• stoltmamma87

jag tror vårt förhållande har dött

vi har varit ihop i ca 7år, har två barn. han har problem med alkohol. dricker så fort det är helg och vid lediga dgr. det har förstört mycket mellan oss. jag känner mig oälskad o jag vet inte om jag älskar honom längre. han har inte behovet av att visa kärleken på samma sätt längre sa han för någon vecka sen. jag har bett han välja alkoholen eller oss och han säger gång på gång att han ska bättra sig, men det blir ju aldrig så. nu är jag bara så jävla trött på allt. jag orkar inte kämpa mer! han bollar över problemen på mig. jag måste visa att jag älskar honom genom att ha sex oftare annars vill inte han kämpa. han mutar mig med saker för att ha mig kvar. han vet tex att jag vill ha en hund. "då kan jag köpa en hund då om det får dig att må bättre".
    vad skulle du gjort?
    kan jag klara mig ekonomiskt på scn bidrag med två barn?

• Svar på tråden jag tror vårt förhållande har dött
  • Pickeli

Låter som han har alkoholproblem, be honom söka hjälp.

Google it!
  • stoltmamma87
    Pickeli skrev 2010-06-09 14:01:09 följande:
    Låter som han har alkoholproblem, be honom söka hjälp.
    ja du. det har jag gjort! jag har velat stötta honom och hjälpa honom med detta, men han vill inte söka hjälp för han har inga problem enligt sig själv. jag pratade med en som kunde komma hem till oss och prata, som själv varit alkolist men som tagit sig ur det, men nej han vägrade att låta personen komma till oss!
  • Emaan

Även jag tycker att de låter som att han skulle behöva hjälp med att sluta med alkoholen.

När det gäller csn vet jag att man få lite extra varje månad när man har barn men mkt tveksamt att man reder allt på dem pengarna. Tror du kommer behöva söka extra hjälp ekonomiskt ett litet tag isf.

• stoltmamma87
    Emaan skrev 2010-06-09 14:05:15 följande:
    Även jag tycker att de låter som att han skulle behöva hjälp med att sluta med alkoholen.

När det gäller csn vet jag att man få lite extra varje månad när man har barn men mkt tveksamt att man reder allt på dem pengarna. Tror du kommer behöva söka extra hjälp ekonomiskt ett litet tag isf.
    söka hjälp från soc eller? får man ekonomisk hjälp av dem då?
  • Emaan

Ja det är nog dit du får vända dej. Dem är ju till för att stödja dem som hamnar i svåra situationer tills dem kommer på fötter igen. De bästa du kan göra är att boka ett möte med dem och berätta varför du skulle behöva hjälp och be dem gå igenom din ekonomi för att se om du är berättigade ekonomiskt bistånd.

• Emma b1982

Är man alkoholist om man dricker 70 cl whiskey i veckan?

• stoltmamma87
    Emma b1982 skrev 2010-06-10 14:39:17 följande:
    Är man alkoholist om man dricker 70 cl whiskey i veckan?
    hurså? varför ska jag bedömma om man är det eller inte?
  • isolande

Usch vad hemskt det låter. Lämna honom om han inte söker hjälp, det kanske får honom att vakna. Han måste vilja ändra sig på egen hand..... Har en far som är alkoholist och haft två förhållanden med nästan alkoholiserade män.

Det är SÅ skönt när man släpper dom och kan leva sitt liv igen. Missbruket äter upp en även om man inte själv är den med problem.

Lycka till, jag tänker på dig!

• Missisbit

Hej!!

Rekommenderar att du vänder dig till försäkringskassan,
    de kan hjälpa dig med bostadsbidrag och om det är så att
    pappan inte betalar underhåll så får du pengarna från de.
    Du är ensamstående vid det här läget för din kille
    kan inte ta hand om barnen(antar jag) så du är berättigad
    att få hjälp från staten.

Som sagt, du kan läsa på deras sida, men kanske bäst att gå
    dit och prata med någon, de hjälper dig!

Det ordnar sig alltid, se till bara att fatta ett beslut snart.  Jag vet
    att det låter skrämmande att flytta ifrån din sambo, jag förstår dig
    fullständigt för jag är i samma situation fast min kille har inte alkohol
    problem utan det funkar inte längre mellan oss och man blir mer och
    mer olycklig . Risken är att all positiv energi försvinner  och så får det 
    inte vara när man har barn som behöver uppmärksamhet och pigga
    föräldrar.

Lycka till! 

Svar på tråden jag tror vårt förhållande har dött