• Bunny81

Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011

Denna tråd blir en fortsättning på tråden "Gravid i Borås", eftersom ts inte var aktiv i tråden... Tänkte att det kunde vara kul med en mer ordnad grupp med tjejer i och i närheten av Borås som ska ha bebis i höst/vinter! Kan vara kul att lära känna varandra lite bättre och kanske träffas lite då och då! Som gravid har man ju tusen frågor och funderingar... Då kan det vara bra att ha likasinnade att dela det med Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 22:59
    Här kommer länken till bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52935302.html
  • Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011
  • Bunny81

Tänkte det kan vara kul att veta lite mer om alla som är med i tråden! Jag kan ju börja:
    Jag är 28 år och bor i Sparsör tillsammans med killen. Vi väntar vårt första barn i mitten av november! Är just nu i v 18 (17+1). Nästa vecka är det dags för rul, men jag har redan varit på två ultraljud och tjuvkikat på bebis... Jag har mått superbra hitills, vilket är jätteskönt! Har knappt haft några symptom alls, mer än lite finnar i ansiktet och att jag är lite tröttare på kvällarna! Vi har inte handlat något till bebis än... Har inte vågat! Har tänkt börja lite smått efter rul. Jag tycker tiden fram till vecka 12 gick väldigt långsamt, men sedan dess har det faktiskt gått väldigt fort! Är ju nästan halvvägs redan!

• Joonna

Jag är 24år och flyttar till helgen ut till Viskafors med min sambo Martin och våran schäfertik Haley. Det är vårat första barn. Jag har också mått väldigt bra, mådde illa i ca 2 veckor men inga större krämpor. Hoppas jag får må såhär bra hela tiden :) Vi har handlat lite kläder, mest för att et var super billigt på en utförsäljing, 10 kr plagget.  Kunde inte motstå. Vi ska på ultraljud den 19 Juli, känns väldigt spännande. Vi blir glada vad det än blir för kön, men vi både "hoppas" på en kille. Men som sagt, vad det än blir så kommer vi vara överlyckliga. Jag har även börjat blogga, för er som är intresserade, här är adressen : http://jonnaterese.blogspot.com/

• Joonna

glömde skriva att det är hus vi flyttar till i viskafors, 4 dagar innan plusset skrev vi på kontraktet. Kan ju säga att lyckan var total och är det fortfarande :) Fint 2010! :)

• Bunny81
    Joonna skrev 2010-06-07 23:26:52 följande:
    Jag är 24år och flyttar till helgen ut till Viskafors med min sambo Martin och våran schäfertik Haley. Det är vårat första barn. Jag har också mått väldigt bra, mådde illa i ca 2 veckor men inga större krämpor. Hoppas jag får må såhär bra hela tiden :) Vi har handlat lite kläder, mest för att et var super billigt på en utförsäljing, 10 kr plagget.  Kunde inte motstå. Vi ska på ultraljud den 19 Juli, känns väldigt spännande. Vi blir glada vad det än blir för kön, men vi både "hoppas" på en kille. Men som sagt, vad det än blir så kommer vi vara överlyckliga. Jag har även börjat blogga, för er som är intresserade, här är adressen : jonnaterese.blogspot.com/
    Kul med blogg!! Du har ju allt en liten mage redan! Det syns nog fortare åxå om man är smal från början. Vi har hus i Sparsör - det är verkligen underbart att ha hus (särskilt på sommaren...)! Vi har bott i hus i några år nu och jag vill aldrig bo i lägenhet igen... Ska ni renovera huset och fixa eller är det i bra skick allaredan?
    Jag har tänkt att börja kika lite på barnvagn efter rul, men det är verkligen en djungel! Det enda jag vet är att jag vill ha en svart  vagn som man kan ha ett tag, som man kan göra om till sittvagn...
  • Joonna
    Bunny81 skrev 2010-06-07 23:43:29 följande:
    Kul med blogg!! Du har ju allt en liten mage redan! Det syns nog fortare åxå om man är smal från början. Vi har hus i Sparsör - det är verkligen underbart att ha hus (särskilt på sommaren...)! Vi har bott i hus i några år nu och jag vill aldrig bo i lägenhet igen... Ska ni renovera huset och fixa eller är det i bra skick allaredan?
    Jag har tänkt att börja kika lite på barnvagn efter rul, men det är verkligen en djungel! Det enda jag vet är att jag vill ha en svart  vagn som man kan ha ett tag, som man kan göra om till sittvagn...
    Ja magen verkar komma nu, hoppas hoppas!!! :) Ja vi har längtat så efter hus, det är inte lätt när man väl vill ha ett, men tillslut så var det vår tur. Det var i bra skick ifrån början, vi har tapetserat vitt och lagt ek golv och gjort om hela köket. Vi hade inte behövt tapetsera eller lägga golv egentligen, allt var fräscht. Men man vill ju ha det i sin egna stil :)
    Vi har börjat fundera lite på barnvagn, jag vill ha Kronans duovagn tror jag, men den finns inte att pröva någonstans utan den kan man bara köpa via nätet, och det känns sådär. Men det ska vara en rejäl vagn, jag vill ha en som klarar de flesta underlag och som inte går sönder för att man kör i skogen. jag har ju hund så jag vill ju kunna gå skogspromenader osv :)
    Ska ni ta reda på könet eller ska det bli en överaskning??
  • J K

Jag heter Jane, och är nyss fyllda 21, så på tal om vem som är yngst på tråden är det nog jag.

Jag bor i Fritsla, ca 23 km. utanför Borås, mot Varbergshållet. Här bor jag i en hyresrätt på 105 kvadrat med min sambo, våra två små hjärtan (katter) och min mage, som är i vecka 27. Detta blir första barnet, spännande!!
    - Från början kommer jag från skogarna kring Bollebygd, som ligger mot Göteborgshållet från Borås sett. Men för två år sedan flyttade vi hit efter att ha bott ett år i Borås, eftersom karln kommer härifrån.  

Så. I övrigt har jag en lite småbesvärlig graviditet. Foglossning, ryggbesvär, trötthet, nästäppa. You name it, I have it. Lite så känns det. Och min överrörlighet gör bara foglossningen värre. *suck*. Däremot har jag inte ångrat mig en sekund, all denna besvärliga smärta är utan tvekan värd att ha på grund av miraklet som kikar ut i mitten av september.

BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
  • alberta77

Jag heter Anna och är 32 år. Jag bor i Borgstena(2 mil norr om Borås) med man Per-Anders och 3 barn, Felicia-04, Vincent-05 och Molly-08. Vi hyr mina föräldrars hus då de ville bo i Borås istället. Bebis är än så länge beräknad till slutet av december men jag tror det blir flyttat till Januari. Jag har alltid blivit flyttad. Vincent är född på nyårsafton så jag tar gärna en januaribebis.  Just nu är jag i vecka 10+6. 

Den här gången har varit den värsta. Har varit trött ända från början och jag som brukar må illa bara någon vecka hade illamående i över 5 veckor! Nu mår jag bara illa ibland. Jag har haft ont i ryggen sedan jag plussade och har fått foglossning. Min erfarenhet är den att får jag det tidigt så blir det inte så illa. Med första barnet kunde jag inte vända mig själv i sängen, det tog en timme att ta mig till köket mm ändå fick jag ingen hjälp och fick gå över 20 dagar... Med de andra har jag bara gått över 11 och 12 dagar.

Jag ser fram emot att handla lite nytt även om vi har en del redan. Vi skulle ju inte ha fler bebisar så mycket är sålt Tungan ute

Längtar bebis!
  • Bunny81
    Joonna skrev 2010-06-08 07:29:57 följande:
    Ja magen verkar komma nu, hoppas hoppas!!! :) Ja vi har längtat så efter hus, det är inte lätt när man väl vill ha ett, men tillslut så var det vår tur. Det var i bra skick ifrån början, vi har tapetserat vitt och lagt ek golv och gjort om hela köket. Vi hade inte behövt tapetsera eller lägga golv egentligen, allt var fräscht. Men man vill ju ha det i sin egna stil :)
    Vi har börjat fundera lite på barnvagn, jag vill ha Kronans duovagn tror jag, men den finns inte att pröva någonstans utan den kan man bara köpa via nätet, och det känns sådär. Men det ska vara en rejäl vagn, jag vill ha en som klarar de flesta underlag och som inte går sönder för att man kör i skogen. jag har ju hund så jag vill ju kunna gå skogspromenader osv :)
    Ska ni ta reda på könet eller ska det bli en överaskning??
    Absolut, det är ju klart att man vill att huset ska passa ens egen stil! Vi har gjort om allting i vårt hus, men det var verkligen skruttigt innan...

Man vill ju gärna provköra vagnen innan som du säger... Finns den vagnen inte i nån annan stad nära Borås då? Jag vill åxå ha en vagn som tål alla underlag... Känns som att många vagnar nu är väldigt plastiga?

Vi har tänkt att ta reda på könet, men det är inte helt bestämt än... Vi har iaf ingenting emot att ta reda på det! Tycker det skulle kännas kul att veta lite mer om vem som bor innen i magen... Man kan planera lite mer o så... Hur har ni tänkt göra?
  • Bunny81
    J K skrev 2010-06-08 07:53:23 följande:
    Jag heter Jane, och är nyss fyllda 21, så på tal om vem som är yngst på tråden är det nog jag.

Jag bor i Fritsla, ca 23 km. utanför Borås, mot Varbergshållet. Här bor jag i en hyresrätt på 105 kvadrat med min sambo, våra två små hjärtan (katter) och min mage, som är i vecka 27. Detta blir första barnet, spännande!!
    - Från början kommer jag från skogarna kring Bollebygd, som ligger mot Göteborgshållet från Borås sett. Men för två år sedan flyttade vi hit efter att ha bott ett år i Borås, eftersom karln kommer härifrån.  

Så. I övrigt har jag en lite småbesvärlig graviditet. Foglossning, ryggbesvär, trötthet, nästäppa. You name it, I have it. Lite så känns det. Och min överrörlighet gör bara foglossningen värre. *suck*. Däremot har jag inte ångrat mig en sekund, all denna besvärliga smärta är utan tvekan värd att ha på grund av miraklet som kikar ut i mitten av september.
    BF 13 sept. 2010, längtar! - www.janejohansson.se/
    Vad jobbigt med en besvärlig graviditet! Även om jag förstår att det så klart är värt det ändå... Jag har haft tur än så länge! Märker knappt av att jag är gravid alls! Lite tröttare på kvällen och nästäppa, annars inget alls!
  • Bunny81
    alberta77 skrev 2010-06-08 09:05:09 följande:
    Jag heter Anna och är 32 år. Jag bor i Borgstena(2 mil norr om Borås) med man Per-Anders och 3 barn, Felicia-04, Vincent-05 och Molly-08. Vi hyr mina föräldrars hus då de ville bo i Borås istället. Bebis är än så länge beräknad till slutet av december men jag tror det blir flyttat till Januari. Jag har alltid blivit flyttad. Vincent är född på nyårsafton så jag tar gärna en januaribebis.  Just nu är jag i vecka 10+6. 

Den här gången har varit den värsta. Har varit trött ända från början och jag som brukar må illa bara någon vecka hade illamående i över 5 veckor! Nu mår jag bara illa ibland. Jag har haft ont i ryggen sedan jag plussade och har fått foglossning. Min erfarenhet är den att får jag det tidigt så blir det inte så illa. Med första barnet kunde jag inte vända mig själv i sängen, det tog en timme att ta mig till köket mm ändå fick jag ingen hjälp och fick gå över 20 dagar... Med de andra har jag bara gått över 11 och 12 dagar.

Jag ser fram emot att handla lite nytt även om vi har en del redan. Vi skulle ju inte ha fler bebisar så mycket är sålt Tungan ute
    Längtar bebis!
    Usch för att må illa... Jag hatar verkligen att må illa, så jag är väldigt tacksam över att jag har sluppit det! Vad länge du har gått över med alla barnen! Jag fick för mig att man ofta går över tiden med första barnet, sedan inte lika vanligt med tvåan, trean osv... Men det är väl så klart olika det där... Blev du igångsatt eller startade det av sig självt?
Svar på tråden Bebisar i Borås höst/vinter 2010/2011