• Anonym (Så orolig)

    Hur länge stannar droger i kroppen?

    Hur lång tid tar det från att man tagit droger till att det inte syns på drogprover?

    Är det olika för olika droger? Hur lång tid tar hasch och heroin?

    Tack!

  • Svar på tråden Hur länge stannar droger i kroppen?
  • Anonym

    Hasch går ur på något dygn, medan heroin kan man se i flera veckor...

  • Anonym (Så orolig)

    Tack! Kan man se när någon tagit heroin? Alltså, blir proverna svagare och svagare eller är det samma hela tiden? Jag tänker om man måste vara drogfri för att tas emot för behandling men har tagit droger som sitter kvar ganska länge i tester..

  • Anonym (TG)

    Jag tror att det blir svagare och svagare, eftersom det går ut efterhand.
    Beroende på vad det är för behandling som ska göras.

    Ska du tex börja en behandling för att bli drogfri har jag svårt att tro att du måste vara helt ren från start

  • Digestive

    Vid blodprov så syns cannabis i ungefär 1 dygn och opiater 1-4 dygn.

    Vid urinprov så syns cannabis inom allt mellan 1 dygn till en månad beroende på hur ofta och hur intensivt personen har använt drogen och opiater syns som ovan i 1-4 dygn.

    Ovanstående skribent verkar ha förväxlat drogerna med varandra.

  • Anonym (Så orolig)

    Ok, tack så mycket!

    Man kanske inte måste vara helt drogfri i testerna som du skriver, men man måste nog vara opåverkad vi inskrivning i alla fall...

  • Anonym

    Min son har rökt hasch/cannabis o fick gå o lämna prov.
    Tog 6-7 veckor innan han var helt ren så att det skulle försvinna på något/några dygn tror jag inte ett dugg på.

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-03 16:57:48 följande:
    Min son har rökt hasch/cannabis o fick gå o lämna prov.
    Tog 6-7 veckor innan han var helt ren så att det skulle försvinna på något/några dygn tror jag inte ett dugg på.
    Det försvinner på timmar från blodomloppet.
    Spårämnen kan dock ses i urinen ett tag vid regelbunden användning, spårämnen som inte lämnar nån effekt så jag finner uttryck som "han var inte ren förrän" som meningslösa.

    Strålande förälder du är som inte skyddade din son från statliga kränkningar föresten. Verkligen strålande :/
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-03 17:51:57 följande:
    Det försvinner på timmar från blodomloppet.
    Spårämnen kan dock ses i urinen ett tag vid regelbunden användning, spårämnen som inte lämnar nån effekt så jag finner uttryck som "han var inte ren förrän" som meningslösa.

    Strålande förälder du är som inte skyddade din son från statliga kränkningar föresten. Verkligen strålande :/
    Min pappa slutade röka hasch och det tog tre månader innan alla spår försvann...han hade rökt från tidiga tonår till 50 år!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-03 18:17:16 följande:
    Min pappa slutade röka hasch och det tog tre månader innan alla spår försvann...han hade rökt från tidiga tonår till 50 år!
    Spår ... cannabis har inte ensamrätt att fungera så som den gör men ja, man kan se spårämnen ett tag vid regelbundet användning.

    Finns ett enkelt sätt att gå runt det, man lämnar inte urinprov.
  • Anonym

    Kan jag få en förklaring till det här tack. Och vad du anser som meningslöst är helt ointressant.

    Strålande förälder du är som inte skyddade din son från statliga kränkningar föresten. Verkligen strålande :/

    Om jobbet kräver det så har du två alternativ....lämna prov eller du blir arbetslös.
    Han kan faktiskt ta beslut o avgöra sånt själv.
    Och jobbet anser inte det meninslöst utan är det NOLL som gäller då är det NOLL. o sen kan man tycka o tänka vad man vill om den saken.

Svar på tråden Hur länge stannar droger i kroppen?