Tips inför flytten önskas!!
Sist jag flyttade använde jag oxå handdukar å örngott istället för papper. Tyckte inte att det tog så mycket mer plats. Sen att man sparade papper tyckte jag bara var bra.
Dessutom är jag en bokmal av stora mått och har upptäckt att det bästa (för mig) är att packa böckerna i papperskassar istället för i lådor. Dessa kassar kan man kila in mellan möbler och liknande. Sen blir det inte lika tungt att bära. Visst, det blev massor av påsar men det gick bra iaf. Påsarna är även enkla att stuva in i bilar eftersom de är mer flexibla än en fyrkantig kartong.
Jag flyttade med katt, inte det enklaste. Vi löste det genom att hon fick bo hos mina föräldrar i två veckor. Dels slapp hon bli orolig när vi bar ut saker. Dels slapp vi passa henne så att hon inte smet. Sen var hon även van vid att vara hos mamma och pappa. Det sista plusset i denna historia är att när hon väl kom hade jag bott in mig lite och huset luktade matte. Inbillar mig att dettta underlättade för henne!
Som någon sa innan: rensa innan!! Skulle hjälpa några kompisar att flytta i somras och de rensade och packade samtidigt. Jag trodde jag skulle bli galen. Det blir så svårt att hjälpa till då. Sen drog det ju ut på tiden nåt fruktansvärt. Vi höll på hela natten..
Kom ihåg att meddela telefonbolag, elbolag, posten, försäkringsbolag ody att ni flyttar.