• Anonym (hoppfull)

xenical - start 11/6

Hej!!

Fick idag Xenical utskivet eftersom jag gjort 1000 tappra försök med ALLT för att gå ner och det kör fast efter 2 kg. Sköter mig kanon men efter nån månad utan ytterligare viktnedgång så ger jag upp....Enligt läkaren jag träffat så är det mediciner jag tar som kan orsaka att kroppen " håller extra hårt i kilona".

Så idag bad jag om att få testa Xenical och det fick jag. Min kost är helt ok tror jag och min last är inte fett utan socker, som för så många kvinnor...Men Xenical kanske kan hjälpa iaf ? Beredd att testa allt just nu!

Har du nyss börjat med samma medicin? Hur känner du dig? vilken bakgrund har du? Vi kan väl hjälpas åt med det här?! Skriv!!
  • Svar på tråden xenical - start 11/6
  • Anonym (hoppfull)

hej vänner,,,,,
    trevligt att ni skriver, men det var inte reductil jag fick- eftersom det ju dragits in pga bla hjärtinfarkter- utan Xenical och det var andra som också ska använda detta preparat jag efterlyste här.....

Men fortsätt gärna diskussionen i en annan tråd Flört

• Jossii
    Anonym (hoppfull) skrev 2010-06-12 11:29:51 följande:
    hej vänner,,,,,
    trevligt att ni skriver, men det var inte reductil jag fick- eftersom det ju dragits in pga bla hjärtinfarkter- utan Xenical och det var andra som också ska använda detta preparat jag efterlyste här.....

Men fortsätt gärna diskussionen i en annan tråd Flört
    Förlåt. Flört

Jag har tyvärr inte provat xenical så jag kan inte ge tips. Har däremot provat Alli som tydligen ska vara som xenical, fast kanske i en mildare veriation. (rätta mig om jag har fel)

Alli hjälpte inte mig, blev bara jobbigt med dom då man visste inte om de var en fis eller nr två som skulle komma. Så det var mkt spring till toan. Men som sagt, det var alli. Xenical är kanske bättre.

Jag hoppas dom fungerar på dig! Lycka till med din viktnedgång. Du kommer säkert klara de galant! Glad
  • Anonym (lina)

Jag har ätit X men det gör jag aldrig mer om, även om jag åt som jag skulle så rann det rakt igenom mig, fast dagen efter. Så det jag åt idag kom i morgon. Inte bra.

Gick i affärer och plötsligt så bara det kom...ops, magknip och det bara började rinna ur mig.
     och jag gick inte ner så mkt heller som jag önskade.

Men sedan fick jag R men den sagan är ju slut nu.

Lycka till ialla fall

• Idapiida

Hej. Jag har precis börjat med xenical. Hur länge har du ätit x nu och hur har de gått för dig??

• Anonym (hoppfull)

Hej Idapiida!
    Jag åt det några veckor, men de "berömda" effekterna och fettet som skulle komma ut bakvägen uteblev. Kollat över min kost och insett att det är kolhydrater och inte fett som jag har problem med.  Enda gången jag märkt av några effekter är en gång när jag åt pizza - vilket är ovanligt- och då märktes det dagen efter. Inte ont i magen, men fettdroppar som flöt i toaletten.
     Nu siktar jag på Viktklubb.se och hoppas på bättring =D

LYCKA TILLoch hoppas det funkar bättre för dig!  ( undrar om man kanske skulle satsa på LCHF-diet OCH xenical... Kan bli illa..... ;)     )

• Idapiida

Jag har använt mig av lchf tidigare och har varje gång fungerat BRA, sista gången var resultat 11kg på 6 veckor. Just nu kör jag lchf tsm med xenical vilket min läkare sa var okej, ist för inga kolhydrater och massor fett (lchf) så äter jag alltså nu inga kolhyrdrater och hemskt lite fett till. Hoppas det går lite snabbare så. :)

• Anonym (hoppfull)

Hur går det för dig Idapiida?

• DreamBitch

Förlåt och jag hoppar in i denna tråd men jag kan inte låta bli.
    Vissa hänvisar till att reductil är SÅÅÅ bra och att dom inte kan förstå att det blev förbjudet. Dom menar att övervikt ger samma biverkningar.
    Jag verkligen avskyr dessa argument. Hur har man mage att sitta och hylla reductil till skyarna när den har så pass allvarliga biverkningar.
    Bara för att EN överviktig inte drabbas av biverkningarna så finns det massor av människor som har blivit allvarligt sjuka av den. Det är också anledningen till att den har förbjudits här i Svergie.

Utöver det så vill jag ge min personliga erfarenhet av reducil och det är att det är ett lurendrejeri.

• TattooMamma

xenical är den hemskaste med som finns mot viktnedgång! Tyvärr..,
    Fler än mig som tycker samma..
    Visst går man ner i vikt om man är villig biverkningarna???

Jag slutade med dem efter ca 1 mån, pallade inte mer!

Nu har jag gått ner 20 kg bara genom att äta rätt och gå..
    Är helt säker på att det intr är bra med massa "hjälpmedel"

Lycka till hur du nu gör :)

Svar på tråden xenical - start 11/6