Inlägg från: Buster78 |Visa alla inlägg
  • Buster78

fästingar på katt

Styvmamma88 skrev 2010-06-11 22:32:52 följande:
    Örtbaserat färsting halsband
    dom finns inte att köpa längre
  • Buster78
    Miss Skywalker skrev 2010-06-12 10:22:09 följande:
    Det hoppas jag! Min stackars katt blev helt manisk av det. Gick runt, runt huset och jamade som besatt i två dygn.. Tog ett tag att koppla att det var halsbandet som gjorde henne galen. Provade frontline och det funkade väl men när jag läste biverkningar på förteckn. slängde jag det för jag tycker att depression är värre än fästingar..
    Min katt kan inte använda frontline, men örthalsbanden fungerar jättebra på honom...

Jag köpte ett gäng till alla mina 3katter förra året innan dom förbjöd dom, så jag har ett lager i skåpet.. Men det är bara hanen som använder dom, då jag inte vet när dom får börja säljas igen, OM dom får börja säljas igen.
  • Buster78
    Miss Skywalker skrev 2010-06-12 11:39:02 följande:
    Varför vill du att din katt ska ha ngt som inte är tilllåtet? Det kanske finns en anledning..
    enda anledningen jag vet till att dom togs bort va för att dom inte va testade av något institut bla bla bla,

Men jag tar hellre på mina katter ett naturmedel än frontline, som är kemiskt framställt, och som slår ut min katt i flera dagar... Jag kan plocka upp till 20 fästingar varannan dag på honom!

va inne på att köpa den där dosan man hänger i halsbandet som utger ett ultraljud på 40000 hertz men den påverkar kaniner och andra gnagare så det gick i stöpet!
  • Buster78
    SaraSahara skrev 2010-06-23 20:43:34 följande:
    Nu har vi använt frontline några veckor. Veckan innan vi började så plockade vi 2 stooora fästingar på honom, det var droppen nu får det bli Frontline.

Men härom dagen hade vi 2st fästingar i soffan- 1 död och en levande... och för en kvart sedan pillade jag bort en pytteliten från vår 5 månaders son!!!! Blääää!! Jag vill inte att barnen ska få borrelia eller ännu värre, tycker det är fler fästingar inne nu än innan Frontline. Det verkar ju vara så som "Längtar efter grodan" skriver, fästingarna tycker katten stinker och fäster inte utan ramlar av på lämplig plats, typ vår soffa eller säng. From. nu får han inte ligga i våra sängar, kul med stängda dörrar dygnet runt
    :( Fattar inte varför vi skaffade kattskrället...
    2 fästingar?????

Herregud jag plockar fortfarande 20-talet på vår hane, fick tag i ett örthalsband min mamma hade liggandes i skåpet, det hjälper inte heller!! Och då plockar jag både dom som sitter och dom som kryper!!
  • Buster78
    Buster78 skrev 2010-06-12 10:28:56 följande:
    Min katt kan inte använda frontline, men örthalsbanden fungerar jättebra på honom...

Jag köpte ett gäng till alla mina 3katter förra året innan dom förbjöd dom, så jag har ett lager i skåpet.. Men det är bara hanen som använder dom, då jag inte vet när dom får börja säljas igen, OM dom får börja säljas igen.

Dessa fungerade inte heller på honom,så dom får mina honor ha nu!
    Bäst att tillägga att det va då jag började rota iskåpen hos mamma, för att se om hon hade några andra, det fungera inte heller. så han är väl bara av den sorten som "suger" åt sig dessa små kryp!

Svar på tråden fästingar på katt