Inlägg från: MariaOMarkus |Visa alla inlägg
  • MariaOMarkus

Hur gör man en baby smörgås??

varför får man inte ge mörkt bröd till barn? när får man göra de?

Malou - Mi amor - Mi vida - BF 10-10-10
  • MariaOMarkus
    kokos skrev 2010-06-04 12:30:11 följande:
    Blev också lite fundersam.... Min son älskar Lingonbrödet så han har fått det ibland och hans mage fungerar utmärkt
    jaa samma här..vi ger hellre dottern mörkt bröd eftersom ljust bröd inte är lika nyttigt lr va man ska säga =)
  • MariaOMarkus
    Agamemnon skrev 2010-06-04 12:34:06 följande:
    Om jag minns rätt så ska man undvika det för att det är för svårsmält. Tror färdigmaten man köper blir fiberrikare runt året så då borde det ju inte vara något problem. Om man sen ger det tidigare och det funkar är det ju inte heller något problem.
    aha oki..dottern min är 1 år och 1mån ungefär så då borde de nog funka =)
  • MariaOMarkus
    Arzu82 skrev 2010-06-04 12:36:30 följande:
    Om magen verkar fungera bra är det nog inte så farligt.
    den fungerar fint för henne när hon äter mörkt bröd =) men skulle de ändras så får jag byta bröd :)

(ursäkta om jag lånade din tråd för min fråga men blev lite nyfikenSolig )
  • MariaOMarkus
    Llimen skrev 2010-06-04 19:49:56 följande:
    Fungerar det för henne är det säkert ingen fara, men jag fick fullkornsvälling nör jag var strax under året eftersom det då (under 80-talet) rekommenderades från ca 8 månader. JAg fick direkt problem med min mage och trots att fulkkorn uteslöts igen har jag fortfarande problem och kan inte äta något med fullkorn. Är idag i princip låst vid Polarbröds vetekakor eller hembakt bröd eftersom allt annat ger mig diareer...

Var alltså försiktiga med de små magarna!
    Hon får inte bara fullkorsnbröd utan vi har vitt bröd hemma oxå..så vi varierar lite =)
Svar på tråden Hur gör man en baby smörgås??