• Anonym (hoppfull)

xenical - start 11/6

Hej!!

Fick idag Xenical utskivet eftersom jag gjort 1000 tappra försök med ALLT för att gå ner och det kör fast efter 2 kg. Sköter mig kanon men efter nån månad utan ytterligare viktnedgång så ger jag upp....Enligt läkaren jag träffat så är det mediciner jag tar som kan orsaka att kroppen " håller extra hårt i kilona".

Så idag bad jag om att få testa Xenical och det fick jag. Min kost är helt ok tror jag och min last är inte fett utan socker, som för så många kvinnor...Men Xenical kanske kan hjälpa iaf ? Beredd att testa allt just nu!

Har du nyss börjat med samma medicin? Hur känner du dig? vilken bakgrund har du? Vi kan väl hjälpas åt med det här?! Skriv!!
  • Svar på tråden xenical - start 11/6
  • Anonym (hoppfull)

*pushar upp*

• Lysmasken

Nja jag har ätit xenical, men det är inget jag rekomenderar.
    Men det var ju inte det du ville höra.

Lycka till!!!

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • hengan

Jag skulle hellre rekommendera Reductal..åt det för några år sen och tränade samtidigt under den tiden. Gick ner 20kilo på ca 5månader. Och redan efter första dagen jag hade tagit tabletten så försvann sockersuget.

Har hört att Xenical skapar mycke problem och att man blir lös i magen ifall man äter mat som är fet. Så med andra ord om du äter fel sorts kost så kan du hamna ett bra tag i badrummet....

• Jossii
    hengan skrev 2010-06-11 21:42:35 följande:

Jag skulle hellre rekommendera Reductal..åt det för några år sen och tränade samtidigt under den tiden. Gick ner 20kilo på ca 5månader. Och redan efter första dagen jag hade tagit tabletten så försvann sockersuget.

Har hört att Xenical skapar mycke problem och att man blir lös i magen ifall man äter mat som är fet. Så med andra ord om du äter fel sorts kost så kan du hamna ett bra tag i badrummet....

tyvärr så finns inte reductil längre. Det är indraget av läkemedelsverket. Jag själv hann få ut några månaders förbrukning av reductil som jag tar nu men man får tyvärr inte mer recept på de. Vilket e riktigt tråkigt. Jag har gått ner 19 kg hittils.
  • hengan
    Jossii skrev 2010-06-11 21:46:34 följande:
    tyvärr så finns inte reductil längre. Det är indraget av läkemedelsverket. Jag själv hann få ut några månaders förbrukning av reductil som jag tar nu men man får tyvärr inte mer recept på de. Vilket e riktigt tråkigt. Jag har gått ner 19 kg hittils.

Jasså? Det visste jag inte...varför har dom dragit in den för? Jag har iaf blivit av med mina extra kilon och väger nu 60kg men jag brukar äta dem forfarande då och då..iaf då känner att sötsuget är påväg fram.

19kg låter härligt..Keep going girl!!

• Jossii
    hengan skrev 2010-06-11 21:49:05 följande:

Jasså? Det visste jag inte...varför har dom dragit in den för? Jag har iaf blivit av med mina extra kilon och väger nu 60kg men jag brukar äta dem forfarande då och då..iaf då känner att sötsuget är påväg fram.

19kg låter härligt..Keep going girl!!

Dom ansåg att det var för stora biverkningar. Å visst finns det biverkningar men övervikt har oxå sina biverkningar i min mening.
    Men jag hoppas att dom kommer på ngt nytt. Jag har fortfarande en lång viktresa kvar.

Härligt att du nått ditt mål! Bra jobbat! Glad
  • hengan
    Jossii skrev 2010-06-11 21:53:38 följande:
    Dom ansåg att det var för stora biverkningar. Å visst finns det biverkningar men övervikt har oxå sina biverkningar i min mening.
    Men jag hoppas att dom kommer på ngt nytt. Jag har fortfarande en lång viktresa kvar.

Härligt att du nått ditt mål! Bra jobbat! Glad
    Enda biverkningen jag kände av de första veckorna var att jag fick sömnproblem...kunde inte alls sova..men saken var att jag var aldrig trött på morgonen även om jag hade sovit kanske 1timme på kvällen..jag hade massa energi. Gick till skolan tidigt på morgonen och på eftermiddagen direkt efter skolan till gymmet för att springa mina 5km. Jag har aldrig varit så full av energi som då måste jag säga..såg det snarare som en fördel än en nackdel :)
  • Anonym

Reductil gav depressioner och ökad risk för självmord, allvarliga biverkningar alltså Och innan någon gapar att det gör övervikt oxå så visade studier att läkemedlet gav mer biverkningar än vad som var acceptabelt. Xenical "drar med sig" fett från kosten ut i tarmen. Har alltså ingen effekt på övervikt som endast beror på överkonumtion av kolhydrater, eller ja lite effekt har det ju pga at biverkningrna av medicinen när man äter fett (även om det är måttliga mängder) gör oftast att an unviker fett (inte socker). Sedan finns inga indikationer för att äta redutil om man väger 60 kg!!!!!!!!!!!!!!! Om man inte är typ 130 cm lång förstås!!!

• hengan
    Anonym skrev 2010-06-11 22:16:07 följande:
    Reductil gav depressioner och ökad risk för självmord, allvarliga biverkningar alltså Och innan någon gapar att det gör övervikt oxå så visade studier att läkemedlet gav mer biverkningar än vad som var acceptabelt. Xenical "drar med sig" fett från kosten ut i tarmen. Har alltså ingen effekt på övervikt som endast beror på överkonumtion av kolhydrater, eller ja lite effekt har det ju pga at biverkningrna av medicinen när man äter fett (även om det är måttliga mängder) gör oftast att an unviker fett (inte socker). Sedan finns inga indikationer för att äta redutil om man väger 60 kg!!!!!!!!!!!!!!! Om man inte är typ 130 cm lång förstås!!!
    Well..har varken blivit drabbad av depression lr blivit självmordsbenägen så. Visst kan dessa biverkningar finnas men det betyder inte att alla får dem.
    Jag är sockerberoende därför tar jag dem ibland...inte varje dag. Typ 2ggr i veckan kanske lr nåt.
    Jag är nästan 130cm haha..160cm inte sååå mycke skillnad..haha
  • Jossii
    Anonym skrev 2010-06-11 22:16:07 följande:
    Reductil stoppades pga av ökad risk för hjärtproblem. Acomplia (osäker på namnet) är också bantningpiller men det var dom som stoppades pga ökad risk för depression och självmord.

Jag "gapar" inte om att övervikt ger biverkningar. Jag skrev att i MIN mening å enligt min åskikt så ger övervikt oxå biverkninger. Jag är inte bara överviktig, jag är kraftigt överviktig och har en massa kvar att gå ner. Så för mig (i MIN mening) så är biverkningarna med fetma och reductil desamma. Reductil fungerar på mig, vilket inget annat gjort å då tar jag den "risken". Mitt andra val är att göra en magsäcksoperation... men det vill jag undvika.
Svar på tråden xenical - start 11/6