när våra son var kring året började han med bitas.
oroa dig inte över vad som kommer hända på dagis, vi berättade när han skulle skolas in och det är ett jättevanligt problem och dagiset kan hantera detta!!
vi har dagmamma och det har hänt att sonen bitit barn där, visst det är jobbigt och pinsamt men ju mer jag läst om detta ju mer har jag upptäckt att det är ett vanligt problem!!
om dom bitts när dom ska va goa kan det vara så att dom blir så till sig och så gosiga så dom vet inte vart dom ska ta vägen och så blir det ett bett fast det inte är "meningen".
sonen såg man väldigt tydligt på då han blev helt till sig och han fick en speciell blick och skakade och sedan bet han precis som att han höll på att sprängas av känslor.
han har varit jätteduktig nu ett tag men nu börjar bitandet komma tillbaka dels i gosiga stunder men även när han blir frustrerad och han inte får som han vill, tror han kommit in i någon form av 2 årstrotts och därav börjat med detta igen.
han vet att det är fel men ibland tror jag inte han kan hjälpa det han blir för exalterad.
avledning har aldrig funkat för oss....
när barnet har så mycket känslor som är samlade och dom inte vet vart dom ska göra av dom så tror jag det är svårt att avleda...nu behöver bitandet inte alltid bero på just det...
vi har kört med det att visa för honom att det är fel, vi säger ifrån och sätter honom åt sidan en liten stund, tyckte detta sätt verkade grymmt från början men efter att vi provat allt annat så upptäckte vi att detta var det som fungerade bäst för oss.
jättesvårt med bitbarn och jag förstår faktiskt hur du känner dig man vet inte vilket ben man ska stå på