• Klarabella89

Vad ska man göra? Har gått ner till normalvikt enligt BMI men ingen äl snälla hjälp mig

Har nu gått ner 8kg så nu ligger jag på BMI 24. Snälla finns det något man kan göra för att få äl igen? Får inte hjälp av läkaren för att det inte gått 1 år än. Plus att min sambo vill inte göra en utredning på honom han känner sig fönedrad då =/ Har blivit gravid med honom en gång innan precis efter p-piller stop men slutade i missfall. Så snälla någon kan väl hjälpa mig? Och säga vad man kan göra för att få igång äl?

• Svar på tråden Vad ska man göra? Har gått ner till normalvikt enligt BMI men ingen äl snälla hjälp mig
  • Knasiga morsan

Har du ingen mens eller så överhuvudtaget trots att du har normalvikt? Jag misstänker att du varit hos läkare för att få konstaterad pco, men hon/han kan inte berätta hur du skulle kunna få igång din äl? För när du skriver om att de inte hjälper dig förrän det gått 1 år, handlar det om ivf då?

För jag menar, om du inte ens har mens så skulle du kunna få medicin utskriven av din gynekolog som ska göra att du framkallar mens, hmm, minns bara inte vad de heter.. Jag har nämligen gått på sådana och det är en kur man tar på 10 dagar och sedan två eller tre dagar efter man slutat på kuren så kommer mensen. Det menade min gynekolog på att det KAN bidra att mensen och äl kommer igång nämligen!

Mjoo, jag kan förstå din sambo att han inte vill genomgå en utredning det är ju som sagt känsligt även för killar...

Men jag vet inte några sådana där bra tips på hur man får igång äl, hoppas någon här inne kan komma med bra tips!

Det lilla lustiga är att jag har pco-s och gick ner i vikt från 132 kg till 102 kg och blev spontant gravid efter flera års av mens-uppehåll...

• Klarabella89

Nee jag kunde inte få hjälp med att försöka framkalla äl förens om man försökt i 1 år och eftersom min sambo inte vill undersöka sig så blir det ju svårt de me :S Nee jag har inte fått något att framkalla mensen med vad är de? Har haft mens men det tog fem månader mellan de två senaste mensen och nu efter den sista mensen så har det gått tre månader.

• KälskarT

Hej! Jag tycker att du ska byta gynekolog. Jag har pco men ägglossning oftare än dig och har inte försökt ett år. Jag har ändå påbörjat behandling med pergotime som förhoppningsvis ska stimulera ägglossning. Min sambo har inte gått igenom någon utredning heller men det kan iofs bero på att jag har varit gravid en gång men det slutade i missfall. Lycka till! /K

• Klarabella89

Länstinget gynmottagning tar inte in mig och privat gyn finns bara en här i närheten. Och han sa att jag kommer bli bättre och kommer återgå till det normala eller på två gyn mottagningar har de sagt de. eftersom jag gick upp 13kg på kanske 2-3 månader för jag frossade i mig godis och skit för jag fick missfall fast gick ju upp lite när jag var gravid med. Men har gått ner 8kg av de nu. Tror ni verkligen det kan va så? isf har jag ju 5kg kvar att gå ner. Har ni hört något om de fall det kan va så att det kan bli bra igen bara jag går ner till min vanliga vikt? Blodproven var normala värden förutom ett var lite högre men det trodde de var för att jag gått upp så fort. Såg att någon mer hade skrivit att hon hade samma problem men det verkar vara så enligt en som skrev såg jag att de på gyn inte kunde något om pco? Men tycker konstigt att två stycken på två olika ställen sagt såhär till mig.

Svar på tråden Vad ska man göra? Har gått ner till normalvikt enligt BMI men ingen äl snälla hjälp mig