• Anonym (SmåSmulan)

Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten

När Ni träffat någon som är intressant, hur snabbt slutar Ni logga in då? Jag tycker det är skitsvårt! Jag har träffat en kille från nätet i två veckor nu, totalt kanske vi har setts 4-5 ggr. Han loggar regelbundet in på kontaktsidan. Själv har jag varit så fräck så jag skapat ett annat alias enbart för att kolla om han fortfarande loggar in för att på så sätt få en hint om han är seriös med mig eller inte. Till saken hörs att vi hörs massor varje dag på många olika sätt och pratar i telefon och längtar efter varandra och sånt..  ja, åtminstone som det sägs då i alla fall  :) Jag börjar blir skitintresserad av den här killen men han är försiktig och jag också, samtidigt som jag som sagt börjar bli lite mer intresserad på riktigt... och jag har inte lust att dela säng med någon som kanske även är med andra. Det är alltså så att vi börjat ha sex.

Det här skitjobbiga "snacket".. Jag tänker att skitsamma om han träffar andra då, jag är ju inte KÄR och blir jag det får jag ställa mer krav då kanske. Men samtidigt vill jag ställa krav NU men vill heller inte skrämma bort honom. Jag menar, jag tänker inte ha sex med någon annan men jag är heller inte beredd att börja umgås med kompisar tillsammans och träffa varandras barn och så redan..  vill ta det lugnt.

Hur skulle ni göra? Funderar på att logga in på sajten och skicka ett mail till honom där (något allmänt småkul eller nåt, som om jag använt den mailen i stället för hans jobbmail tex)  bara så han vet att jag ser att han är online och därefter bedömma om han tror han är hemlig eller om han är helt öppen med det. Bara det säger ju en hel del. Vet ju själv sen tidigare att man får relationer över nätet som man inte ens träffar men mailar med. Men det känns ju sådär att han loggat in två ggr nästan direkt efter att vi skiljts åt efter att vi varit med varandra. Låter puckat av mig det här, det märker jag ju när jag skriver..

Och ja jag vet, jag borde fråga rakt ut men jag är inte själv beredd och redo för det där snacket, jag orkar helt enkelt inte.

Men tar mer än gärna mot råd och erfarenheter.

• Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten
  • Anonym (Anna)

Jag hade kvar min logg in ett bra tag efteråt. Mest för att skriva med gamla bekanta som jag hittade där. Men det beror nog lite på hur man känner för den man träffar också men två veckor tycker jag inte låter så mycket. Han behöver inte ragga för det. Berätta annars hur du känner så kanske han tar bort det?
    Han kanske gick in direkt efteråt för att se på bilder av dig eller något. Så gjorde jag Flört

• Anonym (SmåSmulan)

Ja man funkar kanske olika. Själv känner jag att jag vill liksom visa att jag inte ligger runt, man behöver ju inte vara dökär för att hålla sig till en i taget kan ju jag tycka. Om han märker (om han nu gör det...) att jag inte är inloggad så borde han ju fatta en del.. fast det är väl det det... att män och kvinnor inte alltid förstår sig på varandra Men då kanske jag också ska ta och vara inloggad då...för lite sur blir jag ju..  Men förstår du mitt dilemma? Jag klarar mig utan sajten som det är nu och vill ju såklart att han också ska göra det.

Om jag berättar hur jag känner så blir det ju det där snacket som jag inte orkar ha riktigt ännu.. puh..

Vilka problem va?

Men du loggade in regelbundet även när du träffade någon som du blev fysisk med och personen i fråga visst om det? Sa han inget?

• Anonym (SmåSmulan)

Alltså, jag är så trött på SPEL... och nu känns det som om man är där igen.... det kanske inte går utan...

• Heffa

Jag är sambo sen 2 månader tillbaka. Jag loggar fortfarande in ibland. Inte för att jag fortfrande "letar" utan för att jag har massa roliga människor där som jag lärt känna.

Så länge man håller det på en kompisnivå så förstår jag inte varför man inte skulle kunna vara kvar.

Jag har ändrat min presentation, nu mera står det att jag har hittat mannen i mitt liv, inte är intresserad av att få kontakt med nya människor här utan vill behålla kontakten med vissa gamla.

Over and out
  • Anonym (SmåSmulan)
    Heffa skrev 2010-06-12 14:30:53 följande:
    Jag är sambo sen 2 månader tillbaka. Jag loggar fortfarande in ibland. Inte för att jag fortfrande "letar" utan för att jag har massa roliga människor där som jag lärt känna.

Så länge man håller det på en kompisnivå så förstår jag inte varför man inte skulle kunna vara kvar.

Jag har ändrat min presentation, nu mera står det att jag har hittat mannen i mitt liv, inte är intresserad av att få kontakt med nya människor här utan vill behålla kontakten med vissa gamla.
    Ok, fast då har du ju ändrat vad du söker som sagt och det är ju superbra om det funkar för Er.

Fast han söker fortfarande en partner.. eller fortfarande och fortfarande.. bara två veckor men ändå.. kan väl inte vara så svårt att hålla sig borta därifrån ett tag kan man tycka. Men jag kanske överreagerar.. man känner sig ju inte så uppskattad i alla fall.
  • Anonym (Tjej)

Jag har medlemskap på tre olika dejtingsidor på nätet. Har träffat 4 killar "på riktigt", pratar med flertalet på msn för tillfället. Anser inte att det är något fel med det.

Sen letar jag inte heller efter "volvo villa vovve", jag letar efter sommarflörtar och att få ha kul. Jag har ännu inte haft sex med någon av killarna, men en har jag träffat två gånger nu, och träffas vi nästa helg igen vill jag ha sex med honom.

Men jag kommer inte ta bort mina medlemskap för det, och det tycker jag inte att han behöver göra heller. Sålänge både jag och en eventuell partner använder kondom tycker jag inte att det är något problem att träffa andra, men kondom är dock ett krav från min sida.

Att du vill testa killen med ett annat konto kommer bara sluta i katastrof, för killen kommer nappa på flörten, komplimangerna och gilla att bli uppvaktad från annat håll. Det är så det funkar med nätdejting, man suger åt sig som en svamp av alla komplimanger, det har säkerligen även du gjort.

Jag säger som Samatha i Sex and the city: "until he say ´i love you´ your still fair game for others".

Lite så tänker jag. Varför stressa? Ta det som det kommer , ha kul och njut av situationen.

Om du vill ha bara han, säg det till honom. Säg "jag tycker om dig och vill bara träffa dig", och se vad han säger. Det är ärlighet. Håll inte på och rör till det med massa fejk-profiler och mindgames.

• Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-12 14:37:34 följande:
    Jag har medlemskap på tre olika dejtingsidor på nätet. Har träffat 4 killar "på riktigt", pratar med flertalet på msn för tillfället. Anser inte att det är något fel med det.

Sen letar jag inte heller efter "volvo villa vovve", jag letar efter sommarflörtar och att få ha kul. Jag har ännu inte haft sex med någon av killarna, men en har jag träffat två gånger nu, och träffas vi nästa helg igen vill jag ha sex med honom.

Men jag kommer inte ta bort mina medlemskap för det, och det tycker jag inte att han behöver göra heller. Sålänge både jag och en eventuell partner använder kondom tycker jag inte att det är något problem att träffa andra, men kondom är dock ett krav från min sida.

Att du vill testa killen med ett annat konto kommer bara sluta i katastrof, för killen kommer nappa på flörten, komplimangerna och gilla att bli uppvaktad från annat håll. Det är så det funkar med nätdejting, man suger åt sig som en svamp av alla komplimanger, det har säkerligen även du gjort.

Jag säger som Samatha i Sex and the city: "until he say ´i love you´ your still fair game for others".

Lite så tänker jag. Varför stressa? Ta det som det kommer , ha kul och njut av situationen.

Om du vill ha bara han, säg det till honom. Säg "jag tycker om dig och vill bara träffa dig", och se vad han säger. Det är ärlighet. Håll inte på och rör till det med massa fejk-profiler och mindgames.
    Du har ju rätt såklart, jag vet ju det. Det handlar om feghet och dålig självkänsla från min sida till stor del tror jag.  Jo det där extra kontot, jag skriver inget till honom och har heller ingen profil som skulle attrahera honom så någonstans där har jag dragit gränsen i alla fall.
  • Anonym (SmåSmulan)

Nåväl, jag loggar in, varför ska jag hålla mig kan jag tycka, och hör av mig lite via sajten så får vi se om något händer, annars får jag väl chilla.

• Anonym (Tjej)

TS,

läste nu att ni träffats i ungefär 2 veckor.

Den killen jag träffat två gånger änsålänge,
    vi har pratat över nätet i en månad innan vi träffades första gången.

Och jag är absolut inte den som hoppar i säng med vem som helst, men jag har insett att jag mår bra av komplimanger och flörtar, vem gör inte det?

Jag har haft sex med två personer i mitt liv, jag är inte väldigt erfaren, men jag tar det som det kommer.

Två veckor är ingen tid alls egentligen, ta det lite lugnt och njut av situationen.
    Däremot kan du ju absolut säga till honom att du gillar honom för att se vad du får för respons.

Men om du stressar fram kommer han bara springa.

Fortsätt du kika på din sida du med, flörta med någon annan och ta det som det kommer.

Njut av situationen, nätdejting är ju faktiskt helt fantastiskt!!

• Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-12 14:49:41 följande:
    TS,

läste nu att ni träffats i ungefär 2 veckor.

Den killen jag träffat två gånger änsålänge,
    vi har pratat över nätet i en månad innan vi träffades första gången.
    Som här då, väldigt mycket kontakt innan vi sågs. Tack för råden, jag ska försöka hålla mig till dom. Och du, lycka till själv
Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten