Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Bukoperation och/eller bröstlyft VIA LANDSTINGET

Bebbe2006 skrev 2010-08-22 00:57:37 följande:
    Visst, men hur kan man säga att vårtgårdsförminskning inte är en skönhetsoperation?
    Nu var det  inte en  vårtgårdsförminskning TS frågade efter utan  om vårtgårdarna blivit mindre vid bröslyft. 
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 01:38:37 följande:
    Ett psykiskt besvär i sånt fall. Och då är det nog ganska många som ska skönhetsopereras i vårt utseendefixerade samhälle. Hur många mår inte dåligt av upplevda defekter hos sitt utseende?

Nej, jag hävdar fortfarande att sjukvården ska gå till viktigare saker. Att cancerpatienter ska behöva dö i vårdköer samtidigt som någon schysstar till sina tuttar är verkligen inte ok.
    Läs  om  TS,  du har  missat vad hon fråga efter
  • trollbottom
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 01:46:28 följande:
    Ok, då har du fått information som vi andra inte har. Hon skriver klart och tydligt i TS att hon undrar om de som gjort lyft får en vårtgårdsförminskning, vilket är ett kirurgiskt ingrepp.

Först frågar hon om fettsugning ingår, och sedan om vårtgårdsförminskning ingår. Det är en gåta hur någon skulle kunna tolka det annorlunda.
    Du skriver att hon vill  göra en  vårtgårdsförminskning vilket inte är det hon skriver. Hon  fråga om det blir en  vårtgårdsförminskning när man gör ett brötslyft. Det finns många orsaker till att göra  bröstlyft. Om man tex har gått  ner mycket i vikt kan den överblivna huden vara till besvär. Ge klåda, eksem osv.

Hon frågar inte  om vårtgårdsförminskning ingår utan OM det blir en vid bröstlyft,  inte samma sak
  • trollbottom
    Anova skrev 2010-08-22 02:45:24 följande:
    Du och jag kan inte ha läst samma TS.

Hon undrar väl ändå inte om vad som ingår i de olika operationerna, hon undrar väl hur andras operationer gått till? (dvs vilka ingrepp som gjorts då andra opererats)  Jag förstår inte hur man  kan tolka "ni som gjorde bröstlyft fick ni vårtgårsförminskning" med "ingår vårtgårdsförminskning i bröstlyft"..

Jag tror att TS i grund och botten vill ha reda på det estetiska resultatet. Men nu tolkar jag fritt.
    Nä,  jag  förstår inte heller hur fick vårtgårdsförminskning blev till att ingå i bröslyftet. Kanske har det med dialekter att göra. Vilka ord man använder.  Fick och Blev används olika i vårt avlånga land
  • trollbottom
    Anova skrev 2010-08-22 02:58:25 följande:
    Eller så läser man det man vill ska stå och inte vad det står..  
    Kan ju vara så med Skrattande är ju hemskt att folk ska få må bra och få vara friska på skattepengar Flört
  • trollbottom
    Anova skrev 2010-08-22 03:05:21 följande:
    Visst är det.. Friska människor kan ju få för sig att jobba då de börjar må bra
    Det får verkligen inte hända, då kan ju välfärden öka Kräks
  • trollbottom
    Bebbe2006 skrev 2010-08-22 19:31:39 följande:
    Här i Stockholm (Sveriges huvudstad) betyder Fick att man har fått något. Blev betyder att något har blivit.

TS använder Fick, vilket syftar på "få betalt genom Landstinget". Hon hade använt "Blev" om hon hade undrat över hur resultatet hade blivit.

Dessa två ord betyder samma sak i hela Sverige. Mitt råd till er är att börja i första klass och sedan fortsätta vidare och se hur långt ni kommer. Klarar ni hela lågstadiet så ska ni vara stolta över er själva, tycker jag, för då har ni avancerat enormt från där ni verkar befinna er idag.
    Ojojoj,  var det här det enda du kunde komma med nu? Låga dåliga  påhopp? Ja, gisses. Själv  har jag bott i Stockholm och jo, det är ganska många  ord som har olika användingsområden,syftningar och betydelser i vårt avlånga land. En sak som jag säger här uppe i norra norrland behöver inte betyda samma sak som i södra norrland, stockholm eller skåne och tvärtom.
    Och bara för att Stockholm är sveriges huvudstad betyder inte det  att allt som sägs där stämmer över resten av landet *upplyser*

Men visst, jag får börja lågstadiet igen för mina universitetsstudier klarar jag uppenbarligen inte av enligt dig. Konstigt  bara att jag kurs efter kurs blivit godkänd.
  • trollbottom
    Anova skrev 2010-08-23 01:14:22 följande:
    Vi ses på i lågstadiet.. Du och jag verkar båda en hel del universitetsstuder (jag har 5 år, två examina), kanske kan vi glänsa med våra kunskaper för ungarna  
    Hahaha,  ja kanske på lågstadiet man ska för att kunna glänsa lite. Jobbar på min första examen men har två eftergymnasiala yrkesexamer bakom mig och om en vecka börjar min C-kurs. Men kanske borde hoppa av då eftersom jag inte fattat att allt som sägs i Stockholm stämmer för hela landet.
  • trollbottom
    Viggo och pyrets mamma skrev 2010-08-23 01:02:05 följande:
    Alltså, att folk orkar hänga upp sig på petitesser..... *suckar*

Ni har åstadkommit 3 sidor med inlägg i en tråd och enbart 1 (!!!!) av dem är ens tillnärmelsesvis i närheten av att svara på TS frågor.

Ts, jag ska försöka svara på dina frågor även om jag bara är en lekman (man kan ju alltid hoppas på att mitt inlägg inte försvinner i floden av inlägg ang betydelsen av orden "fick" och "blev" )

Såvitt jag vet så har jag aldrig hört om någon som fått fettsugning inkluderad i sin bukoperation (hänger en del på ett forum för viktopade och där är många som gjort just bukopar.) Men om man använder sig av vårdgarantin och på så sätt får sin operation betald av landstinget hos en privat plastikkirurg, så kanske man kan få betala  mellanskillnaden och att de gör fettsugning när de ändå håller på, men det är enbart mina egna funderingar och inget jag vet något om.

Vad gäller brösten så är jag förvånad att de ens kommit upp på tapeten via landstinget då de brukar anse det som enbart kosmetiskt och något man får bekosta själv om det inte rör sig om exempelvis bröstrekonstruktion om man haft cancer el liknande. Men jag har å andra sidan aldrig hört om någon som gjort ett bröstlyft som inte har flyttat upp bröstvårtan och iom att man gör ett ankarärr runt bröstvårtan så blir det nog ganska naturligt att vårtgården minskas om den är stor.

Hoppas det klarnade lite för dig, och lycka till på bedömningen hos kirurgen! 
    Kan inte bröstlyft vara som bröstförminskning? Jag har hört folk som fått  bröstlyft via landstinget. Det har varit för att de hänger så långt ner  efter stor viktminskning att det blir svamp och eksem under brösten. Enligt dom som jag hört fått göra det iaf.
    Men som du säger så gör de väl lika vid en förminskning. Borde vara lika som en förminskning då brösten även då lyfts upp så att säga
Svar på tråden Bukoperation och/eller bröstlyft VIA LANDSTINGET