• SaraSahara

fästingar på katt

Hej!
    Hatar verkligen fästingar... Ni som har katt, vilket medel rekommenderar ni?

Sara

• Svar på tråden fästingar på katt
  • Queequeg

Kan rekomendera frontline som finns att köpa på apoteket, köpte det till föräldrarnas utekatt och det funkade bra på honom har det även på en av mina egna som får vara ute lite ibland när man är på landet och inga färstingar där heller men den katten är i och för sig inte ute speciellt mycket

• Styvmamma88

Örtbaserat färsting halsband

• Cia o krabaten

Frontline är de enda som funkar här.

• Buster78
    Styvmamma88 skrev 2010-06-11 22:32:52 följande:
    Örtbaserat färsting halsband
    dom finns inte att köpa längre
  • Miss Skywalker
    Buster78 skrev 2010-06-12 10:18:12 följande:
    dom finns inte att köpa längre
    Det hoppas jag! Min stackars katt blev helt manisk av det. Gick runt, runt huset och jamade som besatt i två dygn.. Tog ett tag att koppla att det var halsbandet som gjorde henne galen. Provade frontline och det funkade väl men när jag läste biverkningar på förteckn. slängde jag det för jag tycker att depression är värre än fästingar..
  • Buster78
    Miss Skywalker skrev 2010-06-12 10:22:09 följande:
    Det hoppas jag! Min stackars katt blev helt manisk av det. Gick runt, runt huset och jamade som besatt i två dygn.. Tog ett tag att koppla att det var halsbandet som gjorde henne galen. Provade frontline och det funkade väl men när jag läste biverkningar på förteckn. slängde jag det för jag tycker att depression är värre än fästingar..
    Min katt kan inte använda frontline, men örthalsbanden fungerar jättebra på honom...

Jag köpte ett gäng till alla mina 3katter förra året innan dom förbjöd dom, så jag har ett lager i skåpet.. Men det är bara hanen som använder dom, då jag inte vet när dom får börja säljas igen, OM dom får börja säljas igen.
  • Miss Skywalker
    Buster78 skrev 2010-06-12 10:28:56 följande:
    Min katt kan inte använda frontline, men örthalsbanden fungerar jättebra på honom...

Jag köpte ett gäng till alla mina 3katter förra året innan dom förbjöd dom, så jag har ett lager i skåpet.. Men det är bara hanen som använder dom, då jag inte vet när dom får börja säljas igen, OM dom får börja säljas igen.
    Varför vill du att din katt ska ha ngt som inte är tilllåtet? Det kanske finns en anledning..
  • Buster78
    Miss Skywalker skrev 2010-06-12 11:39:02 följande:
    Varför vill du att din katt ska ha ngt som inte är tilllåtet? Det kanske finns en anledning..
    enda anledningen jag vet till att dom togs bort va för att dom inte va testade av något institut bla bla bla,

Men jag tar hellre på mina katter ett naturmedel än frontline, som är kemiskt framställt, och som slår ut min katt i flera dagar... Jag kan plocka upp till 20 fästingar varannan dag på honom!

va inne på att köpa den där dosan man hänger i halsbandet som utger ett ultraljud på 40000 hertz men den påverkar kaniner och andra gnagare så det gick i stöpet!
  • Älskade mirakel

Men hur är det med fästingmedel som Frontline t.ex.?

Kryper inte fästingen upp på djuret men sen släpper det/vill inte fästa då djuret "stinker"?

Det har jag förstått iaf, så jag har hellre fästingar som bitit sig fast på våra katter, och så tar vi bort dem med en fästingplockare, än att katterna kommer in och så släpper fästingen och kryper iväg i vår säng eller soffa eller nåt...!

Svar på tråden fästingar på katt