• Anonyhm

Sliter du av dig öronen?

Ponera att du leker tittut med din bebis. Du ligger i sängen och bebisen som är ett halvår sitter i sin spjälsäng. Plötsligt fastnar du med huvudet mellan två spjälor. Du kan omöjligt ta dig loss utan att riva av dina öron.  Du har ingen telefon och grannarna hör inte när du ropar. Det är två timmar tills barnets pappa kommer hem. Barnet är glatt och sitter i tryggt förvar i sängen men är dock hungrigt. Barnet kommer förmodligen att bli förtvivlat och tycka att det är jobbigt att behöva vänta i två timmar.

Sliter du av dig öronen eller låter du barnet vänta?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 10:07
    Jag hade inpackning i håret. Man blir förvånansvärt hal om huvudet då! Och sedan sitter käkarna ivägen liksom...Som en spjutspets ungefär. Svårt att backa.

Jag gömde mig bakom spjälorna och fånade mig. Ungen tjöt av skratt och mitt i hela processen blev jag nyfiken på om huvudet fick plats och då tänkte jag att kommer man in kommer man ut och sedan satt jag där som en säl i hajgapet!

Idag är vänster öra lite lila!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 12:13
    Tack för att ni oroar er. Det var spjälorna på MIN dubbelsäng av trä och smide jag fastnade i. Mitt spädbarn håller inte på att dö en horribel död i käftarna på en säng som VE OCH FASA inte är godkänd!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Sliter du av dig öronen?
  • saltabanditen
    Anonyhm skrev 2010-06-07 19:46:50 följande:
    hahahahaha :´) Glöm inte den totalkladdiga inpackningen i håret som smetades ut i hela ansiktet i överdriven mängd. Som pricken över  i!
    .
  • Alm

Hade inte slitit av mig öronen because jag testar nya partytrick

• Aakashan

Jag måste ju bara fråga hur dina öron mår nu så här efteråt?? Är du svullen? Skulle vara kul att höra dina svar om du är svullen och blå i morgon

• Lindreas

Hehe... Jag fastnade med knäet i en grind en gång, så visst kan man fastna. Men jag hade garanterat väntat tills någon kom hem, eller släpat med mig sängen till telefonen. :D

• Tygtiiger
    styggingen skrev 2010-06-07 18:52:32 följande:
    Jag skulle gnaga av en arm och sedan försöka slå sönder sängen med den.
    Jag skrattade så mycket så min man tycker jag är en idiot
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Takhiza
    Anonyhm skrev 2010-06-07 16:09:34 följande:
    Ponera att du leker tittut med din bebis. Du ligger i sängen och bebisen som är ett halvår sitter i sin spjälsäng. Plötsligt fastnar du med huvudet mellan två spjälor. Du kan omöjligt ta dig loss utan att riva av dina öron.  Du har ingen telefon och grannarna hör inte när du ropar. Det är två timmar tills barnets pappa kommer hem. Barnet är glatt och sitter i tryggt förvar i sängen men är dock hungrigt. Barnet kommer förmodligen att bli förtvivlat och tycka att det är jobbigt att behöva vänta i två timmar.

Sliter du av dig öronen eller låter du barnet vänta?  
    Jag försöker slita av spjälorna faktiskt.
    Om inte de funkar så får barnet sitta där. (dock förstår jag inte HUR man skulle lyckas med de konstsycket? )
  • Blå Flygare

Tur vår spjälsäng är så lätt att jagkan lyfta den med öronen

• Hs egen

Barnet överlever två timmar med god marginal, så jag skulle vänta tills maken kom hem.

Tur han fanns med i exemplet för hade det varit på riktigt hade det varit värre, ingen make på hela dagen.. :P

• MysTic PrincesS

Behöver varken kapa öron eller låta kiddo svälta

Är ju bara att kupa händerna under hakan på bebbe och samla upp dregglet, smeta in runt öronen och... svoooosch... frihet

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • MaNiMi

Ammar man så är det ju bara att häva in bröstet i sängen och så får barnet förse sig själv, sen får man hoppas på att det somnar. Är barnet litet så det inte kan ta sig till bröstet själv så får man försöka klämma ur och sikta mot munnen!
    Alternativt om det är ett lite större barn bära med hela sängen till kylskåpet och ge nå ätbart.
    Först om barnet vore i livsfara skulle jag slita öronen av mig.

Svar på tråden Sliter du av dig öronen?