Inlägg från: Ulf Harrys Farsa |Visa alla inlägg
  • Ulf Harrys Farsa

Att bo i invandrartät förort.

Ja man kan ju tolka det hur som helst, men det finns en agenda hos Media som försöker stoppa uthängning av icke svenskar, Eklund skulle INTE namngivits om han hetat Hassan, samma med dina andra exempel.

Är t.ex 21-åringen med hammare dömd? vill du ha ett namn så är det bara att ringa tinsgrätten i kommunen och fråga.

• Ulf Harrys Farsa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-15 10:37:36 följande:
    Och hur vet du att han inte skulle ha hängts ut?
    Andra har ju gjort det, andra invandrare eller icke svenskar alltså, med namn.

Och varför är det ingen som kan lägga fram lite fall som bevisar det ni säger, snarare än spekulationer?

Ja men då då, vill DU ha ett namn kan du också ringa tingsrätten.

Jag hör vad ni säger, men ser inga som helst belägg för det. Tvärtom ser jag den diskrimineringen i folkmun och rättsväsendet som jag påpekade i tidigare inlägg.

Svenskar som begår brott är missförstådda bokstavsbarn och invandrare respektlösa vars beteende (detta skrev du i en annan tråd) INTE går att skylla på annat än bristande respekt och dåligt uppförande.
    Var det inte så?
    Nu helt plötsligt går svenskars brott att skylla på annat?
    Näe svenskars brott ska inte skyllas på annat, men i det specifika fallet med 21 åringen är det uppenbart.
  • Ulf Harrys Farsa

Detta inlägg kanske blir anmält (då utan att jag brutit mot några regler)

Är man inte en vanlig feg skitjournalist vågar man publicera sånt här:

politisktinkorrekt.info/2010/06/13/rosengardsgang-hanaderanoffer-i-ratten/

Brasklapp, denna blogg har haft fel några gånger, dock är uppgifterna i denna artikel öppna för allmänheten, bara att gå till tinget och hämta protokollet.

Läs speciellt frågor till gm och hans svar.

Tips på straff: Sluten ungdomsvård i 20år

• Ulf Harrys Farsa

Vi ska flytta för att Apan inte ska prata "rinkebysvenska" när han är tonåring.

(Nej vi bor inte i Rinkeby)

• Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-17 15:27:43 följande:
    Ja, för alla i förorterna pratar rinkebysvenska. Det är därför jag kan rätta nästan varenda svensk på siten med stavfel, uttal och annat, för att jag inte kan tala ren svenska efter att ha växt upp och studerat hela mitt liv i grannskap med just Rinkeby.

Lustigt att ingen vill flytta ifrån skåne för att slippa att deas "apor" ska prata skånesvenska, som är långt svårare att förstå.
    När pratade du med en Svensk tonårskille uppväxt i Rinkeby eller Tensta senast? (helt en med många invandrar kompisar) påstår du att alla tonåringar i invandrartäta områden pratar bra och riktig svenska?
  • Ulf Harrys Farsa
    bitte67 skrev 2010-06-18 22:40:06 följande:
    Jag pratar med en svensk tonårskille (äh han är inte tonåring längre, fel av mig, glömde) varje dag och även hans invandrade kompisar och INGEN av dem pratar rinkebysvenska trots att vi bor i ett av dessa (ö)kända invandrarförorter till Stockholm (inte Tensta el Rinkeby dock). Det är för övrigt min son. Han hade bäst betyg i svenska under alla år han gick i skolan.

Jag vill inte sticka under stol att den sk rinkebysvenskan är utbredd i vissa förorter men jag vet också att dessa ungdomar kan, när det krävs, prata "riktig" svenska. För detta är en jargong ungdomar emellan, precis som stockholmsslang en gång var (och är).
    Spelar ingen roll om dom kan prata svenska, om jag skulle höra min son köra med nån slafsig piss svenska när han va med sina polare skulle han få en örfil, inget jävla ey len! & Bruuuuschan! här inte.
  • Ulf Harrys Farsa

Medelbetygen är "höga" i vissa förorter har jag hört.... vad beror det på, ointresse? dåliga lärare? eller kanske en kass inställning.

• Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-19 09:33:09 följande:
    Eller kanske segregation och en känsla av hopplöshet när ens välutbildade föräldrar knappt får jobba som städare. Kass inställning, ja, från samhällets och medias sida absolut.
    Så vi kan skylla samhället för att vissa ungdomsgrupper inte förstår att det kan vara bra att ha en utbildning? *asgarv* jaaaa vi skyller på "systemet" som vanligt.....
  • Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-19 09:28:38 följande:
    ...skrev mannen som särskriver på regelbunden basis.
    Jaaa Tulle!, klipp dig och skaffa dig ett jobb istället för att leka språkpolis. Puss
  • Ulf Harrys Farsa
    vap skrev 2010-06-20 10:08:34 följande:
    Nä Södertälje är inte bättre än sitt rykte. När de som bott där i 30 år älskar staden men känner att det har blivit ett slödderområde med alldeles för mycket kriminalitet (med allt vad det nu innebär) menar du då på största allvar att det är bättre än sitt rykte?
    Då får det stå för dig.
    Ja förfan Hovsjö & Ronna är FINA områden, ingen kriminalitet alls....
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.