Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Gillar vi varandra egentligen?

med risk för att drunkna i påhopp sällar jag mig till tråden ha haha

jag vet att det finns folk som får allergiska utslag när jag uttalar mig men också att det finns folk som ger mig stående ovationer.. det är ju precis som IRL men skillnaden är väl att här på FL så uttalar sig folk om det.

Det är inte ofta som någon på en arbetsplats säger till dig att de tycker du är helt korkad och att dina åsikter suger... men här på FL är det liksom tillåtet.. och jag ser egentligen inget negativt i det faktiskt. Men man kan ju uttrycka sig på olika vis.

Jag personligen anser att ordet "kränkt" överanvänds, alldeles för många klarar inte att bli emotsagda eller att få sin åsikt söndersmulad av argument. OM nu en person inte håller med om motargumenten så är det ju egentligen bara att säga det.. men det verkar inte gå istället börjar man hacka att den som argumenterat emot är elak, okänslig, kränker eller bara är korkad... bra nivå på argumenterandet ha ha ha...

Jag vet att jag framstår som kall, cynsik och hår... eller kanske till och med elak ibland.. men det är ju nätets fel också för jag vet att det är få i min närhet som skulle säga det om mig....
    jag tror på att vara ärlig och rak.. en del fixar inte att man ger en verbal käftasmäll och en cyber-rövspark och det är synd.. för det VET man inte men jag kan bli sååå trött på allt mesande här på FL.. man ska bara tycka synd om och stryka medhårs.. uuuurk

DÄRFÖR gillar jag Anonyhm.. vi håller inte alltid med varandra och har haft vår fajter men vi har väl löst dem??? och då har vi skött det utanför trådarna i mesta mån vilket jag tycker är FANTASTISKT,

Puss kan jag störa mig något enormt på... men kan ändå inte låta bli att läsa inläggen och TS från denna "underliga" person.. herregud vilka åsikter... MEN jag tycker det är härligt och befriande att  provocera, även om jag inte håller med så tycker jag att det är lite vitsen med ett forum.. att skapa debatt.. så det är väl någon slags hat-kärlek

HellviHumle och jag har haft våra diskussioner och vi är nog överrens i det mesta i de trådar vi ger oss in i...lite tråkigt.. vi skulle behöva lite tjafs

sen finns det ju flera som inte är med i tråden som jag får lite...jag blir jävligt irriterad på dem kort sagt..För att deinte kan låta bli att jävlas medvetet bara för att de tycker att de "kan"

• sasssyy
    Anonyhm skrev 2010-06-11 11:26:32 följande:
    Vi har absolut haft våra duster eftersom du är en envis gammal get och jag är en provokativ sate. Och precis som du säger har vi lyckats lösa dem på ett ytterst snyggt och vuxet vis utanför tråden och det är ovanligt på FL.  Summan av kardemumman är att jag, trots att du är en envis gammal get både respekterar och gillar dig
    bääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääGlad
  • sasssyy
    Anonyhm skrev 2010-06-11 11:28:32 följande:
    TS gillar Ulf Harrys Farsa.
    jag med
  • sasssyy
    Pejgan skrev 2010-06-11 11:30:39 följande:
    Bättre ett bäähä än ett mähä. *förnumsig*
    trycker på "gillar-knappen".... hellre någon som tjafsar och iaf har en åsikt (även om den är helt korkad) än någon som inte säger ett pip...
  • sasssyy
    fruis skrev 2010-06-14 08:34:43 följande:
    De jag tycker allra värst om vet jag inte vilka de är för det är alla anonyma idioter som inte kan skriva ens helt normala saker under eget nick. Man får faktiskt anmärka på någons beteende eller uttrycka en avvikande åsikt, det är tillåtet. Följaktligen finns ingen anledning till att vara anonym när man gör det.
    håller med.. det ÄR tillåtet att tycka tvärsemot någon eller att kommentera någon annans åsikter... men om man är anonym så verkar det som att man kan spotta lite extra hårt.

Det är väl sånna människor som i riktiga livet vänder kappan efter vinden och inte har ryggrad och stake nog att vara ärliga mot folk i sin närhet utan är lismande äckliga typer som pratar skit så fort man vänder ryggen till.

Sanningen sårar men en lögn sårar ännu mer... och visst att man kan uppleva hård stämning i en del trådar men en del diskussioner blir heta och svallande.. och det är okej, men när anonyma folk börjar kliva in o spy lite galla bara för att de KAN vara anonyma...det känns fegt..

Men anonymiteten är jättebra när man ska diskutera intimare saker, jag använder extremsällan min anonymitet, men om jag ska skriva något personligt om människor som inte väljer det, tex frågeställningar om min son, min sambo eller vänner till mig då vill jag inte utelämna dem och skriver under anonym flagg..annars är jag bara jag.. i all min obekvämhet
  • sasssyy

nu får man ju inte nämna någon som inte är delaktig i tråden om jag fattat det rätt??? och det är väl inte mer än rätt att någon som inte är här och kan bemöta kritik ska inte omtalas..

MEN om jag mörkar VEM det är då? För det finns en person som jag stött på i flera trådar senaste tiden som bara gör mig så jäkla skitsne.. och jag brukar verkligen inte ödsla energi på puckon... men den här personen gör verkligen allt för att trycka ner folk och se ner på folk..den som inte beter sig som denna person anser är rätt är psykiskt sjuk.

Uppenbarligen blir personen varnad om o om igen eftersom inlägg försvinner från denna signatur.. men hur många varningar krävs för att bli helt portad?

Jag blev ju portad i ett halvår nyligen (för något jag tycker är en skitsak) och jag kan inte minnas att det var en så himlans massa varningar...så denna person försvinner förhoppningsvis för en tid snart.....

Men att sitta och öppet kränka folk och komma undan med det....sånna gillar inte jag..

OCH JAAA jag vet att folk tycker att jag är hård.. men snälla nån.. jag är ju rena rama nalle Puh jämfört med denna person...

• sasssyy
    idiblon yes skrev 2010-06-14 20:41:59 följande:
    Är det jag, är det jag? Jag var varnad i ett dygn igår!
    neeee det är inte duKyss

Då hade jag sagt det direkt till dig isf... denna personen biter inget på heller, ber man den att tagga ner och inte vara så tyken så får man sig själv en slänga av sleven... jag har fått höra att socionomer är ett "överflödigt yrke" och att vi inte borde räknas som akademiker (inte för att just den där akademiska biten är så jäkla viktig för mig) och att eftersom jag läser till socionom har jag inte rätt att uttala mig om vissa saker eftersom jag inte vet bättre...eller nåt åt det hållet.....

vilken tråd var det du vart varnad i??? inboxa pleaaase.. behöver lite action i mitt liv *S*
  • sasssyy

jag orkar inte vara akademisk korrekt med stor bokstav hela tiden.. .plus att alltid stör det någon att man är fd svensklärare och missar det he he he

men tack för de fina orden

finns en tråd om kött ...

• sasssyy
    MysTic PrincesS skrev 2010-06-14 21:11:28 följande:
    Men ååååh... gör ingen annan nyfiken bara
    ha ha ha.. sök och ni skall finna säger jag bara *S*
  • sasssyy
    MysTic PrincesS skrev 2010-06-14 21:15:07 följande:
    Undra sa flundra.. om man ska stolpa upp alla nick här och ge lite kommentarer om vad man tycker om vederbörande?

*ska fundera på det ett tag*
    undrar sa flundran, om gäddan är en fisk?..så sa alltid min morsa. ha ha ha ha
Svar på tråden Gillar vi varandra egentligen?