Medusan skrev 2011-02-05 23:37:38 följande:
Aha ok, ditt d-dimer är förhöjt. De har säkert informerat dig om att det kan vara förhöjt av många andra orsaker än blodproppar (t.ex. någon inflammation i kroppen, graviditet osv).
Jag blir väldigt upprörd på den läkare som säger att du kan vänta när du har så många symtom. Jag hade defintivt INTE väntat om jag var du. Jag hade åkt in imorgon eller absolut senast måndag och krävt att de ska utesluta propp i benet. Om det är en propp så är risken stor att den gör större skada ju längre den får sitta (dels så kan den bygga på sig ytterligare och skada dina vener och dels så finns ju risken att den vandrar vidare till lungan vilket kan vara mycket allvarligt, jag har själv haft blodproppar i båda lungor så jag vet vad jag talar om).
Nä de har dem inte sagt ,men då vet jag de ,tackså mycket för tipset.Men gravid är jag inte för gjorde graviditettest för 2v. Men förra året fick jag åka in akut med ambulans hade så ont i magen ,då var de vätska i lungorna+hjärtsäcken och hög sänka. jo jag skaa ringa på måndag för nu kan jag knappt gå på benet