Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

Att bo i invandrartät förort.

bitte67 skrev 2010-06-29 22:30:46 följande:
    Allvarligt, artikeln var från 2002! Och du har bott här så du vet att det är sant, att det är så farligt?? Jag har bott här i nästan hela mitt 43-åriga liv och ALDRIG varit rädd eller känt mig otrygg. Bor visserligen inte i Alby, men inte så hemskt långt ifrån (nej inte Tumba eller Tullinge heller). Och ja, jag skulle kunna gå ut vilken tid på dygnet som helst, faktiskt.
    Joppis skrev 2010-06-29 12:42:36 följande:
    Tidsfråga... Det är inte frågan OM det sker, utan när.
    Ja, självklart! För alla "blattar" är ju våldsbenägna av naturen.... (OBS! Ironi, om det var någon som inte fattade det)
    Fast det stämmer till viss del...att dom är det. Titta hur det är i Norge med överfallsvåldtäkter i ex. Oslo.
  • Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:43:56 följande:
    Till viss del, skojar du eller? Hur förklarar du alla våldsbenägna svenskar då? Att de har invandrarblod i sina ådror eller? De idioter som jag råkat på som varit benägna att slåss har faktiskt varit svenskar, allihop. Och ofta har det varit alkohol inblandat.

">

• Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:49:43 följande:
    Det sa jag faktiskt inte. De idioter som JAG har råkat på har varit svenskar, sa jag. Klart jag både sett och hört saker. Jag bor faktiskt inte i en glasbubbla som du tycks tro. Jag vill bara att ni ska fatta att inte alla invandrare är idioter och våldsverkare för enligt vissa här är det bara invandrarna som står för alla brott i Sverige.
    Många invandrare står för brotten i Sverige ja. Men få vägrar inse att det är så.
  • Joppis
    bitte67 skrev 2010-06-29 22:56:05 följande:
    Men inte alla invandrare fortfarande. Det är en klick idioter som förstör för majoriteten.
    Klicken är stor nog för att folk reagerar. Eller vad tror du?
  • Joppis
    Blind Urmakare skrev 2010-06-30 05:49:00 följande:
    Majoriteten av människor i fängelse är svenskar med två svenskfödda föräldrar.
    Ja, annars vore något väldigt fel om majoriteten var invandrare. Men om du jämför andelen invandare i svenska fängelser i förhållande till antal i samhället blir siffrorna skrämmande.

Bara att ta ex. på att 28% av alla "fängelsekunder" saknar svenskt medborgarskap. Det är skrämmande.
  • Joppis
    Blind Urmakare skrev 2010-06-30 09:48:24 följande:
    Fast det är högre överrepresentation bland personer som kommer från familjer som har gått på socialbidrag. Bland utlandsfödda är överrepresentationen 2.5, bland personer som kommer från familjer som har gått på socialbidrag är överrepresentationen 6.5.
    Inte konstigt att det är mycket kriminalitet i ex. Rosengård då 93% av invånarna lever på någon form av bidrag.
  • Joppis
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-30 13:14:44 följande:
    Ja icke medborgare bör inte sitta alls, utan utvisas på livstid direkt ( ÄVEN dom som väntar på medborgarskap)
    Ja, dom borde självklart skickas ut direkt! Det är enbart en jäkligt onödig kostnad att sätta dom i svenska fängleser på skattebetalarnas bekostnad!
  • Joppis
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-06-30 14:51:31 följande:
    En fängelsekund kostar i snitt mellan 3-4000:-/dag ..... *gäsp* åssa klagar folk på kungahuset...

Vill inte ens tänka på vad dom där 28% då kostar.... Skicka hem dom på en gång och lägg över pengarna på barn och omsorg ist.

• Joppis
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-30 21:27:22 följande:
    Så om jag hissar en svensk flagga med en bajskorv på så kommer jag alltså bara få vänliga klappar på ryggen? För att det är konst?
    Tror du att nån skulle försöka bränna ner din bostad för det? Eller orska "upplopp" runt om i världen?
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.