• AnnaBia

Bukoperation och/eller bröstlyft VIA LANDSTINGET

HEJ NI SOM GJORT EN BUK ELLER BRÖST LYFT VIA LANDSTINGET:

- när det gäller buken fick ni fettsugas oxå eller tar de bara huden?

- ni som gjorde bröstlyft fick ni vårtgårsförminskning ?

Har fått tid i augusti för träffa kirurgen..meninte fått klart förmig hur det ska gå till!
    vet bara att landstinget ska betala och ska utföras en buk operation och bröstlyft då jag gått ner en del i vikt.

//Anna

• Svar på tråden Bukoperation och/eller bröstlyft VIA LANDSTINGET
  • starsteffie

puffar lite..då jag oxå skulle vilja veta..
    ska oxå få en remiss till kirurgen..lycka till ts:)

• Bebbe2006

Vårtgårdsförminskning via Landstinget?

Undrar om de har några bra frisörer som man skulle kunna gå till gratis också? Så skulle jag ha någon uppfräschande ansiktsbehandling.

Och ett par superschyssta silikonrattar! :P

Någon som vet om man får det?

• Bebbe2006

Herregud bekosta era plastikoperationer själva!

Landstingens vård ska gå till SJUKA människor.

• Dr Mupp
    Bebbe2006 skrev 2010-08-21 19:02:49 följande:
    Herregud bekosta era plastikoperationer själva!

Landstingens vård ska gå till SJUKA människor.
    Plastikoperation är sjukvård om det går via landstinget. Man måste nämligen ha svåra besvär innan man får det godkänt. Jag kommer med största sannolikhet få bukplastik godkänt då jag redan nu har problem med fukt och problemen blir bara större och större för varje kg som jag går ner.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Bebbe2006
    Dr Mupp skrev 2010-08-21 23:17:07 följande:
    Plastikoperation är sjukvård om det går via landstinget. Man måste nämligen ha svåra besvär innan man får det godkänt. Jag kommer med största sannolikhet få bukplastik godkänt då jag redan nu har problem med fukt och problemen blir bara större och större för varje kg som jag går ner.
    Visst, men hur kan man säga att vårtgårdsförminskning inte är en skönhetsoperation?
  • Dr Mupp
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 00:57:37 följande:
    Visst, men hur kan man säga att vårtgårdsförminskning inte är en skönhetsoperation?
    Vi vet ju inte hur stora vårtgårdar TS har, det kan ju faktiskt vara ett besvär för henne.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Bebbe2006
    Dr Mupp skrev 2010-08-22 01:20:58 följande:
    Vi vet ju inte hur stora vårtgårdar TS har, det kan ju faktiskt vara ett besvär för henne.
    Ett psykiskt besvär i sånt fall. Och då är det nog ganska många som ska skönhetsopereras i vårt utseendefixerade samhälle. Hur många mår inte dåligt av upplevda defekter hos sitt utseende?

Nej, jag hävdar fortfarande att sjukvården ska gå till viktigare saker. Att cancerpatienter ska behöva dö i vårdköer samtidigt som någon schysstar till sina tuttar är verkligen inte ok.
  • trollbottom
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 00:57:37 följande:
    Nu var det  inte en  vårtgårdsförminskning TS frågade efter utan  om vårtgårdarna blivit mindre vid bröslyft. 
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 01:38:37 följande:
    Ett psykiskt besvär i sånt fall. Och då är det nog ganska många som ska skönhetsopereras i vårt utseendefixerade samhälle. Hur många mår inte dåligt av upplevda defekter hos sitt utseende?

Nej, jag hävdar fortfarande att sjukvården ska gå till viktigare saker. Att cancerpatienter ska behöva dö i vårdköer samtidigt som någon schysstar till sina tuttar är verkligen inte ok.
    Läs  om  TS,  du har  missat vad hon fråga efter
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Zaria

Fast många behöver ju plastikoperationer pga fysiska besvär. Tycker det är självklart att man får hjälp att betala det när man inte kan hjälpa det.

Svar på tråden Bukoperation och/eller bröstlyft VIA LANDSTINGET