• Anonym (SmåSmulan)

Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten

När Ni träffat någon som är intressant, hur snabbt slutar Ni logga in då? Jag tycker det är skitsvårt! Jag har träffat en kille från nätet i två veckor nu, totalt kanske vi har setts 4-5 ggr. Han loggar regelbundet in på kontaktsidan. Själv har jag varit så fräck så jag skapat ett annat alias enbart för att kolla om han fortfarande loggar in för att på så sätt få en hint om han är seriös med mig eller inte. Till saken hörs att vi hörs massor varje dag på många olika sätt och pratar i telefon och längtar efter varandra och sånt..  ja, åtminstone som det sägs då i alla fall  :) Jag börjar blir skitintresserad av den här killen men han är försiktig och jag också, samtidigt som jag som sagt börjar bli lite mer intresserad på riktigt... och jag har inte lust att dela säng med någon som kanske även är med andra. Det är alltså så att vi börjat ha sex.

Det här skitjobbiga "snacket".. Jag tänker att skitsamma om han träffar andra då, jag är ju inte KÄR och blir jag det får jag ställa mer krav då kanske. Men samtidigt vill jag ställa krav NU men vill heller inte skrämma bort honom. Jag menar, jag tänker inte ha sex med någon annan men jag är heller inte beredd att börja umgås med kompisar tillsammans och träffa varandras barn och så redan..  vill ta det lugnt.

Hur skulle ni göra? Funderar på att logga in på sajten och skicka ett mail till honom där (något allmänt småkul eller nåt, som om jag använt den mailen i stället för hans jobbmail tex)  bara så han vet att jag ser att han är online och därefter bedömma om han tror han är hemlig eller om han är helt öppen med det. Bara det säger ju en hel del. Vet ju själv sen tidigare att man får relationer över nätet som man inte ens träffar men mailar med. Men det känns ju sådär att han loggat in två ggr nästan direkt efter att vi skiljts åt efter att vi varit med varandra. Låter puckat av mig det här, det märker jag ju när jag skriver..

Och ja jag vet, jag borde fråga rakt ut men jag är inte själv beredd och redo för det där snacket, jag orkar helt enkelt inte.

Men tar mer än gärna mot råd och erfarenheter.

• Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten
  • Anonym (SmåSmulan)

Ok nu är vi alltså båda online samtidigt, det här går ju lysande..

• Anonym (Tjej)
    Anonym (SmåSmulan) skrev 2010-06-12 14:52:37 följande:
    Och du, lycka till själv
    Tack Tack

Vi ska träffas nästa helg, eftersom vi bor en bit ifrån varandra i olika städer så får man planera lite mer.

Men just nu mår jag så jävla bra, haha, känner mig som en fjortis igen, för jag VET att på lördag kommer jag få sex. Haha.

Men ta det lite som det kommer, och se vart det leder. Mitt ordspråk är "det kan bara gå åt helvete". Dvs, allt annat än det är bara positivt
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-12 20:23:47 följande:
    Tack Tack

Vi ska träffas nästa helg, eftersom vi bor en bit ifrån varandra i olika städer så får man planera lite mer.

Men just nu mår jag så jävla bra, haha, känner mig som en fjortis igen, för jag VET att på lördag kommer jag få sex. Haha.

Men ta det lite som det kommer, och se vart det leder. Mitt ordspråk är "det kan bara gå åt helvete". Dvs, allt annat än det är bara positivt
    Förstår precis hur du känner
    Mitt problem att nu när jag bestämt mig för att fortsätta glo på min sida så kommer jag säkert träffa någon  - för jag klarar inte halvdant, allt eller inget stämmer bättre på mig. Fast jag vill ju egentligen ha honom, tror jag. eller så känns det så nu bara för att han äger mig i tysthet. Men han var ju så skön bland annat  
  • Nyfiken gul

alltså.. man äger inte varandra för att man haft någon form av relation i två veckor... så att tycka att man ska stänga ner sidor och sånt efter lite mailande och lite små dejter - nä det känns inte okej för min del.

jag träffade min man på nätet och jag hade kontakt på nätsajten länge för att ha kontakt med dom jag blivit kompis med - likväl gjorde min man. dock valde vi gemensamt att hänvisa alla kompisar till MSN och mail efter ett tag - det kändes mer korrekt efter vi förlovat oss.

om du inte vågar/vill prata med honom om det här så får du leva med ångesten över hans baktankar - enkel logik...

om du vill ha honom måste du tala om det, annars kanske han inte tror att du är intresserad och fortsätter leta. Du måste tänka på att din osäkerhet smittar av sig...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym (vilda)

Hm jag är fortfarande inloggad varje dag,han med...vi skickar mess där ibland nu senast skrev jag att han skulle byta bild haha,den han har är så ful Vi är ett par sedan 2 månader tbx

• Anonym (SmåSmulan)
    Nyfiken gul skrev 2010-06-12 20:48:32 följande:
    alltså.. man äger inte varandra för att man haft någon form av relation i två veckor... så att tycka att man ska stänga ner sidor och sånt efter lite mailande och lite små dejter - nä det känns inte okej för min del.

jag träffade min man på nätet och jag hade kontakt på nätsajten länge för att ha kontakt med dom jag blivit kompis med - likväl gjorde min man. dock valde vi gemensamt att hänvisa alla kompisar till MSN och mail efter ett tag - det kändes mer korrekt efter vi förlovat oss.

om du inte vågar/vill prata med honom om det här så får du leva med ångesten över hans baktankar - enkel logik...

om du vill ha honom måste du tala om det, annars kanske han inte tror att du är intresserad och fortsätter leta. Du måste tänka på att din osäkerhet smittar av sig...
    Jag tycker inte att jag alls har uttryckt att jag tycker man "äger varandra" , vad jag tycker är att om man börjar ses och har sex och pratar mailar smsar hela dagarna så kanske man inte loggar in nästan varje dag på sajten. Men uppenbarligen gör alla annorlunda och det var den frågan jag hade när jag startade tråden.
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (vilda) skrev 2010-06-12 20:49:16 följande:
    Hm jag är fortfarande inloggad varje dag,han med...vi skickar mess där ibland nu senast skrev jag att han skulle byta bild haha,den han har är så ful Vi är ett par sedan 2 månader tbx
    Jaså? Men är ni båda reggade då att ni söker en partner? Eller söker vänner?
  • Anonym

frågan är ju förstås också relevant beroende på hur er relation ser ut.  Anser ni er vara flickvän och pojkvän så kan ju frågan vara berättigad om hur ofta man ska vara inloggad.

Har ni däremot inte kommit så långt än i er relation så är var och en fri att göra som dom vill. Och du har ju också fått olika svar i tråden på hur folk har gjort.

• Anonym (SmåSmulan)
    Anonym skrev 2010-06-12 21:26:17 följande:
    frågan är ju förstås också relevant beroende på hur er relation ser ut.  Anser ni er vara flickvän och pojkvän så kan ju frågan vara berättigad om hur ofta man ska vara inloggad.

Har ni däremot inte kommit så långt än i er relation så är var och en fri att göra som dom vill. Och du har ju också fått olika svar i tråden på hur folk har gjort.
    Vi har inte pratat om det så det är ju sant det du säger. Å andra sidan har jag inte haft ett enda förhållande i vuxen ålder där vi pratat om att vi nu är pojk och flickvän, det har blivit lite självklart efter ett tag. Fast vi har ju inte träffats så länge än.
  • Anonym

Min synpunkt.

Jag har träffat min man på dejtingsite för fyra år sedan.
    Hade jag varit i början av 20 års åldern så kanske man fått räkna med det som du råkat utför.

MEN, jag hade inte tyckt det var ok att man fortfarande var online efter man träffats ett par gånger plus som du skriver " längtar efter varandra".

Nej, man träffar inte flera samtidigt tycker jag. Uppenbarligen tycker andra annat, men så är det i livet.
    Jag hade definitivt dragit öronen åt mig om han fortfarande efter vi dejtat flera gånger haft kontakt med andra.... framförallt när vi "längtar efter varandra"......

Jag skulle inte lägga ner tid på en massa "spel", jag vill veta om man ska dejta ett tag och ser hur det går. Och samtidigt dejtar man inte flera andra. Sen kanske min dejt inte blir bra, men då får man finna sig i det..

Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten