Togota skrev 2012-02-17 09:32:31 följande:
BF enligt ul i vecka 10 blev 25/8, vi får hoppas på ett augustibarn :) Både för att slippa gå över tiden för mkt och sen så fyller både jag och sonen år i september. Men det spelar ju ingen roll egentligen.
Det är ju inte säkert att du kommer gå lika mkt över tiden som sist! Varje graviditet är unik sägs det... Men visst ställer man in sig på att det ska bli ungefär som förra gången; det är ju det enda man känner till. Själv går jag och väntar på den superenergiska/lyckliga/utan krämpor-tiden som kom ungefär i vecka 16-17 förra gången och pågick nästan till slutet. Tänk om det inte blir så denna gången!!
Om fem veckor är det dags för RUL, oj vad vi läääängtar!! Om det går att se kön så är vi alldeles för nyfikna för att inte ta reda på det... har ingen känsla alls denna gången! Förra trodde jag det var en tjej, vilket ju var fel

Vilken vecka är du i nurå, då är du ju i lyckliga perioden snart förhoppningsvis??
Måste säga att jag känt mig otroligt obesvärad sedan vecka 14 eller nåt sånt, hade ju bara typ2 v. med illamående denna gången, helt fantastiskt... Men det sjuka är, att då undrar jag istället om nåt är "fel" för DET.. Det är väl bra märkligt??! bara för att jag var så van vid illamåendet och allt sist..
Däremot har sammandragningarna redan visat sig... igår eftermiddag och kväll fick jag en CHOCK verkligen.. det var som om en bebis till flyttat in i magen plötsligt.. från att ha haft en liten nätt mage var magen så spänd den nånsin kan bli och ända från blygdbenet och upp till bh-kanten!! Jag hade svårt att sitta, ligga, röra mig, andas, osv.. Jag insåg sen när jag gick och lade mig på kvällen att det var stenhårda sammandragningar, för när jag veeerkligen slappnade av så sjönk magen sakta men säkert ihop tills nu på morgonen idag....
Det var nog för att jag arbetat torsdag & fredag trots en enormt kraftig förkylning.. det tog nog kål på mig!! :(