• lycka79

Hur sover ni om natten? Sked, för sig...?

Ja, alltså... Sover ni sked, på varsin sida om sängen, under samma täcke...? Är lite nyfiken bara, låg och tänkte på det igår kväll. Jag och killen har egna täcken, men oftast har han en fot under mitt täcke eller tvärtom och så ligger vi och tåflörtar tills vi somnar... Eller så håller vi handen. Ofta kittlar jag honom i nacken tills han somnar eller så kliar han mig på ryggen tills jag somnar. Vi skulle aldrig kunna dela täcke under en helnatt eller sova sked, det skulle bli alldeles för varmt! Plus att jag måste kunna röra på mig.

Berätta, hur gör ni?

• Svar på tråden Hur sover ni om natten? Sked, för sig...?
  • maginari

Sked under samma täcke. Det har vi gjort varje natt sen vi blev tillsammans.

• Danbala

Ganska ofta somnar vi sked och sedan flyttar jag mig under natten när det blir för varmt. Men nästan alltid någon fysisk kontakt, ungefär som du beskriver - fötter eller händer eller så.

• M I R R E

Jag lägger mig alltid nära i början. Vi har egna täcken. Skulle gärna sova nära hela natten men då skulle jag nog vara blåslagen. Min man boxas, spelar hockey, fotboll och massor av andra sporter på nätterna. Han är ganska högljudd också så för det mesta hamnar jag låååångt ute på min kant.
    Själv minns han sällan sina nattliga eskapader.

• Lillan7704

Somnar och vaknar i sked, under samma täcke... *myser* =)

• Linda1976

Under eget täcke. Jag måste få sova ensam, annars går det inte. Jag gillar inte att sova "på" varandra, svettigt!

• lycka79

mirrexx

Vad smidigt att han tränar nattetid, då får han ju mer tid över på dagarna.

• M I R R E

lycka79 : Hahaha ja för honom men jag vaknar sällan utsövd. Fast vi har försökt allt inget funkar han lever ett helt annat liv på nätterna. Kan känna sängen vibrera och frågar honom vilken sport han utövar? Oftast är det foboll...

• Ihlse

När vi ska sova, oftast under varsitt täcke, utan kroppskontakt, oftast med ryggen mot min man...
    Klarar inte att ligga nära när jag ska somna. Jag hoppar runt och byter ställning mycket innan.

Vi är så otroligt fysiska i vaket tillstånd så det är inget vi saknar när vi ska sova.

• Pannkakor

Nar det e dags att somna måste jag ligga ensam med armar och ben utstackta åt alla håll, men vi somnar ofta hand i hand. Och håller alltid om varran en stund innan det e dags att somna.

• lycka79

mirrexx

Svarar han i sömnen alltså, om du frågar? Vad roligt. *S* Det är ju då inte lika kul för dig om du aldrig får vakna utsövd... Men vad gör man om man inte vill ha helt olika sängar?

Svar på tråden Hur sover ni om natten? Sked, för sig...?