Inlägg från: Anonym (SmåSmulan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SmåSmulan)

Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten

När Ni träffat någon som är intressant, hur snabbt slutar Ni logga in då? Jag tycker det är skitsvårt! Jag har träffat en kille från nätet i två veckor nu, totalt kanske vi har setts 4-5 ggr. Han loggar regelbundet in på kontaktsidan. Själv har jag varit så fräck så jag skapat ett annat alias enbart för att kolla om han fortfarande loggar in för att på så sätt få en hint om han är seriös med mig eller inte. Till saken hörs att vi hörs massor varje dag på många olika sätt och pratar i telefon och längtar efter varandra och sånt..  ja, åtminstone som det sägs då i alla fall  :) Jag börjar blir skitintresserad av den här killen men han är försiktig och jag också, samtidigt som jag som sagt börjar bli lite mer intresserad på riktigt... och jag har inte lust att dela säng med någon som kanske även är med andra. Det är alltså så att vi börjat ha sex.

Det här skitjobbiga "snacket".. Jag tänker att skitsamma om han träffar andra då, jag är ju inte KÄR och blir jag det får jag ställa mer krav då kanske. Men samtidigt vill jag ställa krav NU men vill heller inte skrämma bort honom. Jag menar, jag tänker inte ha sex med någon annan men jag är heller inte beredd att börja umgås med kompisar tillsammans och träffa varandras barn och så redan..  vill ta det lugnt.

Hur skulle ni göra? Funderar på att logga in på sajten och skicka ett mail till honom där (något allmänt småkul eller nåt, som om jag använt den mailen i stället för hans jobbmail tex)  bara så han vet att jag ser att han är online och därefter bedömma om han tror han är hemlig eller om han är helt öppen med det. Bara det säger ju en hel del. Vet ju själv sen tidigare att man får relationer över nätet som man inte ens träffar men mailar med. Men det känns ju sådär att han loggat in två ggr nästan direkt efter att vi skiljts åt efter att vi varit med varandra. Låter puckat av mig det här, det märker jag ju när jag skriver..

Och ja jag vet, jag borde fråga rakt ut men jag är inte själv beredd och redo för det där snacket, jag orkar helt enkelt inte.

Men tar mer än gärna mot råd och erfarenheter.

• Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten
  • Anonym (SmåSmulan)

Ja man funkar kanske olika. Själv känner jag att jag vill liksom visa att jag inte ligger runt, man behöver ju inte vara dökär för att hålla sig till en i taget kan ju jag tycka. Om han märker (om han nu gör det...) att jag inte är inloggad så borde han ju fatta en del.. fast det är väl det det... att män och kvinnor inte alltid förstår sig på varandra Men då kanske jag också ska ta och vara inloggad då...för lite sur blir jag ju..  Men förstår du mitt dilemma? Jag klarar mig utan sajten som det är nu och vill ju såklart att han också ska göra det.

Om jag berättar hur jag känner så blir det ju det där snacket som jag inte orkar ha riktigt ännu.. puh..

Vilka problem va?

Men du loggade in regelbundet även när du träffade någon som du blev fysisk med och personen i fråga visst om det? Sa han inget?

• Anonym (SmåSmulan)

Alltså, jag är så trött på SPEL... och nu känns det som om man är där igen.... det kanske inte går utan...

• Anonym (SmåSmulan)
    Heffa skrev 2010-06-12 14:30:53 följande:
    Jag är sambo sen 2 månader tillbaka. Jag loggar fortfarande in ibland. Inte för att jag fortfrande "letar" utan för att jag har massa roliga människor där som jag lärt känna.

Så länge man håller det på en kompisnivå så förstår jag inte varför man inte skulle kunna vara kvar.

Jag har ändrat min presentation, nu mera står det att jag har hittat mannen i mitt liv, inte är intresserad av att få kontakt med nya människor här utan vill behålla kontakten med vissa gamla.
    Ok, fast då har du ju ändrat vad du söker som sagt och det är ju superbra om det funkar för Er.

Fast han söker fortfarande en partner.. eller fortfarande och fortfarande.. bara två veckor men ändå.. kan väl inte vara så svårt att hålla sig borta därifrån ett tag kan man tycka. Men jag kanske överreagerar.. man känner sig ju inte så uppskattad i alla fall.
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-12 14:37:34 följande:
    Jag har medlemskap på tre olika dejtingsidor på nätet. Har träffat 4 killar "på riktigt", pratar med flertalet på msn för tillfället. Anser inte att det är något fel med det.

Sen letar jag inte heller efter "volvo villa vovve", jag letar efter sommarflörtar och att få ha kul. Jag har ännu inte haft sex med någon av killarna, men en har jag träffat två gånger nu, och träffas vi nästa helg igen vill jag ha sex med honom.

Men jag kommer inte ta bort mina medlemskap för det, och det tycker jag inte att han behöver göra heller. Sålänge både jag och en eventuell partner använder kondom tycker jag inte att det är något problem att träffa andra, men kondom är dock ett krav från min sida.

Att du vill testa killen med ett annat konto kommer bara sluta i katastrof, för killen kommer nappa på flörten, komplimangerna och gilla att bli uppvaktad från annat håll. Det är så det funkar med nätdejting, man suger åt sig som en svamp av alla komplimanger, det har säkerligen även du gjort.

Jag säger som Samatha i Sex and the city: "until he say ´i love you´ your still fair game for others".

Lite så tänker jag. Varför stressa? Ta det som det kommer , ha kul och njut av situationen.

Om du vill ha bara han, säg det till honom. Säg "jag tycker om dig och vill bara träffa dig", och se vad han säger. Det är ärlighet. Håll inte på och rör till det med massa fejk-profiler och mindgames.
    Du har ju rätt såklart, jag vet ju det. Det handlar om feghet och dålig självkänsla från min sida till stor del tror jag.  Jo det där extra kontot, jag skriver inget till honom och har heller ingen profil som skulle attrahera honom så någonstans där har jag dragit gränsen i alla fall.
  • Anonym (SmåSmulan)

Nåväl, jag loggar in, varför ska jag hålla mig kan jag tycka, och hör av mig lite via sajten så får vi se om något händer, annars får jag väl chilla.

• Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-12 14:49:41 följande:
    TS,

läste nu att ni träffats i ungefär 2 veckor.

Den killen jag träffat två gånger änsålänge,
    vi har pratat över nätet i en månad innan vi träffades första gången.
    Som här då, väldigt mycket kontakt innan vi sågs. Tack för råden, jag ska försöka hålla mig till dom. Och du, lycka till själv
  • Anonym (SmåSmulan)

Ok nu är vi alltså båda online samtidigt, det här går ju lysande..

• Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-12 20:23:47 följande:
    Tack Tack

Vi ska träffas nästa helg, eftersom vi bor en bit ifrån varandra i olika städer så får man planera lite mer.

Men just nu mår jag så jävla bra, haha, känner mig som en fjortis igen, för jag VET att på lördag kommer jag få sex. Haha.

Men ta det lite som det kommer, och se vart det leder. Mitt ordspråk är "det kan bara gå åt helvete". Dvs, allt annat än det är bara positivt
    Förstår precis hur du känner
    Mitt problem att nu när jag bestämt mig för att fortsätta glo på min sida så kommer jag säkert träffa någon  - för jag klarar inte halvdant, allt eller inget stämmer bättre på mig. Fast jag vill ju egentligen ha honom, tror jag. eller så känns det så nu bara för att han äger mig i tysthet. Men han var ju så skön bland annat  
  • Anonym (SmåSmulan)
    Nyfiken gul skrev 2010-06-12 20:48:32 följande:
    alltså.. man äger inte varandra för att man haft någon form av relation i två veckor... så att tycka att man ska stänga ner sidor och sånt efter lite mailande och lite små dejter - nä det känns inte okej för min del.

jag träffade min man på nätet och jag hade kontakt på nätsajten länge för att ha kontakt med dom jag blivit kompis med - likväl gjorde min man. dock valde vi gemensamt att hänvisa alla kompisar till MSN och mail efter ett tag - det kändes mer korrekt efter vi förlovat oss.

om du inte vågar/vill prata med honom om det här så får du leva med ångesten över hans baktankar - enkel logik...

om du vill ha honom måste du tala om det, annars kanske han inte tror att du är intresserad och fortsätter leta. Du måste tänka på att din osäkerhet smittar av sig...
    Jag tycker inte att jag alls har uttryckt att jag tycker man "äger varandra" , vad jag tycker är att om man börjar ses och har sex och pratar mailar smsar hela dagarna så kanske man inte loggar in nästan varje dag på sajten. Men uppenbarligen gör alla annorlunda och det var den frågan jag hade när jag startade tråden.
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (vilda) skrev 2010-06-12 20:49:16 följande:
    Hm jag är fortfarande inloggad varje dag,han med...vi skickar mess där ibland nu senast skrev jag att han skulle byta bild haha,den han har är så ful Vi är ett par sedan 2 månader tbx
    Jaså? Men är ni båda reggade då att ni söker en partner? Eller söker vänner?
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym skrev 2010-06-12 21:26:17 följande:
    frågan är ju förstås också relevant beroende på hur er relation ser ut.  Anser ni er vara flickvän och pojkvän så kan ju frågan vara berättigad om hur ofta man ska vara inloggad.

Har ni däremot inte kommit så långt än i er relation så är var och en fri att göra som dom vill. Och du har ju också fått olika svar i tråden på hur folk har gjort.
    Vi har inte pratat om det så det är ju sant det du säger. Å andra sidan har jag inte haft ett enda förhållande i vuxen ålder där vi pratat om att vi nu är pojk och flickvän, det har blivit lite självklart efter ett tag. Fast vi har ju inte träffats så länge än.
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym skrev 2010-06-12 21:46:14 följande:

Min synpunkt.

Jag har träffat min man på dejtingsite för fyra år sedan.
    Hade jag varit i början av 20 års åldern så kanske man fått räkna med det som du råkat utför.

MEN, jag hade inte tyckt det var ok att man fortfarande var online efter man träffats ett par gånger plus som du skriver " längtar efter varandra".

Nej, man träffar inte flera samtidigt tycker jag. Uppenbarligen tycker andra annat, men så är det i livet.
    Jag hade definitivt dragit öronen åt mig om han fortfarande efter vi dejtat flera gånger haft kontakt med andra.... framförallt när vi "längtar efter varandra"......

Jag skulle inte lägga ner tid på en massa "spel", jag vill veta om man ska dejta ett tag och ser hur det går. Och samtidigt dejtar man inte flera andra. Sen kanske min dejt inte blir bra, men då får man finna sig i det..

Tack, känns skönt att du tycker så! Då finns det med andra ord fler som tycker jag jag
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (tess) skrev 2010-06-12 22:02:31 följande:
    Jag träffade min sambo via en ren dejtingsajt (ni verkar vara på en sajt där man söker vänner också) och han hade i princip lagt ner dejtingen när vi träffades. Själv var jag lite bränd sedan innan, så jag väntade några veckor iaf och var även på dejt med en annan kille i början (den var dock bestämd innan jag hade träffat min sambo live).

Men, jag dejtade en annan kille i 2 månader och han lade aldrig ner aktiviteten på sidan (jag gjorde det efter c:a 3 veckor). Jag tog aldrig upp det med honom för vi hördes av i stort sett dagligen och träffades så ofta det gick. Men, jag höll koll på hans aktiviteter för jag ville veta var jag hade honom. Det visade sig också att han inte var intresserad i slutändan.

I min värld lägger man ner dejtingprofiler när man anser sig vara i ett förhållande. Om du kan hålla dig, tycker jag att du skall vänta någon vecka till innan du tar upp ämnet med honom. Förhoppningsvis lägger han ner sitt dejtande under den tiden. Annars får du prata med honom om det stör dig.

Lycka till och hoppas det löser sig för er! Flört
    Tack för ditt svar :) Jo man får väl se hur det blir. Problemet här om man vill ha lite koll att det går inte, jag kan bara se om han är inloggad eller inte. Men jag försöker stå ut lite.  Om jag kan..
  • Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (tess) skrev 2010-06-12 22:17:41 följande:
    Du kan inte se när han var inloggad senast?

Försök.. Iaf en vecka.
    Jo det kan jag se (mötesplatsen)
    Anonym (häpp!) skrev 2010-06-12 22:15:14 följande:
    Det var jag som skrev inlägg no 20.

Det handlar om respekt.

Man börjar väl bli för gammal, 42 år, men jag tycker ändå det handlar om respekt vid dejting.

Som någon skrev här så finns det alla varianter. Allt från dem som vill prova en massa till sådana som jag. Är man överens så är det bra.

Men inte sjutton så vill man att sin dejt träffar flera samtidigt.... Det skulle kännas som om man låg på någon sorts lista. Nej, då får det vara!

Får man fråga hur gammal du är?  Skäms
    Jag är strax under 40.
  • Anonym (SmåSmulan)

Ja i alla fall är det svårare än jag trott. Kollade exakt när vi sågs första gången och i morgon är det för två veckor sedan så det är inte så länge. Däremot har det varit rätt intensiva veckor kontaktmässigt sett och på andra sätt också..

Jag vill inte logga in just för att visa att jag just nu inte har behov av att prata / flörta / ha kontakt med flera, nu har han sin chans. Men jag blir irriterad om jag går och är mer lojal och om han visar sig vara en glidare av det större slaget kanske missar någon där inne..

Jag är i alla fall som jag är och blir irriterad eller sårad eller vad det nu är vad jag blir. Blir själv inte lika intresserad av att prata och svara på hans meddelanden när jag vet att han flirtar vidare.

Så synd! Önskar jag kunde bara glida med..

• Anonym (SmåSmulan)
    Anonym (Tjej) skrev 2010-06-15 00:18:12 följande:

Den killen jag pratat ett tag med nu (över msn o liknande i 2 månader) och träffat två gånger, jag skickade en "flört " till honom på mötesplatsen strax efter vår första träff.

Jag tyckte det var ganska gulligt, jag är också medlem på Mötesplatsen och valde komplimangen "frestande som färska jordgubbar" haha...

Visst, den är lite löjlig, men han är ju faktiskt väldigt frestande...

Han hörde av sig och tackade för komplimangen. Sen dess har vi träffats en gång till och ska ev träffas på lördag igen. (Det är sagt så iaf.)

Men vi har inte kontakt varje dag. Han har väl sitt liv och jag mitt. Och jag är övertygad om att han pratar med andra på Mötesplatsen. Det gör ju även jag. Varför skulle man inte kunna?

Här har det varit ganska intesiva diskussioner på msn , dvs vi har pratat väldigt mkt i perioder, sen kan det gå några dagar. Vilket jag bara tycker är bra. Till slut har man ju inget att prata om känns det som om man skriver varje kväll, hela kvällen. Man har ju annat för sig än att bara sitta vid msn, eller hur?

Var lagom mycket rakt på, ge honom en komplimang. Kanske "du är den enda från mötesplatsen som fått mig att känna såhär". Det i sig är ju en komplimang samtidigt som det visar att du inte pratar med någon annan. Det kan ju öppna en dörr till diskussion kring det hela.

Säg att du gillar honom. Men var inte för mycket för tidigt. Då skrämmer du garanterat bara bort honom.

Tack för dina råd och kloka ord och lycka till med din dejt :) Hoppas bara att vi inte dejtar samma
  • Anonym (SmåSmulan)

Ja.. det börjar bli orimligt just för att jag irriterar mig på det så mycket.. tänkte skicka ett mail där jag skriver:

"Varför fortsätter vi att träffas när vi båda fortfarande loggar in på mötesplatsen så himla ofta? Uppenbarligen har vi ju inte hittat det vi sökte"

Det är det enda jag kommer på med min dåliga fantasi... egentligen vill jag ju att han ska fattar att jag är intresserad men jag klarar inte av sånt här... fan... Jag loggar ju in nu för att han loggar in, så barnslig är jag...

Något tips vad jag kan skriva?

• Anonym (SmåSmulan)

Tack  för jättebra svar (hann starta en annan tråd också, trodde inte skulle gå in på den här)  saken är att vi inte har träffats länge och inte ens nämnt något om att vi är tillsammans eller tycker om varandra eller något alls. Jag kan nog låta lite aggressiv för att jag blir så osäker. I början var det kram kram i alla men inte nu så jag tror nog inte han är intresserad på riktigt längre.

Jag är en sån fegis!!

Nya tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m53102988.html

Svar på tråden Ni som dejtar på nätet - när slutar Ni logga in på dejtingsajten