• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Böta 465 325 för att jävla träd.

Är det verkligen rimligt att få böta så mycket för ett ynka träd? Tycker det låter sanslöst. Inte får de som råkar ut för misshandel, våldtäkt och andra grövre brott så mycket skadestånd.

www.aftonbladet.se/nyheter/article7279908.ab

• Svar på tråden Böta 465 325 för att jävla träd.
  • 071001

Det är helt jävla sinnessjukt!! För träd??!!

• far

Ja, prata om att göra livet surt för andra......Skrikandes

071001 skrev 2010-06-11 13:14:21 följande:
    Det är helt jävla sinnessjukt!! För träd??!!
    Synd att man inte har en tomt, Då skulle man se till att grannen sågade ner ett träd som tillhörde mig och sen håva in en rejäl summa pengar
     Äh det är så jävla sanslöst att jag kokar av ilska.
  • ajmaj

Låter helt galet.
    Men jag undrar varför hon inte såg till att få skriftligt från alla parter innan hon sågade ner träden. Iofs ska ju muntliga avtal vara lika giltiga som skriftliga, men det är ju lite svårare att bevisa när ord står mot ord.
    Skulle inte våga såga ner träd utan att få påskrivet från granne/markägare att det är okej.

Dessutom undrar jag vad hennes kraschade förhållande har med trädfällningen att göra? 

• mammaNena

stackars människa! känns som grannen, en herrgård, mycket vill ha mer.. Köp tre nya "park träd" så har de lagat hålet i den "gröna muren" ..

• Kjell2

Det var inte böter utan skadestånd.

Hon ska betala värdet av träden och motpartens rättegångskostnader.

• 071001

Orkade inte läsa hela artikeln, vad var anledningen till att skadeståndet blev så högt? Jag menar, det kostar ju inte så mycket att köpa ett nytt träd pch plantera dit?

ajmaj skrev 2010-06-11 13:18:15 följande:
    Låter helt galet.
    Men jag undrar varför hon inte såg till att få skriftligt från alla parter innan hon sågade ner träden. Iofs ska ju muntliga avtal vara lika giltiga som skriftliga, men det är ju lite svårare att bevisa när ord står mot ord.
    Skulle inte våga såga ner träd utan att få påskrivet från granne/markägare att det är okej.

Dessutom undrar jag vad hennes kraschade förhållande har med trädfällningen att göra? 
    Mannen kanske ville behålla sina pengar, så han stack och skilde sig fort som bara den
  • 071001

Kjell, aha då fick jag svar på min fråga.

Svar på tråden Böta 465 325 för att jävla träd.