Sliter du av dig öronen?
Ponera att du leker tittut med din bebis. Du ligger i sängen och bebisen som är ett halvår sitter i sin spjälsäng. Plötsligt fastnar du med huvudet mellan två spjälor. Du kan omöjligt ta dig loss utan att riva av dina öron. Du har ingen telefon och grannarna hör inte när du ropar. Det är två timmar tills barnets pappa kommer hem. Barnet är glatt och sitter i tryggt förvar i sängen men är dock hungrigt. Barnet kommer förmodligen att bli förtvivlat och tycka att det är jobbigt att behöva vänta i två timmar.
Sliter du av dig öronen eller låter du barnet vänta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 10:07
Jag hade inpackning i håret. Man blir förvånansvärt hal om huvudet då! Och sedan sitter käkarna ivägen liksom...Som en spjutspets ungefär. Svårt att backa.
Jag gömde mig bakom spjälorna och fånade mig. Ungen tjöt av skratt och mitt i hela processen blev jag nyfiken på om huvudet fick plats och då tänkte jag att kommer man in kommer man ut och sedan satt jag där som en säl i hajgapet!
Idag är vänster öra lite lila!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 12:13
Tack för att ni oroar er. Det var spjälorna på MIN dubbelsäng av trä och smide jag fastnade i. Mitt spädbarn håller inte på att dö en horribel död i käftarna på en säng som VE OCH FASA inte är godkänd!!!!!!!!!!!!