• JKMNA

illamående/mensvärk/förvärkar??

Väntar mitt andra barn och har precis gått in i v 37.
    Fick plötsligt illamående och liksom mensvärk i magen och bak i ryggen igår kväll. Det höll i sig flera timmar, nästan konstant. Mådde en aning bättre stundtals. Hade en del sammandragningar också men inget som smärtade.
    Någon annan som upplevt detta? Med sonen hade jag inga förvärkar, vet inte hur de ska kännas. Känns de som vanliga värkar fast mildare eller? Det här med illamående/menskänsla känner jag inte igen. Ansträngde mig en del igår under dagen, vet inte om det kan ha med saken att göra. Men varför kom det så sent? Typ 22-02.

• Svar på tråden illamående/mensvärk/förvärkar??
  • JKMNA

Haha, vad konstigt! =)
    Jag kände igår att det kunde i alla fall bli värre och sätta igång så man får pauser mellan värkarna eller försvinna helt! Klart, den får gärna stanna inne någon vecka eller två till men det var frustrerande att må svagt illa nästan konstant i flera timmar. Blev ju helt förlamad och bara låg i soffan i fosterställning. 
    Hoppas det sätter igång med vattenavgång som med sonen, fast det kan gå undan. Tog 7 timmar förra gången bara. 

• JKMNA

Nej, jag är inte det. Men det sägs ju att man kan bli det dagarna innan det är dags, att kroppen sköter det laxerande själv!

Svar på tråden illamående/mensvärk/förvärkar??