Hur länge stannar droger i kroppen?
Hur lång tid tar det från att man tagit droger till att det inte syns på drogprover?
Är det olika för olika droger? Hur lång tid tar hasch och heroin?
Tack!
Hur lång tid tar det från att man tagit droger till att det inte syns på drogprover?
Är det olika för olika droger? Hur lång tid tar hasch och heroin?
Tack!
Det jag har hört om hasch är att det kan sitta i i månader. I håret kan man se till och med efter ett halvår.
Nej jag menar naturligtvis inte att min son en dag bestämde sig för att pissa i en kopp. Korkad fråga förresten.
En arbetsplats har vid misstanke rätt att kräva drogtest. Du kan absolut neka men då får du också se dig om efter ett annat jobb o dom växer verkligen inte på träd.
Har du spår efter cannabis/ hasch i kroppen så räknas du inte som nykter o får inte lov att vara på jobbet.
Visst får du göra vad du vill på din fritid men du måste ändå vara nykter på jobbet o det kan ta väldigt lång tid innan allt är borta.
Det kan man tycka vad man vill om o det gör även jag men såna är reglerna, i alla fall på vissa arbetsplatser.
För övrigt är jag ingen ansvarslös förälder som skiter i mina barn om det är det du tror. Jag hjälper o stöttar dom till 110% men vissa saker kan man inte göra något åt mer än att finnas där för dom.
Har du bara rökt braj ett tag så går det vanligtvis ut efter några veckor, men det är såklart individuellt och beroende på hur mycket och hur länge du rökt!? För mig tog det 6 veckor men då hade jag rökt länge och mycket. Heroin går ut inom 4-5 dagar max en vecka. Har du bara tagit lite så 2-4 dagar. Du kan dricka mycket vatten med citronsyra, eller askorbinsyra ev vanlig citron så går det fortare.
Det var ingen fråga, det var en spekulation som brukar stämma. INGEN utsätter sig för såna kränkningar frivilligt, om du har låtit din son gå genom proceduren så kan det endast hängas på dig i slutändan, han var under ditt beskydd, du fela han.
Sedan så kan inte en arbetsplats avskeda folk strikt på grund av drogbruk.
Man är lika nykter utan spårämnen som man är med, Därför är drogtester fruktansvärda i det fallet för det ger arbetsgivarna möjlighet att försöka styra sina anställdas fritid.
Du tycker kanske det är rimligt att få problem på jobbet för nått man har gjort i hemmets lugna vrå veckor innan drogtestet, jag anser det vara en ren vansinne.
Lika vettigt som det skulle vara att straffa folk för en krogrunda på en lördag … torsdagen veckan därpå.
Men herregud, vuxna barn har väl också ett ansvar eller. Eftersom min son jobbar måste du väl förstå att han inte är 13 år.
Har du sett att jag skrivit någonstans att jag tycker det är rätt att bli avstängd från jobbet pga det här???
Och jo...du kan få sluta på jobbet om du nekar till prov och fortsätter med drogerna.
Skillnaden med alkohol är att det går fortare ur kroppen så därför kan du gå en krogrunda på helgen o jobba på måndag. Det du röker sitter i längre o då kan du inte hålla på med sånt på helgen eller din lediga tid.
Däremot är jag glad att dom gör såna här prover så att min son förhoppningsvis kommer ifrån sån här skit för det anser jag trots allt att det är.
Kan börja undra om du är så korkad som du verkar eller om du driver med mig :(
THC kan finnas kvar i upp till månader beroende på hur länge och mycket man rökt. Men man kan också mäta koncentrationen av THC i urinen och då sjunker konc om man inte röker på.
Till anonym:
Om man nu inte röker på eller tar något annat som klassas som drog så skulle man också slippa dessa "kränkande handlingar" av staten som att pissa i en kopp när man är övervakad.
Jag anser inte att mamman begått brott genom att låta hennes vuxna son gå och ta övervakat urinprov. Hon skulle ha gjort honom en tjänst om hon uppmande honom till ett drogfritt liv.
THC kan finnas kvar i upp till månader beroende på hur länge och mycket man rökt. Men man kan också mäta koncentrationen av THC i urinen och då sjunker konc om man inte röker på.
Till anonym:
Om man nu inte röker på eller tar något annat som klassas som drog så skulle man också slippa dessa "kränkande handlingar" av staten som att pissa i en kopp när man är övervakad.
Jag anser inte att mamman begått brott genom att låta hennes vuxna son gå och ta övervakat urinprov. Hon skulle ha gjort honom en tjänst om hon uppmande honom till ett drogfritt liv.
Hejas!
jag har aldrig rökt på, eller provat några droger. Men skulle vilja prova gräs ( brunt ) hur lång tid skulle det ta så att det inte skulle synas på piss prov? Tränar ca 2-4 dagar i veckan.
Ca 184 cm lång
Ca 66 kg
Och 16 år gammal.
Uppskatas svar! :)
asså jag har rökt marjuana o alla andra rök shit men jag tog aldrig droger, det var typ ett år sen , så jag har inte rökt på i 9 månader , om jag tar blood prov eller piss prov , kommer det synas ???? snälla kan ni hjälpa mig , måste veta det snabbt ,
Snälla :(
asså jag har rökt marjuana o alla andra rök shit men jag tog aldrig droger, det var typ ett år sen , så jag har inte rökt på i 9 månader , om jag tar blood prov eller piss prov , kommer det synas ???? snälla kan ni hjälpa mig , måste veta det snabbt ,
Snälla :(
Efter nio månaders uppehåll ska det inte finnas några spår kvar av varken cannabis eller rökmix (antar att det är det du menar med "rök shit")
Du kan vara helt lugn.
ey rökte för 7 dagar sedan dunder gräs måste veta hur länge det är i kroppen för ska in på piss. kommer det synas på piss??
hjälp snabbt
rökte dunder gräs för 7 dagar sedan syns det på piss?
Hej.
Dom flesta arbetsgivare har drog och alkohol tester. Det sker i samband med att man blir fast anställd. Jag har själv torskat på alkohol.
Jag har varit inlagd på avgiftning 3ggr för alkohol.
När jag gjorde mitt test 1995 på en tillverkningsindustri. Om vi säger att godkänt eller normalt är 20 så hade jag 22.
Men på den tiden fick man en andra chans, jag drack inte en droppe på 5 veckor.
När jag gjorde om testet då hade jag 19, Jag klara det precis.
Hasch = beroende på mängd och hur ofta. Men det kan sitta länge, minst 6 veckor om du ska vara säker. Enligt en sjuksköterska jag var inlagd med.
Alkohol = är också länge 5-6 veckor om man dricker regelbundet och mycket.
Och detta är ett långtids test. Tanken med det, är att man ser om personen riskera att utveckla ett missbruk alkoholism (som mig). Om man super sig redlös någon helg då och då är ingen fara. 15 starköl i veckan ska vara lugnt enligt expertis. (Alkohol test går inte att fuska med. Pga att det är blod ist för piss)
Benzo = Sämsta skiten. Sitter i länge och ska vara ett helvete att avgiftas från.
Amfetamin = 3-5 dagar
Kokain = 3-5 dagar
Heroin = 3-5 dagar
Det slutade med att jag fick "sparken" efter 19 år pga alkoholen.
Anledningen till att dom gör såhär är på grund av försäkringar och att dom har en skyldighet att hjälpa dig med behandling odl, Och det kostar en jävla massa pengar. Dom vill tjäna pengar, inte lägga dom på en anställd som kanske inte kommer tbx.
Det spelar ingen roll om du har spår eller är väck. Du skriver på ett anställnings avtal som säger att du godkänner att dom kan skicka dig till doktorn för ett test.
Men det ska finnas en misstanke för att dom ska kunna göra det "typ lukta sprit på jobbet".
Så dom äger din fritid också.
När jag mådde som sämst drack jag upp till 2,5 liter ren vodka om dagen. Bara så man får en bild av vilka mängder man kan få i sig. Jag blåste 3,4 promille och kände mig helt ok.
Nu blev man lite torr i strupen efter allt skrivande.
Vid blodprov så syns cannabis i ungefär 1 dygn och opiater 1-4 dygn.
Vid urinprov så syns cannabis inom allt mellan 1 dygn till en månad beroende på hur ofta och hur intensivt personen har använt drogen och opiater syns som ovan i 1-4 dygn.
Ovanstående skribent verkar ha förväxlat drogerna med varandra.
8-10h finns det spårbar mängder THC i blodet och 2-7 dagar säger man det är spårbart i urin.(Källa:RMV).
Många vittnar om de gett ett negativt urinprov efter redan en dag.
Och vi pratar om efter ett röktillfälle och med ren urin och blod före röktillfället.
Sen beror ju det på mängd också
RMV är en mycket tillförlitlig källa.
Men antagligen rökte din sån MYCKET mer än vad han sa, MYCKET MYCKET mer.
Sen är det lustigt också, de som rökt mycket, de kan lämna negativa urinprover, för sen visa positivt igen.
Information som är till för de som har barn som röker, men detta skett.
Men är man inte ren efter 90 dagar, så ljuger personen i fråga och om den har rökt under denna tid eller inte.
Hasch går ur på något dygn, medan heroin kan man se i flera veckor...
Ledsen du har nästan helt fel.
Nu kommer fakta av Rättsmedicinalverket.
Efter en konsumtionstillfälle, så har man THC i blodet i ca8-10h, sen finns inte spårbara mängder kvar längre av THC i blodet längre.
I urinen säger man 2-7 dagar efter ett röktillfälle, men hört många exempel på 1 dag också i IRL.
Det är först vid mycket långvarig konsumtion av cannabis, som man kan finna metabolismer upp till de 90 dagar du pratar om.
Så det exempel du tar, är en som rökar nonstopp och 24/7 om dygnet och betydande doser.
Finnas inget i hasch som är unikt för cannabis, då det är cannabis och inget annat.
Och metaboltier är icke psykoaktiva.
Intressant är vid snabb googling att heroin har dektionstider i urinen upp till 20h, så jag ställer frågan vad är det man ser på heroin i flera veckor?