• Anonym

hur hantera enorm ångest vid obegriplig separation?

Jobbig situation...Du får försöka att ta dag för dag, du har ju dina underbara barn iaf..

När jag mådde som sämst var jag mkt ute i naturen, försökte vara här och nu..Jag vet nu idag att jag "tappade" hela 17 år av mitt värdefulla liv p.g.a en våldtäkt..Han kränkte mig nåt så vansinnigt, och det värsta var; att jag tog över "stafettpinnen" och fortsatte förnedringen på egen hand...Tyckte inte att jag förtjänade nåt bättre..

I mitt fall handlade det om val..Vi gör våra val hela tiden, jag fick sätta stopp för det destruktiva och börja välja andra tankar/sätt att gå vidare. Hans handlande fick inte längre styra mig och jag tog över rodret igen...Asjobbigt i början, men sen började ljuset återvända pö om pö..

Önskar dig ett stort lycka till, det kommer säkert att ordna sig även för dig..

• Anonym

Det finns en sida som heter www.skilsmässa.eu där finns ett forum där vi som är i din sits skriver och får stöd. Jag blev mycket hjälpt av den sidan när jag tvingades skilj mig. Hans ide`inte min.

Svar på tråden hur hantera enorm ångest vid obegriplig separation?