• pandyb

    Något roligt att grilla

    Vi ska ha gäster på fredag o naturligtvis så vill vi bjuda på grillat... :)

    Men vi börjar känna att vi alltid grillar samma.... fläskfilé, kyckling eller så gör vi grillspett...
    Har ni förslag på något "roligt" att grilla (ej fisk) så vi kan förnya oss lite!? :)


    Nils 090419 *mammas prins*
  • Svar på tråden Något roligt att grilla
  • Min högsta önskan

    Attans.. jag som precis tänkte föreslå allt-i-ett lax i folie..
    Det avr ju synd att du inte ville ha fisk..


    Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Forumvärd

    Vi brukar grilla fläskkött i alla former och också grönsaker. Lök, paprika, aubergine, äggplanta, tomater you name it!

    Det kanske kan upplevas som tråkigt med samma kött hela tiden men vi brukar variera marinaderna och grilloljan och också tillbehören. Satsa på många roliga kalla såser t.ex. Där går det att variera i oändlighet.

    Du kanske kan hitta något recept här på matliv?
    www.familjeliv.se/Matliv/


  • Caysa

    halluomi och majskolv var det första som dök upp...
    revben...
    sist jag var hos mina föräldrar så bjöd de på en slags grillbuffé och det var helt galet uppskattat, då vi alla kunde ta lite av varje!
    De bjöd på (allt hade olika marinad): fläskfile, halloumi, majskolv, entrecot, tjock grillkorv och kabanoss( från härryda chark, mums, hööög kötthalt) Och så hade de tre olika såser: tzaziki, benaise och ngn slags chilisås!!! gott! gott!

  • Bluemint

    Rostbiff är väldigt gott att grilla. Köp på bit, dela upp i skivor eller mindre bitar till spett och marinera. Marinera champinjoner och grilla på spett. Sparris i ett foliepaket med en klick smör och en nypa salt....nu dregglar jag snart

  • Champagne

    Baconlindad ananas

    Skär ananasringar i 4-5 delar och linda varje del med 1/2 baconskiva. Trä på spett. Pensla med grillolja. Grilla tills baconet blir lite knaprigt. 

    Om du kan få tag i råa rökta revben, så är de supergoda att grilla! 

Svar på tråden Något roligt att grilla