Inlägg från: shopgirl80 |Visa alla inlägg
  • shopgirl80

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Jag får väl hänga på här oxå :)

Jag heter Emma å väntar tillsammans med min sambo Viktor vårt första barn. Enl min bm Ann så ska är bf 13/12 och enl diverse sajter på nätet 17/12, så vi får väl se Glad Antingen är jag i vecka 14 from i morgon eller vecka 15. Fast det kan ju ändra sig när man gjort ul. Vi ska göra könsul har vi bestämt. Något som våra föräldrar inte gillar det minsta och de vill inget veta. Fast bebisens tilltänkta rum är rosa och har vi inte tapetserat om lagom till december så kan man ju börja ana.

Jag är 29, fyller 30 i höst kommer från Dalsjöfors från början men bor sedan 1,5 år tillbaka i ett hus i Lundaskog, mellan idébelysning och bilprovningen. Vi har två små katter (eller små och små..), Elza och Sigrid. Jag jobbar som lärare för fyra stycken barn med autism, spännande och utmanande. Jobbar en vecka till sen är det äntligen två månaders semester.

Min sambo jobbar på båt i Norge och har två veckors pass, dvs två veckor hemma å två veckor på jobb. Någon mer som har liknande?

Till Maria78; Är det Majsan?? Glad

Hur som helst känns detta fantastiskt skojjigt å man kan ju inte längta nog Skrattande

Emma

• shopgirl80

Hej Cizza!

Jag antar att du känner min lillasyster, Sofia, ni är lika gamla och hon gick i samma klass som Tobbe på högstadiet.

Vi bodde på Ollonvägen Tungan ute Haha

• shopgirl80
    Maria A 78 skrev 2010-06-10 21:14:34 följande:
    Håller med, jättekul att vi är ett gäng!

Emma, visst är det Majsan, men vilken Emma snackar vi om?

Jag skulle också vilja veta könet, är lite för nyfiken av mig Glad Får se om man får se något på ultraljudet kanske...

Idag har vi varit på husvisning, jag är lite sugen på att flytta ut på landet! Tycker så mycket om lugnet och tystnaden.. samtidigt funderar jag på om man ångrar sig när man får barn i så fall, de kanske vill ha en kamrat eller två på gångavstånd... Huset idag blir det inget med i alla fall, för mycket pengar jämfört med standarden på huset.
    Emma Johansson, spelade fotboll i laget under. Kommer inte ihåg om vi har spelat ihop någon gång...
    Kul att gå på husvisning, jag hänger mkt på hemnet. Trots att vi trivs kanon i vårt hus, men jag tycker att det är så roligt och så får man mkt inspiration.

Här är det en lugn helg, laddar inför de sista fyra arbetsdagarna med allt vad det innebär. Tur att fotbollsvm har börjat så att man har något att göra på dagarna en månad framöver :)

Är det nån somhar några roliga planer för sommaren. Vi har pratat om att ta en restresa till Grekland eller Turkiet. Det skulle vara skönt att komma iväg lite.

Hoppas att alla får en bra lördag!
    Kram
  • shopgirl80

Hej!

Ja Majsan det var ett tag sen. Typ på Vendelas och Ingrid 25 årsfest tror jag kasnke... Glad Jag är lärare så mitt sommarlov börjar på tors kl 14, sen är det ett par månader som jags ka låta magen växa (med god mat och att bebisen växer).

Sitter just nu barnvakt åt en av världens sötaste 15månaders töser. Nu inser jag hur mkt vi måste barnsäkra här hemma framöver. Det har vi inte precis tänkt på innan. Tur att det är ett tag kvar innan dess.

Ha en bra söndag!

• shopgirl80
    Maria A 78 skrev 2010-06-16 18:20:12 följande:
    Det gick jättebra Skrattande Fick ett ultraljud och allt såg tipptopp ut, storleken visade att jag var i v 12+6. Känns alldeles underbart!!!

Nu ska vi fira med lite god mat och jordgubbsbubbel!

Ha en trevlig kväll!!!
    Vad roligt, glad för er skull!!!

Jag bokade tid för UL igår, den 20/7 ska vi dit. Känns som en evighet, men så skojjigt det ska bli :)

Jag är i v. 14 nu, men kan inte dölja min mage längre. Den är tydlig... Hur är det för er andra?

Vi har haft sommarfest på jobbet i kväll, åt så jag höll på att storkna. Jag får ofta höra att jag åter så lite å att jag är så petig i maten. Men nu kan jag äta nära på hur mkt som helst. För å nackdelar Glad

Vi tittade på resa idag, någon som har nån mysig ö i Grekland att rekomendera?

Nä åter till ett av de värsta Greys avsnitten på länge.
    Ha en bra kväll!
  • shopgirl80

Hej!!

Kan säga att det är skönt med semester nu Glad det är inte alls jobbigt att ligga i en stol å läsa bok. En kollega till mig sa åt mig att vila nu för det kommer jag inte få göra i resten av mitt liv, typ. Jag har tagit henne på orden Glad Sambon målar fönster och det läste jag att jag skulle hålla mig undan, så jag står för lite markservice i stället.

Sambon åker på jobb i två veckor i morgon så jag firar midsommar med några kompisar i Frufällan. Det blir trevligt med lite grill. Pga hans jobb har vi inga direkta traditioner, men vid hembygdsgården i D-fors har jag spenderat många midsommrar även om det var ett par år sen nu.

Jag pratade med en av mina kompisar som fick barn i vintras om solning o dyl. Hon är ganska ordentlig och gör inte mkt fel... Hon tyckte då rakt inte att man skulle vistas i solen pga risker med pigmentförändringar å sånt. Jag ahr inte tänkt så mkt på det då jag tycker om att ligga i en solstol med en bra deckare. Hur gör ni andra, sitter ni i skuggan eller är ni som vanligt??

Ha en bra tisdag!

• shopgirl80
    Maria A 78 skrev 2010-06-24 20:00:39 följande:
    Jag jobbar på dagen så sen em/kväll passar mig bäst.

Fikaträff Onsdag 29/6

-Kidden (Camilla)
    -Cizza
    -Maria A 78

Och grattís till 16 år, Kidden! Vi har varit ihop i tio år och det är ju en evighet bara det Glad
    Jag ska åka till gbg med min mamma å shoppa lite så sen em/kväll passar mig bra oxå.

Jag och Viktor har varit ihop i nio år, ganska länge det oxå. Tänk vad livet såg annorlunda ut då och vilka andra prioriteringar man hade då Tungan ute
  • shopgirl80

Fikaträff Onsdag 29/6

-Kidden (Camilla)
    -Cizza
    -Maria A 78
    -TindraTindra
    -Shopgirl80 (Emma)

Glömde lägga till mig på listan innan Glad

• shopgirl80

Välkomna hit ni nya!!

Synd att det inte blev nåt av fikan idag, men vi får se till att fixa en ny snart Glad

Jag håller med dig Majsan om att det behövs kännas nåt snart, det börjar bli frustrerande att "bara" vara tjock och inte så mkt annat. Jag går in i v 17 på fre, när började ni andra känna av att det är något där inne?

Har ni vart ute nåt på reorna? Läge att fynda lite nu tycker jag, tunikor å koftor står högt i kurs för min del. Fast det är ju svårt att låta bli att fingra på allt det där man inte kan ha Drömmer

Hoppas att torsdagen blir bra för alla!

• shopgirl80

Jösses vilken dag! Jag måste bara få spy ut lite galla här.

Jag och en kompis åkte ner till Varberg för att hälsa på en annan kompis i hennes stuga. Jättemysigt även om det var ganksa mkt barnprat och prat om hur det är att vara gravid (båda har barn som är 8 resp 6 mån) det var dock bara att stänga av öronen å inte lyssna allt för mkt.

På det stora hela var det en ganska mysig dag ända till klockan var 16. Då ringer min sambo, som är ute på jobb, och berättar mindra trevliga nyheter. För ett par veckor sedan beställde vi trädfällning av en stor bok som vi har på tomten. Den växer farligt nära vårt och grannens hus. De skulle ha kommit i förra veckan och jag var hemma varje dag å väntade på att de skulle dyka upp, men icke. Idag är enda dagen på länge som jag har haft planer inbokade som många veckor tillbaka. Då ringer de på morgonen å säger att de kommer. Min sambo berättar att vi inte är hemma men att det är ok ändå.

När min sambo ringer berättar han att det från trädfirman ringt å sagt att någa av deras beräkningar gått snett och trädet föll åt fel håll, mot grannens hus. Där det blev en del yttre skador bla luftvärmepump och tv-antenn. Han ber mig dessutom gå in till grannen när jag kommer hem...

Jag går raka vägen dit när jag kommer tillbaka med puls i typ 180, för vad väntar?? E de skitförbannade på oss eller vad, de har bott här i fem veckor. Som tur var hade min sambo pratat med henne på telefon så vi hade ett mkt bra samtal å de var absolut inte sura på oss. Vi hade ju gjort det som vi trodde var säkrast, anlitat en certifierad firma.

Fast så berättade hon hur det hela hade gått till, helt skandalöst. Som jag skrev innan är/var trädet 1m i diameter, mellan 10-15 meter högt. Ganska stort mao. Då tycker ju jag att man borde införmera grannar om att ett stort träd ska fällas och att barn ska hållas under uppsikt osv. Men inte, de hade fäst en lina i skogen bakom trädet "åt fel håll", den andra linan hade en tjej som stod å rökte hela tiden hållt i. Jag undrar lite vad hon skulle kunnat gjort... Sen hade en kille sågat ut lite kilar å sen sågat rakt av. Trädet trillade med dunder å brak rätt mot deras hus. Hela grannskapet hade kommit å tittat.

Det känns iaf bra att i detta läget ha förstående grannar. Tänk om de hade varit tvärt om HUA.

Nu sak jag gå å lägga mig å begrunda dagen...
    God natt

Majsan: Mysigt med hjärtslag. Önska att kommande två veckor går fort så jag får gå på UL å se att det finns nåt mer än chips i min mage Glad

Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011