• Togota

    Lilla gänget!

    Lilla gänget!


    "Det har blivit några trådar sedan hösten 2008 då vi träffades här på Familjeliv för att utöka familjen! (Vissa av oss träffades nog redan våren innan om jag inte minns fel...)

    Vi lyckas ofta missa att starta ny tråd innan den gamla gått ut, men har än så länge lyckats samla ihop fåren varje gång :)

    Uppdatera ofta, det är så spännande att höra hur ni har det!"

    BEBIS-LISTA::

    bebbe77: 090328(v.34+0), Flicka(Olivia), 2750g 47cm

    Tickollina: 090511 (35+1), Flicka & Pojke (Vera & Axel), V: 2455g 47cm, A: 2035g 42cm

    albin och ebbas mamma: 090604 (39+6), Pojke, 3905g 52cm

    Delfinen: 090815 (42+0), Flicka, 3595g 52cm

    Togota: 090911 (41+0), Pojke (Elton), 3675g 52cm

    Nallebjörnis: 091216 (BF+9), Flicka (Michaela) 4040 gram 53 cm
  • Svar på tråden Lilla gänget!
  • Togota

    Börjar med en liten uppdatering...

    E är nu 9 månader... jisses vad tiden går! (Den meningen har jag aldrig sagt så ofta som sen han kom till världen) 73 cm lång och drygt 10 kg, en stor kille!

    Just nu kämpar han med att ta sig framåt, han vill så gärna men lyckas inte riktigt. Snurrar runt sin egen axel bara, både sittandes och på mage. Tror nog han blir en rumphasare ändå, han vill hellre sitta än ligga ;) Nu vet han precis var "lampan" och "kissen" är när man frågar, det är så häftigt att se!

    Och jag, jag har bara 2 månader kvar av föräldraledigheten... sen ska min man vara hemma till och med dec. Mycket dubbla känslor för det där, å ena sidan längtar jag efter att komma igång och börja jobba, å andra sidan kommer jag ju sakna min lille plutt nåt helt otroligt!! Jag planerar dock att vara hemma januari och februari också, så jag får se fram emot det!

    Hur har ni andra det??

  • Togota

    Haha, går dom inte ut?? Tog förgivet att de var slut efter tre månader som vanligt

    Ja tänk att hon är ett halvår nu din tjej! Måste kika in i ditt fotoalbum!

    Fattar inte varför denna tråden dyker upp under "hetaste debatterna" hela tiden??

  • Nallebjörnis
    Togota skrev 2010-06-11 14:22:21 följande:
    Haha, går dom inte ut?? Tog förgivet att de var slut efter tre månader som vanligt

    Ja tänk att hon är ett halvår nu din tjej! Måste kika in i ditt fotoalbum!

    Fattar inte varför denna tråden dyker upp under "hetaste debatterna" hela tiden??
    Hahah man lär så länge man lever ;)
    Finns inte sä jätte mycket bilder här men på min blogg finns det ;)
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • minezza

    Mens igen, men nu var cykeln bara 28 dagar! Säkert tack vare medicineringen Glad så nu blir det ju "busenkelt" att räkna ut nästa äl (lite ironi, eftersom jag ju hela tiden haft ganska bra koll på när jag har äl, men ändå inte lyckats bli gravid ännu).

    Har nu också börjat med rosenrotsextrakt (RR), folk med lite liknande symptom som jag har fått hjälp av det, så det är ju värt ett försök. Det får inte användas tillsammans med pergotime och det skulle jag ju börja med i oktober, så jag kan ju testa RR tills det. Den här månaden är det ny injektion med pregnyl och progesteronhormon som gäller. Nya hjälpmedel ger verkligen nya förhoppningar.

  • Delfinen

    Hej alla!
    Jättehärligt att höra om era bebisars framsteg!!
    Jag har haft så GRYMT mycket problem senaste månaden (eller mer?) med att logga in!! Sååååå tröttsamt.. därför har jag fått ge upp mestadels..

    Anyways..
    Min tjejja är nu 10 månader drygt, och hon går ett par steg mellan oss nu, eller går och håller oss i en hand (springer, snarare...), klappar i händerna, dansar och headbangar så FORT det kommer minsta lilla musikslinga på tv eller vart vi än är, m.m.

    Jag håller på att avsluta amningen nu.
    Hon ammar max 1gång/dag och det går jättebra, stegra upp vällingen & gröten. Burkmat avskyr hon, vad vi än provat.. Fruktpuré på burk älskar hon däremot.!

    Vi skulle varit på BVC redan förra veckan men jag har fått avboka 2ggr, så nu siktar vi på nästa tisdag och då blir det läkarkontroll också lite försenat (10mån-kontroll)..!
    Vid 9mån vägde hon 9560g däremot.
    Jag helammade ju i 9mån, sen delamning och nu fasar jag ut det helt. Slutade egentligen helt förra veckan, men fick sån fruktansvärd mjölkstockning i flera dagar så var tvungen å pumpa liiiitegrand varje dag.. Så vi får se hur det verkar gå nu framöver.. Verkar som det börjar sina nu, så det passar ju bra.. Även om det känns jobbigt känslomässigt för mig som sjutton.


    Älskade lilla tös - 090815
  • Togota

    Nu fick jag en minut över att sitta vid datorn, och tänkte passa på att skriva några rader så inte tråden dör ut helt ;)

    Hur har ni det i den härliga sommarvärmen?

    Här allt bra, lillen sov dåligt nån natt pga värmen, men annars är det som det ska :) Han ålar framåt nu med en väldig fart, så det gäller att ha koll. Sladdar, (stackars) katten och kattmaten är det mest intressanta... Säger "ssssss" till kissen, vilket vi tror är medvetet. Så är det mkt "mamamma" "papappa" och "vvvvvvaa" också, men det säger han till vad/vem som helst. Sex tänder har tittat fram och vi börjar undra vart vår bebis tog vägen ;)

    Vi lämnade bort honom över natten för första gången förra veckan då vi tog oss en minisemester för oss själva min man och jag. Det hade gått superbra, och vi kunde verkligen koppla av och njuta av att bara rå om oss själva. Riktigt skönt, även om det nog kommer dröja ett tag till nästa gång :) Hur gör ni andra med barnvakt? Har ni varit ifrån barnet över natten än?

    Minezza - hur går det för dig/er??

  • Nallebjörnis
    Togota skrev 2010-07-18 14:34:10 följande:
    Nu fick jag en minut över att sitta vid datorn, och tänkte passa på att skriva några rader så inte tråden dör ut helt ;)

    Hur har ni det i den härliga sommarvärmen?

    Här allt bra, lillen sov dåligt nån natt pga värmen, men annars är det som det ska :) Han ålar framåt nu med en väldig fart, så det gäller att ha koll. Sladdar, (stackars) katten och kattmaten är det mest intressanta... Säger "ssssss" till kissen, vilket vi tror är medvetet. Så är det mkt "mamamma" "papappa" och "vvvvvvaa" också, men det säger han till vad/vem som helst. Sex tänder har tittat fram och vi börjar undra vart vår bebis tog vägen ;)

    Vi lämnade bort honom över natten för första gången förra veckan då vi tog oss en minisemester för oss själva min man och jag. Det hade gått superbra, och vi kunde verkligen koppla av och njuta av att bara rå om oss själva. Riktigt skönt, även om det nog kommer dröja ett tag till nästa gång :) Hur gör ni andra med barnvakt? Har ni varit ifrån barnet över natten än?

    Minezza - hur går det för dig/er??
    Ja har lämnat några timmar till farmor el gudföräldrarna men inte över natten än...
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • minezza

    Här går det trööööögt! Eftersom inte äl förra gången hann före jag skulle börja med progesteronet, så förhindrades äl helt. Kändes helt märkligt när tempen steg först en dryg vecka före mensen kom. 16.6 började jag med rosenrot, kanske det gjorde så äl blev i oskick, hoppas det går bättre den här månaden, utan äl är det ju ganska omöjligt att bli gravid.

    Sköldkörteln bråkar ännu, dosen har nu sänkts lite, men jag har på känn att det inte kommer att bli så bra. Skrikandes Jag blir så ledsen på då det inte kan fungera, har nu hållit på i 11mån och försökt få den i balans, men icke! Har helt gett upp att vi ska få till det på naturlig väg, väntar nu bara på få börja med pergotime. Ska söka hjälp via privata sektorn för sköldkörteln.

    Sen jag fick min senaste mens har jag kommit ner i dal av besvikelse och hopplöshet, känns som att vi aldrig kommer att lyckas Gråter

Svar på tråden Lilla gänget!