• cica maca

Jaaaa!!!!!

Äntliiiiigen!!!!Vi fick en son på 3 år!Det känns överväldigande och osant !!! Hipp hipp huuuuura!!!!

• Svar på tråden Jaaaa!!!!!
  • mammamys06
    Crollan skrev 2010-06-09 13:59:28 följande:

Mammamys: Jag kan tycka att det var onödigt av dig att kommentera att deras väntan inte har varit särskild länge. Vad ville du med det?

Mig veterligen har de har haft sina handlingar i landet 2 år och 9 månader och säkert väntat i många år dessförinnan, så deras väntan har varit lång som så många andra här i adoptionsvärlden. 

Rent allmänt kan sägas att väntan i Litauen har ytterligare en dimension:  när man väl fått förfrågan om ett barn och tackat ja till den, så får man vänta ytterligare för att få veta om man "fått" barnet och kan gå vidare med adoptionen. Så en lång väntan kan dessutom innebära att du "förlorat" ett eller flera barn på vägen. Jag vet inte om det är så i andra länder...

INte meningen att såra någon, det var bara en tanke, som jag skrev, all väntan är jobbig! Känner 5 familjer som väntar barn och de är inne på sitt 4:e år nu och väntar på att få åka till landet nu och en väntar på att få bb när som helst. Många skrev så till mig när jag skrev om vår väntan här på fl och det var inte illa ment då heller. Vår väntan var lång också men tyvärr inte ovanlig.....
    Lycklig tvåbarnsmamma!
  • Längtande mamma

Jättegrattis till tillökningen i familjen! 

Colombia-mamma-wannabe
  • Pendo

Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Osiris75
    Baby  JIPPIE Baby

Lycka till med allt!!!!

/C
Svar på tråden Jaaaa!!!!!