Inlägg från: bajsmamman |Visa alla inlägg
  • bajsmamman

Ont i Svanskotan?

Hej!
    Jag är just nu i vecka tio (9+5 typ) och jag har dom senaste dagarna haft jäkligt ont i min svanskota!! När jag går upp för trappan här på jobbet ibland så ilar det till så illa att jag nästan tappar kraften i benen! Är det någon som har känt något liknande eller som hört att det kan vara så här... funderar på om det kan vara foglossning men det verkar lite tidigt? När jag var gravid med min första så hade jag foglossningar i typ v 18 - 25 sen avtog det... men det sitter ju kanske inte heller så ofta i svanskotan-...`? hmm knepigt det här det kanske beror på något helt annat men när man är gravid så kopplar man ju allt till det !!
    hör gärna av er om ni har några tips på hur man blir av med detta eller så! 

• Svar på tråden Ont i Svanskotan?
  • bajsmamman

Ok tack för era svar! Det är ju skönt att bara veta att man e normal liksom :) Ja ska tillbaka till BM om två veckor så då kan jag ju se om hon har några tips me om det inte blivit bättre då..  Hoppas bara att man inte får sådana hemska foglossningar som man hört att folk kan få.. så att man knappt kan gå etc.. jaja det blir ju som det blir i a fall! 

• bajsmamman

hmm ja jag misstänker också att det kan var början till foglossningar.. jag får hoppas att det inte blir så farligt i a fall....  jag hade lite foglossningar i början av min första graviditet men det satt mer i höfterna... jaja det blir som det blir just nu har jag börjat må illa igen och har ont i äggstockarna som bara den igen så smärtan har liksom flyttats lite... haha  känns så knasigt å må dåligt när man är glad ... under min första grav så mådde jag oförskämt bra inser jag nu !!

• bajsmamman

hej alla och tack för fina tips!
    jag snackade med barnmorskan och hon förklarade att det är hormonerna som gör att man får ont så här tidigt i graviditeten... alla ben och allt skall "luckras" upp och bli lite mjukare så bebisen får plats helt enkelt... det positiva som hon nämnde var att om det är illa i början av graviditeten så brukar det avta och inte göra så ont senare eftersom hormonerna har skapat gött me plats åt bäbisen där inne så jag hoppas på det nu! nu börjar ju magen synas mer å plats måste de finnas där inne med tanke på hur stor min mage REDAN  har blivit !!
    hoppas ni mår bra allihop!
    kram kram 

Svar på tråden Ont i Svanskotan?