumsa på dem.

• La Lola

Vitt bröd med smör, eller bredbar leverpastej, messmör, mjukost på.

Bra mellanmålstips är turkisk yoghurt i hink o fruktpuré/frukt/bär i.
    Den är fullfet o en hink räcker till många måltider! Dessutom kan man styra sockerintaget om man vill.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tittij

Ost och smör, mjukost, leverpastej är bra pålägg enl BVC.

Många i min föräldragrupp har barn som är både ägg- och mjölkallergiska. De mosar avokado och har på smörgåsen. Ungarna verkar älska det

• Arzu82

Tack!!! dagens projekt är att inhandla vitt bröd,leverpastej och mjukost då!!
     för visst ska man inte ge grovt bröd till de?
    Vilken bra ide med turkisk yogurt och bär!! ska man bara låta de äta den som den e eller kan man blanda i lite socker? de blir kanske lite surt annars??

• Agamemnon
    Arzu82 skrev 2010-06-04 12:21:33 följande:
    Vilken bra ide med turkisk yogurt och bär!! ska man bara låta de äta den som den e eller kan man blanda i lite socker? de blir kanske lite surt annars??
    Nej, brödet får inte vara grovt och fiberrikt, vitt är bäst.

Jag har aldrig tillsatt socker till turkisk yoghurt och dottern äter ändå glatt. Favoriten är med mosad banan.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • kokos
    Arzu82 skrev 2010-06-04 12:21:33 följande:
    nej socker behövs inte! ta i lite mosad banan så blir det sött t ex
  • Arzu82

Ok!! tack!! en annan kanske dum fråga haha men jag är rätt ny här...hur svarar man på ett specifikt inlägg??

• MariaOMarkus

varför får man inte ge mörkt bröd till barn? när får man göra de?

Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • kokos
    Arzu82 skrev 2010-06-04 12:27:43 följande:
    Ok!! tack!! en annan kanske dum fråga haha men jag är rätt ny här...hur svarar man på ett specifikt inlägg??
    Klicka på citationstecknet " uppe i högra kanten på svaret
Svar på tråden Hur gör man en baby smörgås??