• vadskajaghetadå

Hade du också ringt polisen?

För några dagar sen nr jag och familjen var ute och körde på väg 57 hade vi en vinglandes bil framför. hade han bara vinglat till några ggr hade jag inte brytt mig förutom ett par svordomar, men denna person låg och körde i mitten, slalom och jag skrek flera gånger för att han var nära att krocka...då ringde jag 112 och de kopplade mig till sörmlandspolisen, sen fick jag hänga kvar när de ropade ut i deras polisradio. dom ställde lite frågor och undrade om vi kunde hålla koll på bilen, tog den och vår regnummer.

jag sa flera gånger till sambon "tänk OM det är en småbarnsfamilj" "tänk om han är nykter" för det vart ett jädra pådrag. jag sa även att jag aldrig ringt om man vart på nån enslig liten norrlandsväg, men här hade vi möten hela tiden.

så kommer snuten med BLÅLJUS i motsatt rikting, tvärvänder och stannar bilen, vi kör förbi och jag säger till sambon och nickar..inget snack! den där hade tagit nåt!

efter en stund blinkar han in oss, då säger han att han var spiknykter och inga droger gissa om jag höll på att dö av skam!
    men..hur är det möjligt?
    Men polisen tackade och tyckte det var jättebra att vi ringde,oh att det är jättemånga som kör rattfulla.

Men NÅT måste det vart med gubben förutom att han var ett "original" eller vad han sa, körde barfota och hade en jycka fram.
    han var ju en trafikfara!!???

rent livsfarlig...
    jag sa "hoppas han fick sig en tankeställare och skärper till sig"

men ändå pinsamt....hoppas dom inte hade så mkt för sig.

• Svar på tråden Hade du också ringt polisen?
  • Mizz Turko

Bättre väl att ringa en gång för mycket än en gång för lite... ni hade ju inte kunnat veta att idioten var nykter?

Tyckte det var bra gjort av er, eftersom det är väldigt få som gör så nu för tiden.

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins BF 100624
  • Freijah

Bättre en gång för mycket än en gång för lite.

Jag tycker ni gjorde rätt som ringde polisen, för man VET ju aldrig!

• vadskajaghetadå

nej jag var helt 100 på att han var påverkad!! trodde aldrig att han var nykter..men kan hunden ha stört honom kanske, eller så var han kanske sjuk på nå vis. den där kommer smälla snart.skönt att höra....tack.

• Mizz Turko
    sannispannisen skrev 2010-06-07 00:12:03 följande:
    nej jag var helt 100 på att han var påverkad!! trodde aldrig att han var nykter..men kan hunden ha stört honom kanske, eller så var han kanske sjuk på nå vis. den där kommer smälla snart.skönt att höra....tack.
    Han kan ju ha tagit mediciner, som kan vara likgiltiga som knark...
    Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins BF 100624
  • Kyami

Hade helt klart ringt polisen också... egentligen spelar det ju ingen roll vad det är för anledning till att han körde så. Om han är drograttfull eller bara en usel förare spelar ingen roll för eventuella stackare som råkar ut för honom... Om man har småbarn eller hund i bilen bör ju inte påverka kvaliteten på hur man kör.
    Tycker det var bra att du ringde in, kanske han tänker på hur han kör nästa gång på vägen!

• vadskajaghetadå

först låg han i 80 ungefär så han körde inte direkt fort, men ändå i andra körfältet..men när snuten kom med blåljus, stack han iväg...drog på i 120 kanske, det tyckte jag avr skumt. då tyckte jag också att jag fick fog för vårt handlande men icke.
    nästan värre att köra så illa nykter och opåverkad.

nåt måste det vart ju??

• mammatillMilton

Spelar väl ingen roll om han var nykter! Han var ju helt klart en trafikfara! Att ha en störande hund i framsätet är oansvarigt!

Bra gjort ts!!

• Lina 1987

Jag tyckte du gjorde rätt som ringde 112. Det hade jag också gjort. Sedan var det ju himla tur att chauffören inte var påverkad som polisen sa. (Även om han inte körde som folk)

• Joico

Tycker du gjorde helt rätt som ringde!

Kanske var det hunden som satt bredvid honom, i framsätet, som störde körningen. Idioter!

• Colisa

Han kan ju suttit och pillat med något, skrivit sms, tittat på karta, letat efter något i handskfack, ställt in kanaler på radion... (Eller varit extremt trött och på väg att somna, men då borde kanske polisen märkt det på honom iofs...) Inte så mycket bättre än att vara påverkad, bortsett från att det är lättare att snabbt släppa mobil eller kartbok än att sluta vara full om man märker att det börjar gå åt skogen.

Hur som helst var det nog bra att han blev stoppad, då lär han tänka sig för nästa gång han håller på att bli distraherad av något!

Svar på tråden Hade du också ringt polisen?