Inlägg från: Delfinen |Visa alla inlägg
  • Delfinen

Lilla gänget!

bebbe77 skrev 2011-06-14 21:27:03 följande:
    Hej allihopa!
    Det var verkligen evigheter sedan jag skrev i den här tråden men det har varken funnits lust och ork på senaste tiden. I nov förra året fick vi reda på att Olivia har en CP-skada som förmodligen uppstod vid förlossningen. Hon har ännu inte lärt sig gå än förhoppningsvis kommer det snart. Som tur är så är inget annat skadat, bara benmotoriken. Det har varit ett tufft halvår men vi börjar hämta oss lite.
    En rolig sak är att O ska bli storasyster! Bebisen är beräknad på julafton men vi får se när den tittar ut.
    Hoppas ni andra har det bra!
    Åh PHU det var ett tufft slag. Då får vi se vad det kommer innebära i praktiken för er framöver då.. Hoppas hoppas så innerligt att det ska bli lindrigt och ni ska kunna klara det bra.

Grattis till bebismagen!!!!!! Mår du som sist??! ;)
    Älskade lilla tös - 090815
  • Delfinen
    Nallebjörnis skrev 2011-06-18 23:15:56 följande:
    Här är de inga bebisplaner alls...
    ja har ju kanske precis fått reda på vad ja har för sjukdom så nu är det mera prover, röngten och nya mediciner som ska prövas ut...

vad menar du, har du varit sjuk och nu fått en diagnos?

berätta om du vill :(

• Delfinen

Nallebjörnis; hur går det för dig ????? Någon mer klar diagnos?
    Bebbe77: Hur mår du i graviditeten??

Jag är gravid i ca vecka 8 ungefär (7+1 enligt senaste mens, men oklart det där när äl var....)..
    Spännande!

• Delfinen
    bebbe77 skrev 2011-12-06 07:40:07 följande:
    Hej allihopa! I lördags kom Olivias lillebror till världen! Han kom i vecka 37+4 så det var ju inte lika tidigt som förra gången. Han vägde 4350 g och var 53 cm lång. Det blev en dramatisk förlossning för han hade navelsträngen två varv runt halsen samt fastnade med ena axeln när han skulle ut. Sen när moderkakan skulle ut så började jag störtblöda och fick åka upp på operation. Ingen rolig upplevelse. Vi är fortfarande kvar på bb för att allt ska ordna sig med amning etc. Han är världens sötaste! ❤
    Phu, jösses!!! herregud vad skönt allt gick vägen till slut ändå....
    Grattis till knytet!!1
  • Delfinen
    Mamma till A E och W skrev 2012-02-03 20:17:42 följande:
    Hej! Efter hackningen så har jag bytt alla uppgifter. (Hette tidigare Albin och ebbas mamma). jag fick en liten Wille i juni 2009 och ja, 3 barn det är ju många men jag är sjukt sugen på en allra sista liten - om det går förstås. Maken är lite mer svårövertalad men jag tänker att jag har ju ngn månad på mig då jag helst vill att mina barn föds i början av året. Löjligt men sån är jag därför börjar vi om jag lyckas med övertalningen tidigast i april...Roligt att höra att det är fler små bebisar på gång här...

Hur långt är det mellan dina barn då?

Jag är gravid ungefär halvvägs nu.. flyttats tillbaka 17 dagar på RUL häromdagen vilket inte stämmer på nåt vis med när befruktningen kan ha skett om jag säger så... (vi hade inte sex då!) Men allt var iaf bra, och det blir mest troligt en pojke. Så det var chock nummer två! Haha.. heeeeeela garderoben jag sparat till med flickkläder har jag nu gått igenom i helgen och rensat ut... och jag har köpt ett litet set strl 56... i blått och vitt... ;) Kunde inte låta bli, kändes så ovant...  
  • Delfinen
    Togota skrev 2012-02-05 07:38:11 följande:
    Mamma till A E W, oh så spännande Då får vi se om övertalningen lyckas! Härligt med många barn... 

Delfinen - 17 dagar! Det var inte lite, och åt "fel" håll så att säga, vad besviken jag skulle känt mig Men vet ni när han blev till så kommer han nog ut tidigare hoppas vi. En gosse förresten! Trodde du det var en tjeja till?

Här har det hänt grejer, ser att jag inte uppdaterat på länge Jag är gravid i vecka 12! Har mått mkt illa flera veckor, men det börjar bli bättre nu, helt underbart skönt. Var på ett tidigt ul för en vecka sen, och allt såg fint ut, en stabil graviditet som hon sa barnmorskan Det är så härligt nu att kunna berätta för alla, många har vetat om det tidigare dock. Vi har svårt att hålla tyst

Har ju en pojke född 2009 och jag är sååå sugen på att rota fram hans gamla bebiskläder. Vi gillar unisexkläder så syskonet kommer nog kunna ha det mesta. Synd på alla sätt utom ur ekonomisk synpunkt, för det är ju så kul och mysigt att shoppa bebiskläder :) 
    Ja faktiskt var det psykologiskt väldigt jobbigt att backas ÄNNU mer!! :( en graviditet är ju rätt lång ändå, och särskilt när man vet att man gick 2v över sist....
    Jag trodde absoluuuut att jag skulle få en tjej till, men nu får jag helt tänka om!! Så det blev dubbelchock!!

HÄRLIGT att äntligen vara i vecka 12!! Vad blir det för BF för dig då ungefär?
    Jag hade 23/6 innan men fick 1/7 nu...
  • Delfinen
    Togota skrev 2012-02-17 09:38:45 följande:
    Oh så spännande!! Då hoppas vi på positiva besked från dig framöver

För några veckor sen när jag mådde som mest illa sa jag till mannen att det här definitivt blir den sista graviditeten; men man glömmer snabbt. Redan nu tänker jag tanken att vi kanske kanske kan försöka få till en trea om några år Fyra hinner vi nog inte med, vill ha några år emellan tvåan och trean isf. Men hejja dig som skaffar många barn, jag tycker det är hur häftigt som helst!
    Ja visst är man lite märklig som gravid... det är en otrolig dubbelkänsla det där att vara gravid!
    Man upplever all möjlig oro, funderingar, förändringar och "krämpor"...
    Men njutandet och spänningen varje dag av rörelser och utveckling är samtidigt så enormt fantastisk!!
  • Delfinen
    Togota skrev 2012-02-17 09:32:31 följande:
    BF enligt ul i vecka 10 blev 25/8, vi får hoppas på ett augustibarn :) Både för att slippa gå över tiden för mkt och sen så fyller både jag och sonen år i september. Men det spelar ju ingen roll egentligen.

Det är ju inte säkert att du kommer gå lika mkt över tiden som sist! Varje graviditet är unik sägs det... Men visst ställer man in sig på att det ska bli ungefär som förra gången; det är ju det enda man känner till. Själv går jag och väntar på den superenergiska/lyckliga/utan krämpor-tiden som kom ungefär i vecka 16-17 förra gången och pågick nästan till slutet. Tänk om det inte blir så denna gången!!

Om fem veckor är det dags för RUL, oj vad vi läääängtar!! Om det går att se kön så är vi alldeles för nyfikna för att inte ta reda på det... har ingen känsla alls denna gången! Förra trodde jag det var en tjej, vilket ju var fel
    Vilken vecka är du i nurå, då är du ju i lyckliga perioden snart förhoppningsvis??
    Måste säga att jag känt mig otroligt obesvärad sedan vecka 14 eller nåt sånt, hade ju bara typ2 v. med illamående denna gången, helt fantastiskt... Men det sjuka är, att då undrar jag istället om nåt är "fel" för DET.. Det är väl bra märkligt??! bara för att jag var så van vid illamåendet och allt sist..

Däremot har sammandragningarna redan visat sig... igår eftermiddag och kväll fick jag en CHOCK verkligen.. det var som om en bebis till flyttat in i magen plötsligt.. från att ha haft en liten nätt mage var magen så spänd den nånsin kan bli och ända från blygdbenet och upp till bh-kanten!! Jag hade svårt att sitta, ligga, röra mig, andas, osv.. Jag insåg sen när jag gick och lade mig på kvällen att det var stenhårda sammandragningar, för när jag veeerkligen slappnade av så sjönk magen sakta men säkert ihop tills nu på morgonen idag....
    Det var nog för att jag arbetat torsdag & fredag trots en enormt kraftig förkylning.. det tog nog kål på mig!! :(
  • Delfinen
    Mamma till A E och W skrev 2012-02-26 18:36:40 följande:
    Tack, ja visst är det härligt med barn. jag hade min senaste mens den 12/2 och tja, vi kör på . Struntar i att vänta in vårbarn utan siktar istället på så fort som möjligt dvs så litet glapp som möjligt till minstingen...har BIM ca. 11/3. Just nu är bebisar det enda jag tänker på och jag ser gravida överallt - visst är det typiskt. Håll gärna tummarna för mig att det blir ett plus snart...
    Klart tummarna hålls!!!!!
    Gaaaah, ja det där att "ta det som det kommer" funkade aldrig för mig, jag tänkte också på det på alla möjliga sätt hela tiden :) haha
  • Delfinen
    Mamma till A E och W skrev 2012-05-01 19:38:41 följande:
    En liten fyra bor nu  i min mage. Det är dock väldigt tidigt än, plussade igår. Bf den 10-11 januari någon gång. det är en lika fantastiskt hissnande känsla varje gång. Men än så länge är det ingen som vet., förutom maken och ni då =).
    Å nu känner jag direkt av mitt dåliga minne... När fick du barn senast? KÄnns som du precis fick en bebis, eller är jag helt ute å cyklar? hahaha
    Älskade lilla tös - 090815 & Bebisen med BF 120701
Svar på tråden Lilla gänget!