Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Att bo i invandrartät förort.

Add3 skrev 2010-07-25 23:09:54 följande:
    Då får du ta på dig ett par mer opartiska glasögon.
    Nej du.
    Att påstå att den ena "sidan" är värre än den andra på det av dig beskrivna, är att inte se saker speciellt klart själv.

Den "kritiska sidan" som du så gulligt kallar den, har jätte söta smeknamn på "den andra sidan" och man blir ofta kallad vänster, kommunist, islamkramare osv. Fast jag personligen är inget av dessa. Knappt ens vänster.

Sedan ser man den "kritiska sidan" kasta sig in i diskussioner och redan i andra inlägget beklaga sig över att de nog blir kallade rasister snart, fast jag i stort sett aldrig sett någon från den "kritiska sidan" blivit kallad rasist på FL.

Om det är något de främlingsfientliga gör utomordentligt, är det att gång på gång försöka förminska motpartens position genom glåpord, skratt och anklagelser som handlar om något "verklighetsfrånvarande" alt "kulturberikat".
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Add3 skrev 2010-07-25 23:36:10 följande:
    Fast det var inte riktigt det jag pratade om. Här på FL är det den 'vänsterliberala' (i brist på bättre ord även om enstaka inte är vänster som påpekas ovan) som står för majoriteten av ryggdunkande och sarkasmer. Denna ovan mitt inlägg är bara ett exempel på en hel sida med sådana. De 'kritiska' sysslar inte med samma retorik i denna utsträckning här på FL. Om man däremot tar sig till tex Flashback så finns gott om sådana menlösa inlägg (och där vill jag heller inte kalla dem 'kritiska' pga den låga inställning som finns där), så jag menade inte att icke-vänsterliberaler överlag inte sysslade med detta argumenterande.
    Jag har många gånger själv deltagit i detta "ryggdunkande" och skulle vilja påstå att det helt enkelt är ett avslappnat skönt sätt att få lite distans till det hela och dra på smilbanden. Det är ingen direkt pik mot specifik person utan ett sätt att avdramatisera det hela.

Knappast något man skulle ta till när det verkligen gäller.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Göran64 skrev 2010-07-26 18:32:24 följande:
    Alla invandringskritiker stamplas per politiskt korrekt definition som "rasister"...det gar inte att kritisera invandringspoliken i dagens Sverige utan obligatoriska rasistanklagelser,  detta fenomen urvattnar sjalva begreppet rasism och allt det ursprungligen stod for.

Alla vet att sjalva begreppet "invandrare" ar lika med de manniskor som i folkmun benams som "svartskallar"...inte norrman tyskar danskar eller britter.

Med invandrartata områden menas stallen som Rinkeby..Tensta..Rosengård..Bergsjon..INTE stallen diplomatstaden..
    FEL!

Jag är kritisk till invandringen.
    Har aldrig blivit stämplad rasist.
    TS är extremt kritisk. Har aldrig stämplat honom som rasist.

Det där är ju bara en massa offersnack. Inget annat.

Du har hur fel som helst. Bara fel helt enkelt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-12 16:10:37 följande:
    Du är helt otrolig är ligt talat. Jag frågar dig igen. VARFÖR bor du i Sverige öht?
    Alltså jag tycker sådant där är helt onödigt Joppis. Hon får väl ha en åsikt precis som du?
    Du uttalar dig mer eller mindre exakt likadant fast om invandrartäta områden. Om inte värre, dina uttalanden brukar innehålla en rad fördomar om diverse saker och du har som sagt själv ganska starka åsikter om vissa saker.
    Det finns områden i Sverige där jag aldrig skulle sätta min fot, alla har sådana områden. Du med.
    Betyder det att vi har mindre rätt att bo här än du?

Personligen skulle jag mer än gärna flytta. För alltid. Men man har familj, åtaganden, ekonomin måste tillåta det. Men man har ett mål, mitt är att flytta härifrån, likaså Roses om jag får gissa.
    Jag är helsvensk men har aldrig känt mig mindre välkommen och accepterad någonstans än i Sverige. Så mitt mål är att flytta, men du vet ju själv att det är mer än att packa sina grejer och dra. Så om du inte vill att vi ska starta trådar där vi behandlar och låter effellarna analysera varje steg vi tar mot vår dröm, så kan du sluta fråga folk "varför bor du här egentligen".

Vi hör alla hemma någonstans, du hör uppenbarligen hemma här, jag är glad för din skull.
    Det är skönt att känna sig hemma, att man hör hemma någonstans. Priceless helt enkelt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-17 12:29:36 följande:
    Så "invandrarbratsen" känner ökad maktlöshet och ökade sociala klytor trots att dom har egna "spritbord" på klubbarna och kör Audi R8? och efter när klubben stängt ränner dom runt och sparkar ner "svennar"....
    Förstår du verkligen inte skillnad mellan individer?
    Tror du att alla invandrare i Sverige sitter ihop?
    Skulle Dorians förklaring vara betydelselös, bara för att en välutbildad läkare (invandrad) inte känner sig lika maktlös eller segregerad, som ett gäng arbetslösa ungdomar i Rinkeby?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-17 12:43:09 följande:
    Äh, vi kan sluta låtsas, jag tror Joppis kommit på oss. Så vi kan lika gärna säga som det är -

WE ARE THE INVANDRAR-COLLECTIVE. YOUR CULTURAL DISTINCTIVENESS WILL BE INTEGRATED WITH OUR OWN. RESISTANCE IS FUTILE!!!!

(För er SF-analfabeter bifogar jag originalet här:

">

" target="_blank">

)

Hahaha!

Ja, nu ska jag träffa mina AFA polare och bränna ner något.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-17 13:06:22 följande:
    Inte vet jag vad man gör i en sån.... Fikar?
    Varför skulle jag gå till moskén och fika?

Du verkar nyfiken. Besök en.
    Eller hallicunera vidare...
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-17 21:38:59 följande:
    Konstig att så många inte vill bo bland invandrare men tycker dom e sååå välkomna såå. Hyckleri på hög nivå.
    De flesta som inte vill bo bland invandrare anser inte alls att de är speciellt välkomna.

Jag vet inte om du läst tråden? Då blir det nämligen ganska tydligt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Carpe diem1981 skrev 2010-08-19 00:32:36 följande:
    skulle aldrig sätta min fot i ett invandrartätt område. No way. Inte som dessa människor håller på och beter sig som djur. Tänder eld på allt och alla, snor bilar, misshandlar, rånar, mördar, bär vapen....dont think so...nej jag håller mig gärna undan sålänge det bara går....och hur länge det blir ska bli intressant att se....
    Nej det märks att du undvikit invanrartäta områden.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    donator skrev 2010-08-19 15:52:00 följande:
    Jag flyttade ut hit/dit för fem år sedan eftersom jag då trodde på mångkulturen. Jag tyckte det kunde vara fint och gemytligt, du vet sådär som media och politiker vill att man ska tycka.

Och visst är det väldigt mycket som är bra, men folk blir ju beskjutna och folk dör? Det kan jag inte försvara. Det är väl just det som saknas i debatten, man får inte kritisera invandrarvåldet eftersom då är man en rasist. Jag tycker det är tråkigt att jag blir uppmanad att flytta från ett en gång i tiden svenskt bostadsområde därför att jag protesterar mot det etniska våldet.

Att uppmana svenskar att flytta ifrån invandrartäta förorter är att uppmana till ökade etniska konflikter, ökad segregation och att uppmuntra mer våld. Det är en form av etnisk rensning som jag inte kan ställa upp på.
    Etnisk rensning?

Alltså om det inte går vägen för er i valet kan ni ju alltid satsa på dramaten.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    donator skrev 2010-08-19 17:33:19 följande:
    Går vägen för er? För oss? Vilka?

Ja, att en etnisk folkgrupp tvingas flytta från en plats där man bott i tusentals år kallas etnisk rensning. Samma ord användes i samband med kriget i Jugoslavien när folkgrupper tvingades fly undan hot och våld där. Varför inte använda ordet när det är svenskar som tvingas fly?

Det heter etnisk rensning när en etnisk grupp "rensas ut", tvingas flytta från en plats. När norra Botkyrka byggdes under 60-talet var det en arbetarförort där nästan bara svenskar bodde. Idag är andelen svenskar en bråkdel av vad den var då.

Kort och gott. Etnisk rensning.
    Nej.
    Jag är väl medveten av vad etnisk rensning betyder.
    Etnisk rensning är när man med systematiskt våld fördriver en folkgrupp för att stärka sin egen folkgrupps ställning.
    Det är etnisk rensning när folkgruppen som systematiskt tvångsmässigt fördrivs på grund av etnisk tillhörighet.
    Etnisk rensning är bl a vad Sudans president är efterlyst för (termen står företeelsen folkmord relativt nära), för att tvångsmässigt ha fördrivit, våldtagit, plundrat, massmördat, 3 stammar i Darfur provinsen.

Etnisk rensning är inte när svenskar flyttar för att ett område förfaller eller kriminaliteten ökar.
    Våldet mellan invandrare, som du talar om, handlar just oftast om det, våld mellan invandrare. Mellan kriminella gäng, eller närstående.
    Av allt våld, misshandel m.m som sker i Sverige, sker 70% av det mellan närstående. Inte mellan två främlingar.

Det pågår ingen etnisk rensing i Sverige, påståendet är löjligt dramatiskt och okunnigt och rentav förlöjligar de områden i världen, där detta verkligen skett.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Add3 skrev 2010-08-20 00:18:00 följande:
    Vissa hänvisar alltid till de ospecificerade 'ni' som man sen inte vill förklara...verkligen vekt.
    Er, as in, ni som besitter de åsikter personen presenterade.
    Hmmm vad var de nu igen...JO! Han önskade att kvinnor på forumet på våldtagna och lemlästade så att de skulle lära sig en läxa!
    Och så var det det där med att det pågår en etnisk rensning av svenskar.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
     "Om vi utvisar ALLA människor från Sverige så sjunker den anmälda brottsligheten drastiskt ned till noll, tro mig!"

Ja, utvisar vi ALLA människor från Sverige lär det nog bli precis exakt så som han säger...

Kan man på allvar tro, att om man utvisar alla invandrare (för jag antar att det var det han menade), skulle vi ha NOLL brottslighet?
    Är det möjligt att tro det?
    GÅR det att tro det?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Add3 skrev 2010-08-20 22:26:51 följande:
    Hmm, men varför då skriva 'ni' när du de faktom menade 'du'. Finns det någon annan här som framfört de åsikter du nämner (det är lite oklart vad du menar iom ditt språk men jag gissar lite)?

Vad gäller etnisk rensning av svenskar så gällde väl frågan att om man uppmanade svenskar att flytta från 'invandrarområden' så var det en sorts etnisk rensning, dvs det skulle vara ngt dåligt. På vilket sätt är det något dåligt att se negativt på att uppmana svenskar att flytta?
    Personen i fråga sa att det förekommer etnisk rensning i Sverige.
    Jag rättade honom.
    Beautifully Human
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.