Inlägg från: Ulf Harrys Farsa |Visa alla inlägg
  • Ulf Harrys Farsa

Att bo i invandrartät förort.

Dragoneye skrev 2010-06-23 21:22:35 följande:
    Att man ens låtit det gå så snett med massor av områden är otroligt oansvarigt av politikerna och då framförallt sossarna som har det största ansvaret. Jag växte upp i en förort som på den tiden hade en del invandrare men ändå en klar majoritet svenskar. Det ledde till att de invandrare som bodde där snabbt lärde sig perfekt svenska och dom blev helt enkelt svenskar snabbt. Idag sä är det inte alls så, dom som bor i dessa områden har ingen chans att lära sig bra svenska vare sig dom vill eller inte. Jag sätter sällan min fot i det område jag växte upp i, var förbi där för ett tag sen och det har blivit enormt nedgånget, jag anser att det är sossarna som är ansvariga till att ha förstört min uppväxtort och därför kommer jag alltid känna ett starkt agg gentemot dom.
    Invandrarna själva hjälper till med detta, dom VILL bo nära sina landsmän, det är ingen regerings fel att det bor extremt mycket somalier i Rinkeby / Tensta, som jag skrivit i en annan tråd (tror jag) så söker sig vissa folkgrupper till varandra, en exempelvis Iransk familj vill inte bo i Kläppträsk utan dom gnäller tills dom får en flytt betald till någon Stockholmsförort.
  • Ulf Harrys Farsa

Bara en rättelse:
    Buddism är egentligen ingen religion, mer ett sätt att leva & tänka.

(Nej Budda var inte en gud, han var en snäll tjock farbror)

• Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-24 11:46:50 följande:
    Det är visst en religion. En religion behöver inte en gud för att vara en religion.
    [RELIGION 1]
    1) sammanfattningen av dels en människas l. ett samfunds o. d. trosföreställningar med avs. på en högre gudomlig makt l. gud l. gudar, dels allt som har samband med människans praktiska förhållande till l. dyrkan av en sådan makt l. gud osv. Söka religionens tröst. Följa re- ligionens bud. Göra ngt under religionens täck- mantel. Uppenbarad, naturlig religion. I reli- gionens värld. (Att ni) skole wate wår konungzlige budt hörige och lydoge, både vtij the Werdzlige saker, så och vtij religionen. G1R 12: 256 1539. Vthi Religionen fölia.. (tjeremisserna) then Mahometiska Läran effter. PETREIUS Beskr. 1: 35 (1614). De ynglingar, som ingå i Religionens tjenst. ÖDMANN StrFörs. II. 2: v (1803). Religion en bör vara en privat sak. ProgrSocDemPSv. 2 (1883). Religion (är) människans känsla av förbindelse med en högre makt. AHLBERG Världsdsk. 121 (1918). Friedländers far hade varit jude även till religionen. LAGERGREN Minn. 2: 63 (1923). jfr BOK-, FOLK-, FRÄLSNINGS-, FÖRNUFTS-, LAG-, MORAL-, MYSTERIE-, NATUR-, OFFER-, SKRIFT-, UPPENBARELSE-RELIGION m. fl. – särsk.
  • Ulf Harrys Farsa
    Stinky skrev 2010-06-24 17:45:16 följande:
    För det första: buddhism är inte en religion, det är en livsfilosofi. I religioner dyrkar man en eller flera gudar. Svårare än så är det inte.
    Men men Dorian som vet allt sa ju att.......
  • Ulf Harrys Farsa

Lars Vilks skulle ju iallafall inte kunna promenera genom Rinkeby med en namnskylt på bröstet utan att bli ihjälslagen, det kan man nog iallafall garantera.

Skaparen av Ecce Homo kan säkerligen gå tämligen oskadd på väckelsemöte hos Livets Ord i Uppsala dock.

• Ulf Harrys Farsa
    Dorian Ertymexx skrev 2010-06-27 17:29:44 följande:
    Jo. Väldigt mycket dessutom.
    Kan inte du testa? åk till Rinkeby C kl 23 en fredag och gå runt med en skylt där det står "jag hatar muslimer" på, och se vad som händer, du får självklart inte berätta att det är på skoj.

tomater? jag tror att du vaknar på Karolinska med en massa slangar kopplade här & där.
  • Ulf Harrys Farsa
    Joppis skrev 2010-06-28 10:40:35 följande:
    Jag pratar om upplopp, stenkastning, bilbränder m.m. I vilken innerstad har det skett, och när?
    Los Angeles på 90 talet nångång
  • Ulf Harrys Farsa
    Joppis skrev 2010-06-28 16:07:44 följande:
    Är detta fördomar och propaganda? Nej Du, Dorian. Det är verkligheten! Återigen så måste du titta ut ur din lilla bubbla om dom problemfria förorterna.

">

" target="_blank">

Det där är säkert fejk, osanningar och har inte alls hänt om man frågar vissa här på forumet som av någon outgrundlig anledning ska försvara detta! ....suck...
  • Ulf Harrys Farsa
    bitte67 skrev 2010-06-29 12:28:48 följande:
    Men vad var det du inte förstod? Expressen skrev på 70-talet en massa skit om området som inte var sant! Efter det fick det en stämpel som inte går att tvätta bort. För alla hade ju läst hur dåligt det var, men ändå var inte ett ord sant. Nu pratar jag inte om Rinkeby eller Rosengård utan Botkyrka och där har det fortfarande inte varit några upplopp eller kravaller.
    Gammal artikel, men Botkyrka i en liten ask...

www.aftonbladet.se/wendela/article59430.ab
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.