Anonym (gömmor?) skrev 2010-06-07 21:33:59 följande:
TS, en av anledningarna till att jag inte riktigt insåg hur illa det stod till med mitt ex var pga att jag (och han) länge hade jobbat inom restaurang. Tro mig, jag om någon var och är extremt liberal vad gäller när och hur och hur mycket man får dricka. Syvende och sidst: kultur osv MY ASS. Missbruk är missbruk, oavsett kultur och syn på alkohol. En missbrukare kommer alltid att hitta ursäkter, om han/hon så bor på Antarktis.
Restaurantbranchen i sig, om man har sprittillstånd förstås, ger ju alla möjligheter till alkolmissbruk. Man befinner sig i en miljö med massor alkohol, och slipper de besvärliga rutinerna med att skaffa fram, "sin älskade vän". Det kan ha' varit en orsak till att det kan gå så långt, han kan ju ha' druckit där, eller tagit småsvätter därifrån i andra flaskor, tex läskflaskor.
Mitt x var så uppfinnesrik att han hällde stärkvin i mjölkkartonger, för han ville BARA ha' vanligt mjölk, (den gula ), och jag dricker inte alls mjölk, och när jag använder mjölk i matlagningen är det ALLTID lätt mjölk, och den är ju blå!
Så det gick ett tag innan jag reagerade på DET gömstället, efterssom han handlade mjölk ibland. Jag upptäckte vid att en mjölkpaket hade så gammalt datum, och när jag spontant ville hälla ut det var det VERMOUTH!
Ja, jag säger då det, vad fan håller vi på med som låter det gå så långt, att vi stannar i åratal, innan vi kan packa os därifrån.......