Lilla gänget!
Lilla gänget!
Lilla gänget!
Börjar med en liten uppdatering...
E är nu 9 månader... jisses vad tiden går! (Den meningen har jag aldrig sagt så ofta som sen han kom till världen) 73 cm lång och drygt 10 kg, en stor kille!
Just nu kämpar han med att ta sig framåt, han vill så gärna men lyckas inte riktigt. Snurrar runt sin egen axel bara, både sittandes och på mage. Tror nog han blir en rumphasare ändå, han vill hellre sitta än ligga ;) Nu vet han precis var "lampan" och "kissen" är när man frågar, det är så häftigt att se!
Och jag, jag har bara 2 månader kvar av föräldraledigheten... sen ska min man vara hemma till och med dec. Mycket dubbla känslor för det där, å ena sidan längtar jag efter att komma igång och börja jobba, å andra sidan kommer jag ju sakna min lille plutt nåt helt otroligt!! Jag planerar dock att vara hemma januari och februari också, så jag får se fram emot det!
Hur har ni andra det??
Haha, går dom inte ut?? Tog förgivet att de var slut efter tre månader som vanligt
Ja tänk att hon är ett halvår nu din tjej! Måste kika in i ditt fotoalbum!
Fattar inte varför denna tråden dyker upp under "hetaste debatterna" hela tiden??
Nu fick jag en minut över att sitta vid datorn, och tänkte passa på att skriva några rader så inte tråden dör ut helt ;)
Hur har ni det i den härliga sommarvärmen?
Här allt bra, lillen sov dåligt nån natt pga värmen, men annars är det som det ska :) Han ålar framåt nu med en väldig fart, så det gäller att ha koll. Sladdar, (stackars) katten och kattmaten är det mest intressanta... Säger "ssssss" till kissen, vilket vi tror är medvetet. Så är det mkt "mamamma" "papappa" och "vvvvvvaa" också, men det säger han till vad/vem som helst. Sex tänder har tittat fram och vi börjar undra vart vår bebis tog vägen ;)
Vi lämnade bort honom över natten för första gången förra veckan då vi tog oss en minisemester för oss själva min man och jag. Det hade gått superbra, och vi kunde verkligen koppla av och njuta av att bara rå om oss själva. Riktigt skönt, även om det nog kommer dröja ett tag till nästa gång :) Hur gör ni andra med barnvakt? Har ni varit ifrån barnet över natten än?
Minezza - hur går det för dig/er??
Jag blir så ledsen på då det inte kan fungera, har nu hållit på i 11mån och försökt få den i balans, men icke! Har helt gett upp att vi ska få till det på naturlig väg, väntar nu bara på få börja med pergotime. Ska söka hjälp via privata sektorn för sköldkörteln. 
Hur har det gått Minezza? Hur som helst skönt att höra att det känns bättre. Snart är det er tur!
Själv har jag börjat jobba... usch, inte alls kul. Jag vill mycket hellre vara hemma med E :( Men min man vill ju också vara hemma, så det är ju bara att bita ihop. Nån måste ju dra in stålarna ;)
Han är en riktig liten spjuver nu lille prinsen, alltid ett busigt leende på läpparna. Han härmar både ljud och rörelser och förstår mer och mer vad vi säger. Idag har han sagt "mamma" och tittat på mig tre gånger, så kanske kanske har även den poletten trillat ner :) Så sover han hela nätterna nästan jämt nu, helt underbart!
Oj så tidiga barn ni har :)
E ålar sig fram snabbt som vinden, men varken kryper eller är ens i närheten av att gå än :) Nu i dagarna har han kommit på hur han sätter sig upp från magläge, och en gång har han dragit sig upp till stående mot vagnen. Det roligaste just nu är att jama som kissen, och att peka på saker vi frågar efter, typ vaaaaar är lampan, kissen, bollen, mamma, pappa osv. Älskar även när vi läser för honom. Han förstår så mycket nu! Blir ett år 11 september... Vissa dagar leker han jättebra själv, andra dagar hänger han oss gnällandes i hasorna från morgon till kväll.
Den senaste månaden hade han gått upp ynka 5 gram
Däremot hade han växt 3,5 cm, nu är han 79 cm lång och väger 10,5 kg. Smalnat av som bara den, han är ingen liten tjockis längre! Antar det beror på ålningen han ägnar sig åt hela dagarna för han äter både ofta och mycket!
Jag tänker nästan dagligen på hur det skulle vara att bli gravid igen och få ett syskon till E. Längtar tills det är dags igen, samtidigt som vi inte riktigt är redo än :) Innan jag blev gravid sa vi också ca två år mellan barnen, men nu känner vi nog snarare två och ett halvt - tre år emellan. Vill njuta lite till av bara E, och ladda lite mer energi innan det är dags för nya vaknätter ;)
Men det blir ju som det blir, inte alls säkert att det tar sig lika snabbt denna gången som förra osv... Min man säger att är redo att börja försöka hösten 2011, jag kommer nog vilja till sommaren, men vi får se...
Hur som helst så längtar jag nåt sjuuukt efter både graviditet, förlossning och spädbarnstid! E är liksom stor nu, och inte mindre fantastisk för det såklart, men det är nåt visst med de där allra minsta pysslingarna :)
Hej alla!
Här hinns det inte med så mkt tid vid datorn heller :)
Jag jobbar för fullt, och min man är hemma. Funkar super, jag trivs så fantastiskt bra på mitt nya jobb! Annars hade det varit jobbigt att gå hemifrån på morgonen... han är så go vår pojk :) 13 månader är han nu lite drygt... han har precis börjat släppa taget om möblerna/oss ibland så han står själv! Men kan tänka mig att han har nån månad kvar innan han går. Så försöker han härmas mkt nu med, så snart säger han nog sitt första riktiga ord utöver mamma och pappa!
Håller tummarna för dig/er Minezza!
Jag undrar också hur länge ska ni vara hemma ni andra? Själv ska jag vara hemma igen i jan och feb, sen blir det dagis i mars!
Oh, nu var det läääängesen jag skrev nåt här. Kul å se lite hur ni har det!!
E ska också skolas in på dagis i mars, fast jag/vi önskar att vi hade snålat ännu mer med föräldradagarna. Han känns så liten fortfarande! Och så känns det så konstigt att nån annan ska ta hand om vårt barn. Igår bestämde vi i alla fall att min man ska vara ledig onsdagar som är min längsta dag på jobbet, så nu känns det lite bättre.
Av nyfikenhet; hur många personal och barn är det på era barns avdelningar? På Es är det 14 småbarn (1-3 år tror jag) och 3 personal, inte heltider. Tycker det låter lite, men ansvarig säger att det är så det ser ut i hela kommunen.