• Anonym (IQ-befriad)

Gjorde ett IQ-test på mensas sida och mitt IQ är lågt

En tråd på fl www.familjeliv.se/Forum-5-279/m53024751.html där alla pratar om sitt goda IQ och jag känner att jag inte ens klarar av att
    se såna där rutor.
    Jag avskyr dem. Skitjobbigt med såna där figurer. Jag gillar dem inte för fem öre.
    Jag har något emot dem. De är inte roliga.
    Så jag tyckte att jag kände känsla och förståelse för några,
    men sen bara kräktes jag på att greja med dem,
    så jag chansade på resten.
    Fick lågt IQ, 73,
    så nu hör man ju till den del av befolkningen som är fullständigt urkorkad då?
    Gör man det om man hyser agg för att göra såna här figurer överhuvudtaget?
    Är det ett mått på intelligens att man ska tycka de är roliga att göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 00:52
    Här kan man göra det där testet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-14 00:53
    www.mensa.se/

• Svar på tråden Gjorde ett IQ-test på mensas sida och mitt IQ är lågt
  • Anonym

Det handlar nog om vana också,

• Anonym (IQ-befriad)

Men man får inte öva står det. Då kan resultatet bli missvisande.

• Anonym (IQ-befriad)

Om det handlar om vana med det, då är det ju ändå intränad kunskap som räknas. De har ju sagt att testet är utformat för att inget ska handla om intränad kunskap,
    Det är därför det är endast sådana där figurer.

• Anonym (=))

hihi, du är inte ensam. Jag har alltid sett mig som hyffsat intelligen, SPECIELLT inom min vänskapskrets, jag fick oxå LÅGT. 93 eller vad det var.

Vi är nog mer allmänbildade än de andra som sitter och kollar på figurer... Vilket gör oss till de SMARTA! ;)

• TwistedSister

Ja de är astråkiga. Jag gissade också på slutet och fick 114, men det stämmer inte för jag är ju lätt mensa-smart.

• jennyc

då går jag ut och visar mig öppet då...eftersom ingen kan stå för att de är iq fiskmås så kan jag stolt säga att jag är det!! enligt mensa iaf.

Klarar inte såna figurer jag heller och chansade mest...kan bara inte se nåt sammanhang...fick nåt iq ungefär som dig ts men de är inget att gå efter.

annars är jag rätt så smart...eller så är jag bara så iq befriad att jag går och tror att jag är smart men ingen vill såra mig och säga sanningen ;)

• Mamaobabba

Jo, jag måste nog hålla med om att det kan avar missvisande..
    Intelligens är ju heller inte bara IQ, finns ju många andra sätt att vara smart på!
    Och med tanke på hur väl du uttrycker dig skulle jag inte tro att du är "vagbegåevad eööer intelligensbefriad som du själv väljer att uttrycka det.
    Handlar nog bara om just detta moment.
    Har gjort ett större intelligenstest förut, och då testar man även andra saker..

Misströsta inte! Jag kan verkligen inte tro att du är dum, då hade du nog märk större motstånd och svårigheter i vardagen. Svårigheter med att lära in nya saker, hantera problem osv.

Heja du, du är bra! Skit i testet!!

• jennyc

ett litet tillägg...det är bevisat!!! min man är dummare än mig!!! Nu ska här firas...han vägrade att tro på resultatet så han va tvungen att göra om men inte blev han smartare för det :D

• LyckligtSlut

Nej, så är det inte. Jag har på det testet ett snitt på 85. När jag gjort riktiga tester hos psykologen så har det varit skillnad på 70-150 poäng. Man är bra på olika saker, men kanske inte just de saker man mäter i det testet. Är ju så förbannat trist att göra dem också.

PMS året runt :(
  • Anonym (haha)

Fick 85, hann inte ens med de sista 6 så bara fyllde i :)

Svar på tråden Gjorde ett IQ-test på mensas sida och mitt IQ är lågt