• Anonym (SmåSmulan)

Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten

När Ni träffat någon som är intressant, hur snabbt slutar Ni logga in då? Jag tycker det är skitsvårt! Jag har träffat en kille från nätet i två veckor nu, totalt kanske vi har setts 4-5 ggr. Han loggar regelbundet in på kontaktsidan. Själv har jag varit så fräck så jag skapat ett annat alias enbart för att kolla om han fortfarande loggar in för att på så sätt få en hint om han är seriös med mig eller inte. Till saken hörs att vi hörs massor varje dag på många olika sätt och pratar i telefon och längtar efter varandra och sånt..  ja, åtminstone som det sägs då i alla fall  :) Jag börjar blir skitintresserad av den här killen men han är försiktig och jag också, samtidigt som jag som sagt börjar bli lite mer intresserad på riktigt... och jag har inte lust att dela säng med någon som kanske även är med andra. Det är alltså så att vi börjat ha sex.

Det här skitjobbiga "snacket".. Jag tänker att skitsamma om han träffar andra då, jag är ju inte KÄR och blir jag det får jag ställa mer krav då kanske. Men samtidigt vill jag ställa krav NU men vill heller inte skrämma bort honom. Jag menar, jag tänker inte ha sex med någon annan men jag är heller inte beredd att börja umgås med kompisar tillsammans och träffa varandras barn och så redan..  vill ta det lugnt.

Hur skulle ni göra? Funderar på att logga in på sajten och skicka ett mail till honom där (något allmänt småkul eller nåt, som om jag använt den mailen i stället för hans jobbmail tex)  bara så han vet att jag ser att han är online och därefter bedömma om han tror han är hemlig eller om han är helt öppen med det. Bara det säger ju en hel del. Vet ju själv sen tidigare att man får relationer över nätet som man inte ens träffar men mailar med. Men det känns ju sådär att han loggat in två ggr nästan direkt efter att vi skiljts åt efter att vi varit med varandra. Låter puckat av mig det här, det märker jag ju när jag skriver..

Och ja jag vet, jag borde fråga rakt ut men jag är inte själv beredd och redo för det där snacket, jag orkar helt enkelt inte.

Men tar mer än gärna mot råd och erfarenheter.

• Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten
  • Anonym (tess)

Jag träffade min sambo via en ren dejtingsajt (ni verkar vara på en sajt där man söker vänner också) och han hade i princip lagt ner dejtingen när vi träffades. Själv var jag lite bränd sedan innan, så jag väntade några veckor iaf och var även på dejt med en annan kille i början (den var dock bestämd innan jag hade träffat min sambo live).

Men, jag dejtade en annan kille i 2 månader och han lade aldrig ner aktiviteten på sidan (jag gjorde det efter c:a 3 veckor). Jag tog aldrig upp det med honom för vi hördes av i stort sett dagligen och träffades så ofta det gick. Men, jag höll koll på hans aktiviteter för jag ville veta var jag hade honom. Det visade sig också att han inte var intresserad i slutändan.

I min värld lägger man ner dejtingprofiler när man anser sig vara i ett förhållande. Om du kan hålla dig, tycker jag att du skall vänta någon vecka till innan du tar upp ämnet med honom. Förhoppningsvis lägger han ner sitt dejtande under den tiden. Annars får du prata med honom om det stör dig.

Lycka till och hoppas det löser sig för er! Flört

• Anonym (SmåSmulan)
    Anonym skrev 2010-06-12 21:46:14 följande:

Min synpunkt.

Jag har träffat min man på dejtingsite för fyra år sedan.
    Hade jag varit i början av 20 års åldern så kanske man fått räkna med det som du råkat utför.

MEN, jag hade inte tyckt det var ok att man fortfarande var online efter man träffats ett par gånger plus som du skriver " längtar efter varandra".

Nej, man träffar inte flera samtidigt tycker jag. Uppenbarligen tycker andra annat, men så är det i livet.
    Jag hade definitivt dragit öronen åt mig om han fortfarande efter vi dejtat flera gånger haft kontakt med andra.... framförallt när vi "längtar efter varandra"......

Jag skulle inte lägga ner tid på en massa "spel", jag vill veta om man ska dejta ett tag och ser hur det går. Och samtidigt dejtar man inte flera andra. Sen kanske min dejt inte blir bra, men då får man finna sig i det..

Tack, känns skönt att du tycker så! Då finns det med andra ord fler som tycker jag jag
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (tess) skrev 2010-06-12 22:02:31 följande:
    Jag träffade min sambo via en ren dejtingsajt (ni verkar vara på en sajt där man söker vänner också) och han hade i princip lagt ner dejtingen när vi träffades. Själv var jag lite bränd sedan innan, så jag väntade några veckor iaf och var även på dejt med en annan kille i början (den var dock bestämd innan jag hade träffat min sambo live).

Men, jag dejtade en annan kille i 2 månader och han lade aldrig ner aktiviteten på sidan (jag gjorde det efter c:a 3 veckor). Jag tog aldrig upp det med honom för vi hördes av i stort sett dagligen och träffades så ofta det gick. Men, jag höll koll på hans aktiviteter för jag ville veta var jag hade honom. Det visade sig också att han inte var intresserad i slutändan.

I min värld lägger man ner dejtingprofiler när man anser sig vara i ett förhållande. Om du kan hålla dig, tycker jag att du skall vänta någon vecka till innan du tar upp ämnet med honom. Förhoppningsvis lägger han ner sitt dejtande under den tiden. Annars får du prata med honom om det stör dig.

Lycka till och hoppas det löser sig för er! Flört
    Tack för ditt svar :) Jo man får väl se hur det blir. Problemet här om man vill ha lite koll att det går inte, jag kan bara se om han är inloggad eller inte. Men jag försöker stå ut lite.  Om jag kan..
  • Anonym (häpp!)

Det var jag som skrev inlägg no 20.

Det handlar om respekt.

Man börjar väl bli för gammal, 42 år, men jag tycker ändå det handlar om respekt vid dejting.

Som någon skrev här så finns det alla varianter. Allt från dem som vill prova en massa till sådana som jag. Är man överens så är det bra.

Men inte sjutton så vill man att sin dejt träffar flera samtidigt.... Det skulle kännas som om man låg på någon sorts lista. Nej, då får det vara!

Får man fråga hur gammal du är?  Skäms

• Anonym (tess)
    Anonym (SmåSmulan) skrev 2010-06-12 22:06:25 följande:
    Tack för ditt svar :) Jo man får väl se hur det blir. Problemet här om man vill ha lite koll att det går inte, jag kan bara se om han är inloggad eller inte. Men jag försöker stå ut lite.  Om jag kan..
    Du kan inte se när han var inloggad senast?

Försök.. Iaf en vecka.
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (tess) skrev 2010-06-12 22:17:41 följande:
    Du kan inte se när han var inloggad senast?

Försök.. Iaf en vecka.
    Jo det kan jag se (mötesplatsen)
    Anonym (häpp!) skrev 2010-06-12 22:15:14 följande:
    Det var jag som skrev inlägg no 20.

Det handlar om respekt.

Man börjar väl bli för gammal, 42 år, men jag tycker ändå det handlar om respekt vid dejting.

Som någon skrev här så finns det alla varianter. Allt från dem som vill prova en massa till sådana som jag. Är man överens så är det bra.

Men inte sjutton så vill man att sin dejt träffar flera samtidigt.... Det skulle kännas som om man låg på någon sorts lista. Nej, då får det vara!

Får man fråga hur gammal du är?  Skäms
    Jag är strax under 40.
  • Anonym (tess)

Det är klart att man inte vill att den man dejtar skall träffa andra. Men, jag tycker att det är lite väl snabba ryck att begära det efter ett par dejter, som "häpp" skriver. Och jag är inte 20 utan 38 år.

• Anonym (SmåSmulan)

Ja i alla fall är det svårare än jag trott. Kollade exakt när vi sågs första gången och i morgon är det för två veckor sedan så det är inte så länge. Däremot har det varit rätt intensiva veckor kontaktmässigt sett och på andra sätt också..

Jag vill inte logga in just för att visa att jag just nu inte har behov av att prata / flörta / ha kontakt med flera, nu har han sin chans. Men jag blir irriterad om jag går och är mer lojal och om han visar sig vara en glidare av det större slaget kanske missar någon där inne..

Jag är i alla fall som jag är och blir irriterad eller sårad eller vad det nu är vad jag blir. Blir själv inte lika intresserad av att prata och svara på hans meddelanden när jag vet att han flirtar vidare.

Så synd! Önskar jag kunde bara glida med..

• Anonym (Tjej)

Den killen jag pratat ett tag med nu (över msn o liknande i 2 månader) och träffat två gånger, jag skickade en "flört " till honom på mötesplatsen strax efter vår första träff.

Jag tyckte det var ganska gulligt, jag är också medlem på Mötesplatsen och valde komplimangen "frestande som färska jordgubbar" haha...

Visst, den är lite löjlig, men han är ju faktiskt väldigt frestande...

Han hörde av sig och tackade för komplimangen. Sen dess har vi träffats en gång till och ska ev träffas på lördag igen. (Det är sagt så iaf.)

Men vi har inte kontakt varje dag. Han har väl sitt liv och jag mitt. Och jag är övertygad om att han pratar med andra på Mötesplatsen. Det gör ju även jag. Varför skulle man inte kunna?

Här har det varit ganska intesiva diskussioner på msn , dvs vi har pratat väldigt mkt i perioder, sen kan det gå några dagar. Vilket jag bara tycker är bra. Till slut har man ju inget att prata om känns det som om man skriver varje kväll, hela kvällen. Man har ju annat för sig än att bara sitta vid msn, eller hur?

Var lagom mycket rakt på, ge honom en komplimang. Kanske "du är den enda från mötesplatsen som fått mig att känna såhär". Det i sig är ju en komplimang samtidigt som det visar att du inte pratar med någon annan. Det kan ju öppna en dörr till diskussion kring det hela.

Säg att du gillar honom. Men var inte för mycket för tidigt. Då skrämmer du garanterat bara bort honom.

• Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-15 00:18:12 följande:

Den killen jag pratat ett tag med nu (över msn o liknande i 2 månader) och träffat två gånger, jag skickade en "flört " till honom på mötesplatsen strax efter vår första träff.

Jag tyckte det var ganska gulligt, jag är också medlem på Mötesplatsen och valde komplimangen "frestande som färska jordgubbar" haha...

Visst, den är lite löjlig, men han är ju faktiskt väldigt frestande...

Han hörde av sig och tackade för komplimangen. Sen dess har vi träffats en gång till och ska ev träffas på lördag igen. (Det är sagt så iaf.)

Men vi har inte kontakt varje dag. Han har väl sitt liv och jag mitt. Och jag är övertygad om att han pratar med andra på Mötesplatsen. Det gör ju även jag. Varför skulle man inte kunna?

Här har det varit ganska intesiva diskussioner på msn , dvs vi har pratat väldigt mkt i perioder, sen kan det gå några dagar. Vilket jag bara tycker är bra. Till slut har man ju inget att prata om känns det som om man skriver varje kväll, hela kvällen. Man har ju annat för sig än att bara sitta vid msn, eller hur?

Var lagom mycket rakt på, ge honom en komplimang. Kanske "du är den enda från mötesplatsen som fått mig att känna såhär". Det i sig är ju en komplimang samtidigt som det visar att du inte pratar med någon annan. Det kan ju öppna en dörr till diskussion kring det hela.

Säg att du gillar honom. Men var inte för mycket för tidigt. Då skrämmer du garanterat bara bort honom.

Tack för dina råd och kloka ord och lycka till med din dejt :) Hoppas bara att vi inte dejtar samma
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (SmåSmulan) skrev 2010-06-15 05:14:23 följande:
    Tack för dina råd och kloka ord och lycka till med din dejt :) Hoppas bara att vi inte dejtar samma
    Det tror jag inte med tanke på att du nämde din ålder så kan jag gissa på att din killes ålder är någonstanns runt samma,
    och det är lite äldre än både mig o han jag pratar med... Drömmer
  • Anonym

Jag träffade min kille genom en sajt kan man säga...lite svårt att förklara... Vi har varit tillsammans ett halvår... Det var han som tog upp det...Han sa att jag tar bort min sida nu då sa jag att det passar bra för jag tänker ta bort min med... Vi är ju mycket för att man ska ta ansvar för sig själv och jag vill inte tvinga in honom i något...Du kan ju säga till honom att du funderar på att ta bort sidan och se hur han reagerar på det:D Lycka till....Vill tillägga att jag bara läst TS...

• Anonym (SmåSmulan)

Ja.. det börjar bli orimligt just för att jag irriterar mig på det så mycket.. tänkte skicka ett mail där jag skriver:

"Varför fortsätter vi att träffas när vi båda fortfarande loggar in på mötesplatsen så himla ofta? Uppenbarligen har vi ju inte hittat det vi sökte"

Det är det enda jag kommer på med min dåliga fantasi... egentligen vill jag ju att han ska fattar att jag är intresserad men jag klarar inte av sånt här... fan... Jag loggar ju in nu för att han loggar in, så barnslig är jag...

Något tips vad jag kan skriva?

• Anonym
    Anonym (SmåSmulan) skrev 2010-06-17 18:29:34 följande:
    Ja.. det börjar bli orimligt just för att jag irriterar mig på det så mycket.. tänkte skicka ett mail där jag skriver:

"Varför fortsätter vi att träffas när vi båda fortfarande loggar in på mötesplatsen så himla ofta? Uppenbarligen har vi ju inte hittat det vi sökte"

Det är det enda jag kommer på med min dåliga fantasi... egentligen vill jag ju att han ska fattar att jag är intresserad men jag klarar inte av sånt här... fan... Jag loggar ju in nu för att han loggar in, så barnslig är jag...

"Jag är nyfiken på vad du gör på Mötesplatsen när du är inloggad där. Håller du kontakten med människor som du tidigare har mailat med och som du gillar som vänner eller letar du efter någon som du hoppas på att du ska klicka med? Om det är det senare alternativet så vill jag gärna veta det eftersom jag gillar dig och gärna skulle vilja utveckla vår relation."
  • Anonym

Nää så kan du inte skriva. Alldeles för agressivt och väldigt oattraktivt (förstår hur du känner dock).

Kan ni inte prata om det istället? Det blir ofta så fel om man skriver. Om du nu känner att du måste skriva kan du väl säga att du känner att det inte är så intressant att gå in på sidan längre och fråga vad han känner. Då har du inte sagt för mycket, men ändå påpekat grejen liksom.
  • Anonym (SmåSmulan)

Tack  för jättebra svar (hann starta en annan tråd också, trodde inte skulle gå in på den här)  saken är att vi inte har träffats länge och inte ens nämnt något om att vi är tillsammans eller tycker om varandra eller något alls. Jag kan nog låta lite aggressiv för att jag blir så osäker. I början var det kram kram i alla men inte nu så jag tror nog inte han är intresserad på riktigt längre.

Jag är en sån fegis!!

Nya tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m53102988.html

• Anonym (tess)

Jag tror inte att det är någon bra idé att ta upp det per mail av den anledningen att om det uppfattas fel, så har du inte möjlighet att förklara. Du kan inte avläsa reaktioner och kroppsspråk.

Om du vill ta det per mail, skriv inte det du skrev här om du vill fortsätta träffa killen. Det låter lite hårt, så det kan skrämma bort honom. Jag förstår att du är frustrerad. Det hade jag också varit i din sits. Tyvärr har jag inga förslag på vad du skall säga eller skriva till killen. Är skitkass på sånt här.

Hoppas killen inser att det är dig han skall vara med!
  • Anonym (Ledsen)

Hej.
    Jag"kvinnan" träffade min sambo genom en kontaktannons för ca 10 år sedan,vårt förhållande har gått lite upp och ner,men till saken hör att så fort vi får det dåligt så går
    han ut på nätet och skriver med andra,nu sist så hade han haft en sida på en sex sajt i ca
    2 år tillb dit han loggat in lite nu och då,jag kände att ngt var fel och hittatde allt. Fick en chock....men enligt honom själv har han inte träffat ngn fysiskt men det räcker att han suttit
    mentalt och aktivt skrivit med andra kvinnor. Jag tror en del som börjar med nät dejting tyvärr blir fst i den anonyma kostym dem sätter på sig och tycker det är spännande.
    Men det är inte så kul för den som står bredvid och vill vara seriös

• Anonym (Tjej)

Grejen är ju att du inte kan begära att han ska sluta logga in på dejtingsajten.

Däremot kan du vara ärlig och prata med honom. (Inte skicka ett meddelande).
    Säg att du vill träffas, ta en fika på stan eller vad som helst, och säg som det är.

• Anonym (Tjej)

TS, hur har det gått? Har du pratat med killen?

Jag har träffat "min" nätdejt igen, vi var ute o dansade i helgen och hamnade till slut hemma hos honom. Det ligger givetvis mycket i hur man är som person och vilka värderingar man har, hur snabbt man vill gå fram etc, jag tycker inget är fel, det är väldigt individuellt vad som funkar.

Men en sak har jag lärt mig, både av killar jag dejtat och mina närmsta killkompisar:
    finns ett ordspråk som heter nått i stil med : "snälla flickor får inte kyssa vackra pojkar", min poäng är, sitt inte och vänta på att han ska höra av sig, att han ska ta första steget, att han ska ringa, etc etc etc.
    Vill du ha något, så ta det. Många killar upplever det dessutom som väldigt sexigt när kvinnor tar för sig och visar vad de vill.

I lördags skickade jag ett sms med texten "jag ska ut och festa ikväll, jag vill ha roligt, vill du vara med?"
    Ganska solklart vad jag menade med den meningen, men det var rakt på sak och bollen låg hos killen. Förstår du tankegången?

Jag (som också är medlem på mötesplatsen) har loggat in på sidan sen jag träffade killen sist, och det har säkerligen även han gjort. Varför skulle man inte kunna?

Ta det lite steg för steg och se vart det leder, men var ärlig.

Om du upplever att han inte förstår dig, tala klarspråk. Killar kan ibland vara lite tröga
    Säg inte bara vad du vill, visa vad du vill!

Ta för dig. Ingen snygg karl kommer ringa på din dörr och fråga om du vill gifta dig. Ge dig ut själv och kom på vad du vill ha, sen får du jobba lite för att få det.

Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten