Inlägg från: Mamma till A E och W |Visa alla inlägg
  • Mamma till A  E och W

Lilla gänget!

Hej! Efter hackningen så har jag bytt alla uppgifter. (Hette tidigare Albin och ebbas mamma). jag fick en liten Wille i juni 2009 och ja, 3 barn det är ju många men jag är sjukt sugen på en allra sista liten - om det går förstås. Maken är lite mer svårövertalad men jag tänker att jag har ju ngn månad på mig då jag helst vill att mina barn föds i början av året. Löjligt men sån är jag därför börjar vi om jag lyckas med övertalningen tidigast i april...Roligt att höra att det är fler små bebisar på gång här...

• Mamma till A  E och W

Min andra barn är 8, 11 och 2 men de kommer ju allihop att hinna fylla minst ett år till =). Och ja, gubben är med på tåget. Jag har slutat med mina minipiller. Hoppas på mens snart så att vi kan köra igång på allvar  =)

• Mamma till A  E och W

Tack, ja visst är det härligt med barn. jag hade min senaste mens den 12/2 och tja, vi kör på . Struntar i att vänta in vårbarn utan siktar istället på så fort som möjligt dvs så litet glapp som möjligt till minstingen...har BIM ca. 11/3. Just nu är bebisar det enda jag tänker på och jag ser gravida överallt - visst är det typiskt. Håll gärna tummarna för mig att det blir ett plus snart...

• Mamma till A  E och W

En liten fyra bor nu  i min mage. Det är dock väldigt tidigt än, plussade igår. Bf den 10-11 januari någon gång. det är en lika fantastiskt hissnande känsla varje gång. Men än så länge är det ingen som vet., förutom maken och ni då =).

• Mamma till A  E och W

Delfinen : Jo jag hette albin och ebbas mamma förut. Jag fick Wille 090604 =). jag är nu i  vecka 6 och mår bra förutom att jag är sjukt öm i brösten det sticker i dem och jag kan definitivt INTE ligga på mage =). jag tycker också att det redan syns på mig så det är lite trixigt med kläder och så, man vill ju gärna vara lite hemlig tills vecka 12 är över åtminstone...

• Mamma till A  E och W

Delfinen: omg det är ju nära för dig nu. Spännande. Jag är i vecka 10 nu, det tuffar sakta framåt. Längtar efter RUL...

• Mamma till A  E och W

ja den efterlängtade vecka 12 går jag in i på lördag enligt barnmorskans beräkningar. jag tror dock att jag är där redan på torsdag. Får se vad RUL säger för datum. Spännande , kanske vi får bebisbesked snart här då Delfinen =). Togota: Kul med nytt boende och det är ju inte långt kvar för dig heller ju. Vi kanske borde uppdatera överst i tråden med syskonen också, så man (läs;jag) får lite bättre koll...

• Mamma till A  E och W

Tack! nej, det trodde jag aldrig. Iofs har jag rätt stor mage, men jag tänkte som så att man blir väl stor fortare efter varje barn. Det känns superkul. Nu är det mycket nya upplevelser. Tätare kontroller, tillväxt UL osv.

• Mamma till A  E och W

Delfinen: Ha ha det syntes direkt BM slog på ultraljudsmackapären och höll den mot magen. " OH, här var det minsann två " kluckade hon förtjust.

"TVÅ!!" utbrast maken, sedan var han knäpptyst förutom ett och annat hummande under undersökningen.

Jag både grinade & skrattade som en dåre, blandat med FEM barn, det är coolt, fem barn...

Ha ha, det sjönk nog in fortare hos mig än hos gubben, men dagen efter ringde han faktiskt från jobbet och frågade hur tvillingarna mådde och nu är det mkt. mina grabbar snack (det är två pojkar). Vi känner mer att det är en speciell upplevelse som är få förunnat och att de kommer att ha så kul när de blir större. Sedan blir det säkerligen jobbigt, men inga sådana perioder varar ju för evigt.        

• Mamma till A  E och W

Hej! tvillingarna är här =). De anlände den 4 januari, 4 dagar före bf - jag såg ut som en vandrande boll ha ha. Båda föddes vaginalt och det gick fort som skrutt. Första vaga känningen vid kl.01, inskrivna 02.50, Tvilling 1 (Milo) föddes 03.09 48cm & 3205g, Tvilling 2 (Max) föddes 03.26 51cm & 3665g. Enda lilla komplikationen var att Max fått i sig en del fostervatten men det ordnade sig rätt snabbt efter lite extra syrgas.

Vardagen flyter på fint. De är väldigt nöjda och glada småkillarna. Lugnet före stormen kanske för jag får ibland visioner om hur det kommer att vara nästa sommar när de småspringer och ska utforska allt och kanske åt varsitt håll puh!

• Mamma till A  E och W
    Togota skrev 2013-05-27 15:40:49 följande:
    Åh, grattis till tvillingarna!!! Fina namn:) Ja, fem barn, det är coolt, riktigt coolt. Jag får uppfattningen av att du är en riktigt cool mamma också, alltså avslappnad och inte tar allting så allvarligt. Det kommer du ha nytta av framöver;)

Här börjar min föräldraledighet gå mot sitt slut, börjar jobba igen 12 augusti. Känns rätt ok ändå, men sorgligt om det skulle vara sista barnet och sista föräldraledigheten... Fast så kommer jag nog alltid känna oavsett hur många barn jag får; att det är sorgligt när det blir sista gången.

Hur har ni andra det??
    Åh tack. Cool vet jag inte =) men jag upplever mig mindre lättstressad och orolig nu än vad jag var med första barnet.
    Även om jag inte alltid är så cool, typ om båda skriker och jag är ensam med dem. Lyckligtvis händer det sällan...puh 
  • Mamma till A  E och W
    Delfinen skrev 2013-06-12 20:49:55 följande:
    Wow imponerande!!! Hur många barn har du nu? Är det fyra? Eller fem? :)
    Otroligt att man kan föda tvillingar sådär snabbt. Gjorde det galet ont, eller var smärtan "lindrigare" nu när du fött så många barn?

Jag har fem barn nu. Jag hade säkert lite tur också att det gick så bra och snabbt. Ont gjorde det ju, men jag antar att det enorma adrenalinpåslaget hjälpte till =). Men det var min bästa förlossning helt klart! En ganska cool känsla var när tv1 var född och jag liksom kände hur tv2 sjönk neråt i förlossningskanalen, med de andra barnen så har de ju som legat där redan när det startat men av förståeliga skäl kunde ju bara en av dem ha startläge.
Svar på tråden Lilla gänget!