• Anonym (tess)

Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten

Jag träffade min sambo via en ren dejtingsajt (ni verkar vara på en sajt där man söker vänner också) och han hade i princip lagt ner dejtingen när vi träffades. Själv var jag lite bränd sedan innan, så jag väntade några veckor iaf och var även på dejt med en annan kille i början (den var dock bestämd innan jag hade träffat min sambo live).

Men, jag dejtade en annan kille i 2 månader och han lade aldrig ner aktiviteten på sidan (jag gjorde det efter c:a 3 veckor). Jag tog aldrig upp det med honom för vi hördes av i stort sett dagligen och träffades så ofta det gick. Men, jag höll koll på hans aktiviteter för jag ville veta var jag hade honom. Det visade sig också att han inte var intresserad i slutändan.

I min värld lägger man ner dejtingprofiler när man anser sig vara i ett förhållande. Om du kan hålla dig, tycker jag att du skall vänta någon vecka till innan du tar upp ämnet med honom. Förhoppningsvis lägger han ner sitt dejtande under den tiden. Annars får du prata med honom om det stör dig.

Lycka till och hoppas det löser sig för er! Flört

• Anonym (tess)
    Anonym (SmåSmulan) skrev 2010-06-12 22:06:25 följande:
    Tack för ditt svar :) Jo man får väl se hur det blir. Problemet här om man vill ha lite koll att det går inte, jag kan bara se om han är inloggad eller inte. Men jag försöker stå ut lite.  Om jag kan..
    Du kan inte se när han var inloggad senast?

Försök.. Iaf en vecka.
  • Anonym (tess)

Det är klart att man inte vill att den man dejtar skall träffa andra. Men, jag tycker att det är lite väl snabba ryck att begära det efter ett par dejter, som "häpp" skriver. Och jag är inte 20 utan 38 år.

• Anonym (tess)
    Anonym (SmåSmulan) skrev 2010-06-17 18:29:34 följande:
    Ja.. det börjar bli orimligt just för att jag irriterar mig på det så mycket.. tänkte skicka ett mail där jag skriver:

"Varför fortsätter vi att träffas när vi båda fortfarande loggar in på mötesplatsen så himla ofta? Uppenbarligen har vi ju inte hittat det vi sökte"

Det är det enda jag kommer på med min dåliga fantasi... egentligen vill jag ju att han ska fattar att jag är intresserad men jag klarar inte av sånt här... fan... Jag loggar ju in nu för att han loggar in, så barnslig är jag...

Något tips vad jag kan skriva?
    Jag tror inte att det är någon bra idé att ta upp det per mail av den anledningen att om det uppfattas fel, så har du inte möjlighet att förklara. Du kan inte avläsa reaktioner och kroppsspråk.

Om du vill ta det per mail, skriv inte det du skrev här om du vill fortsätta träffa killen. Det låter lite hårt, så det kan skrämma bort honom. Jag förstår att du är frustrerad. Det hade jag också varit i din sits. Tyvärr har jag inga förslag på vad du skall säga eller skriva till killen. Är skitkass på sånt här.

Hoppas killen inser att det är dig han skall vara med!
Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten